Alfa Romeo hodlá své vozy opět vybavit zadním náhonem, tak jak tomu bylo v minulosti. Vývoj vlastní RWD platformy je velmi nákladný a nezbylo by než využít koncernové platformy z Maserati, což by bylo pro Alfu také nákladné a navíc ani ta by nebyla vhodná pro většinů modelů z výrobního portfolia.
Alfa tak v nedávné době neúspěšně jednala s Mercedesem a Cadillacem o možnostech „zapůjčení” jejich platformy pro vozy se zadním náhonem. Ale nyní se zdá, že má právě k této platformě blíže než kdy dříve.
Před pár dny totiž indická společnost Tata koupila britský Jaguar a Land Rover. A jelikož koncern Fiat velmi úzce spolupracuje s tímto indickým gigantem, je více než pravděpodobné, že se Fiat pokusí získat platformu od Jaguaru. Fiat v současnosti dodává motory Indům a opačným směrem by tak mohly putovat technologie těchto britských automobilek a to nejen v podobě platforem, ale i větších motorů.
Velmi zajímavou informací pak je, že platforma, kterou by Fiat mohl získat od externího dodavatele, by nebyla určena pouze pro Alfu Romeo, ale také pro Lancii a Maserati.
Jak to ovšem dopadne je prozatím ve hvězdách. V současnosti je pro Alfu důležité přijít co nejdříve s nástupcem modelu 147 a 166. Právě větší z modelů měl dle původních informací přijít na platformě Maserati, ale jak to bude doopravdy...