Alfa Romeo má opět blíže k zadnímu náhonu

Alfa Romeo hodlá své vozy opět vybavit zadním náhonem, tak jak tomu bylo v minulosti. Vývoj vlastní RWD platformy je velmi nákladný a nezbylo by než využít koncernové platformy z Maserati, což by bylo pro Alfu také nákladné a navíc ani ta by nebyla vhodná pro většinů modelů z výrobního portfolia.

Alfa tak v nedávné době neúspěšně jednala s Mercedesem a Cadillacem o možnostech „zapůjčení” jejich platformy pro vozy se zadním náhonem. Ale nyní se zdá, že má právě k této platformě blíže než kdy dříve.

Před pár dny totiž indická společnost Tata koupila britský Jaguar a Land Rover. A jelikož koncern Fiat velmi úzce spolupracuje s tímto indickým gigantem, je více než pravděpodobné, že se Fiat pokusí získat platformu od Jaguaru. Fiat v současnosti dodává motory Indům a opačným směrem by tak mohly putovat technologie těchto britských automobilek a to nejen v podobě platforem, ale i větších motorů.

Velmi zajímavou informací pak je, že platforma, kterou by Fiat mohl získat od externího dodavatele, by nebyla určena pouze pro Alfu Romeo, ale také pro Lancii a Maserati.

Jak to ovšem dopadne je prozatím ve hvězdách. V současnosti je pro Alfu důležité přijít co nejdříve s nástupcem modelu 147 a 166. Právě větší z modelů měl dle původních informací přijít na platformě Maserati, ale jak to bude doopravdy...
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků