Alfa Romeo Junior, temperamentní kompakt opět blíže k produkci

Alfa Romeo již finišuje s vývojem svého dalšího modelu. Ten se prozatím schovává pod názvem Project 955 a neoficiálně se o něm hovoří jako o budoucím modelu se jménem Junior. O názvu ovšem ještě není rozhodnuto, jelikož hlasování, které přinese prodejní název a kterého se může zúčastnit kdokoli, není prozatím ukončeno.

Budoucí model přinese do segmentu hatchbacků nižší střední třídy opět neotřelý design. Prozatím jsou zveřejněny jen skici modelu, ale i ty naznačují, že nová Alfa dostane opět dávku jižanského temperamentu, který nenechá nikoho na pochybách, že tyto vozy přinášejí hlavně emoce a radost z jízdy.

Automobilka počítá s nasazením hned několika nových pohonných jednotek. Ty budou mít ovšem jedno společné. Všechny budou mít jako pomocníka turbo.

Naftu zastoupí zcela nový motor 1,6 JTDm o výkonech 88 kW (120 k) a 110 kW (150 k). Později by měl být k dispozici i tolikrát zmiňovaný dvakrát přeplňovaný Multi Jet o objemu 1,9 l s výkonem okolo 210 koní.

Benzínovým základem bude přeplňovaný čtyřválec 1,4 JTB o výkonu 77 kW (105 k). Ten pak doplní motor 1,4 JTB o výkonu 132 kW (180 k) a nový agregát 1,8 JTB o výkonu 169 kW (230 k).

V oblastní nabídky motorů však není ještě zcela jasno. Dá se totiž předpokládat, že nová Alfa nabídne i další agregáty, ale o jaké půjde se dozvíme až s představením novinky.

Vůz bude představen veřejnosti na ženevském autosalonu na jaře příštího roku a stát bude na upravené platformě, kterou v současnosti využívá Fiat pro svůj model Grande Punto. Do prodejů by se pak měl dostat v druhé polovině příštího roku a cena by neměla v základní verzí překročit 16 000 eur.

Pokud to tedy italská automobilka nepokazí vysokou váhou svého modelu, máme se skutečně na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Skici Alfa Romeo Junior
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků