Alfa Romeo Junior, temperamentní kompakt opět blíže k produkci

Alfa Romeo již finišuje s vývojem svého dalšího modelu. Ten se prozatím schovává pod názvem Project 955 a neoficiálně se o něm hovoří jako o budoucím modelu se jménem Junior. O názvu ovšem ještě není rozhodnuto, jelikož hlasování, které přinese prodejní název a kterého se může zúčastnit kdokoli, není prozatím ukončeno.

Budoucí model přinese do segmentu hatchbacků nižší střední třídy opět neotřelý design. Prozatím jsou zveřejněny jen skici modelu, ale i ty naznačují, že nová Alfa dostane opět dávku jižanského temperamentu, který nenechá nikoho na pochybách, že tyto vozy přinášejí hlavně emoce a radost z jízdy.

Automobilka počítá s nasazením hned několika nových pohonných jednotek. Ty budou mít ovšem jedno společné. Všechny budou mít jako pomocníka turbo.

Naftu zastoupí zcela nový motor 1,6 JTDm o výkonech 88 kW (120 k) a 110 kW (150 k). Později by měl být k dispozici i tolikrát zmiňovaný dvakrát přeplňovaný Multi Jet o objemu 1,9 l s výkonem okolo 210 koní.

Benzínovým základem bude přeplňovaný čtyřválec 1,4 JTB o výkonu 77 kW (105 k). Ten pak doplní motor 1,4 JTB o výkonu 132 kW (180 k) a nový agregát 1,8 JTB o výkonu 169 kW (230 k).

V oblastní nabídky motorů však není ještě zcela jasno. Dá se totiž předpokládat, že nová Alfa nabídne i další agregáty, ale o jaké půjde se dozvíme až s představením novinky.

Vůz bude představen veřejnosti na ženevském autosalonu na jaře příštího roku a stát bude na upravené platformě, kterou v současnosti využívá Fiat pro svůj model Grande Punto. Do prodejů by se pak měl dostat v druhé polovině příštího roku a cena by neměla v základní verzí překročit 16 000 eur.

Pokud to tedy italská automobilka nepokazí vysokou váhou svého modelu, máme se skutečně na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Skici Alfa Romeo Junior
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků