Alfa Romeo GT: dravec na startovní čáře (představení)

Alfa Romeo GT: dravec na startovní čáře (představení)

Kapitoly článku:


Zrychlení z 0 na 100 km/h potrvá 1320 kg těžkému automobilu 8,7 s. Pohled na spotřebu paliva není nijak děsivý, hodnoty 12,3/6,8/8.7 l na 100 km vypadají na papíře veskrze příjemně. Druhý benzínový zástupce, šestiválec s objemem 3.2 l disponuje výkonem 176 kW/240 k při 6200 ot./min. a točivým momentem 300 N.m při 4800 ot./min. Výkonný agregát umí s Alfou Romeo GT pořádně zacvičit.

   
Do České republiky přijede luxusní kupé v březnu příštího roku.........

Maximální rychlost činí v tomto případě 243 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zajímavých 6,7 s. Temperament motoru se podepsal na spotřebě – 18,6 l ve městě, 8,6 l mimo město a 12,7 v kombinovaném cyklu nejsou hodnoty pro každého. Milovníkům nafty nachystal výrobce motor 1.9 M-Jet 16V s výkonem 110 kW/150 při 4000 ot./min. a točivým momentem 305 N.m při 2000 ot./min.

   
.........základní verze s benzínovým motorem 2.0 JTS by měla stát okolo 850 tisíc korun

Maximální rychlost se vyšplhá v tomto případě na 209 km/h, zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže Alfa s turbodieselem pod kapotou za 9,6 s. Spotřeba 8,7/5,4/6,7 l na 100 km je jedním z důvodů, proč nad 1.9 M-Jet 16V neohrnovat nos. O přenos výkonu na vozovku se postará automatická převodovka Salespeed nebo šestistupňový manuál. Ten bude standardně spojen s benzínovým motorem 3.2 V6 a turbodieselem 1.9 M-Jet 16V.

Interiér a výbava

Interiér GT je vyveden ve sportovním duchu. Hlavní roli hrají kvalitní plasty (jak jinak než ve dvou odstínech) a leštěný hliník, který pokryl středovou konzolu i hlavici řadicí páky. Sportovní výraz dotváří tradiční velké budíky rychloměru a otáčkoměru zapuštěné v „tunelech“ a tříramenný volant. Zapomenout nemohu na pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením, které hýčkají těla řidiče i pasažéra.

   
Interiér vychází z modelu 156. Stejně jako celé GT je pojat sportovně. Plasty jsou kvalitní, 
nechybí leštěný hliník a sportovní tříramenný volant

Na zadních sedadlech podle výrobce místo neschází, vzhledem ke koncepci vozu je nutné brát toto tvrzení s rezervou. Redaktoři, kteří se již s vozem povozili, hodnotí prostor na zadních sedadlech jako dobrý, pro dlouhé cesty přesto nedostačující. Naopak na předních sedadlech lze absolvovat bez bolestí zad dlouhé jízdy napříč republikou, Evropou. Cestovatelé jistě ocení zavazadlový prostor s objemem 320 l.

   
Řídit Alfu Romeo GT má být zážitek, a to nejen díky výbornému podvozku a výkonným
motorům, ale také luxusnímu a prostornému interiéru

Výbava Alfy Romeo GT má tři stupňě: Progression, Distinctive a Luxury. Standard zahrnuje airbag řidiče a spolujezdce, boční a okenní airbagy, ABS s EBD, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, volant potažený kůží, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat, 16palcová litá kola, rádio s CD přehrávačem a potahy Alfatex.

   
Sedadla jsou silnou stránkou všech modelů (posledních) Alfa Romeo. --- Nové kupé z Milána
se drží tradice

Milion bude stačit

Alfa Romeo GT se začne v České republice prodávat od března příštího roku, cena zatím nebyla stanovena. Pro zajímavost, na západoevropských trzích přijde základní verze s motorem 2.0 JTS na 26200 Euro, což je v přepočtu asi 840 000 Kč. Alfa Romeo počítá s tím, že v roce 2004 prodá 20000 kusů novinky.

Technické parametry

Délka: 4489
Výška: 1763
Šířka: 1362
Rozvor: 2596
Hmotnost: 1320 kg (2.0 JTS), 1410 (3.2 V6), 1365 (1.9 M-Jet 16V)
Palivová nádrž: 63 l

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud