Alfa Romeo GT: dravec na startovní čáře (představení)

Alfa Romeo GT si odbyla premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Atraktivní kupé postavené na bázi modelu 156 je určeno všem, kteří touží po luxusním automobilu, jenž umí zvednout hladinu adrenalinu, zároveň však nestojí celé jmění.
Alfa Romeo GT: dravec na startovní čáře (představení)
Seznam kapitol
  1. Jednotná tvář, atraktivní design, upravený podvozek, motory
  2. Motory - pokračování, interiér, výbava, cena, technické parametry

Alfu Romeo není třeba dlouze představovat. Temperamentní automobily s agresivním sportovním vzezřením, neméně agresivními motory a vydařenými podvozky osvěžují po léta vozový park evropských zemí. Renomé sportovní značky se sportovním designem podpořila milánská automobilka přechodem na oblé tvary, jako první se tímto směrem posunula – dnes stále oblíbená – Alfa Romeo 156.

Právě model 156 nastartoval novou éru automobilů ve znamení Cuore Sportivo. Alfa Romeo začala opět hýřit nápady, jeden zajímavý koncept střídá druhý. Designéři ve službách Alfy Romeo vytváří nezapomenutelné kreace, které oslňují návštěvníky autosalonů na celém světě. Co je důležitější, plodnou práci designérů odráží sériová produkce, tedy reálné automobily připravené k prodeji.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Protáhlá mřížka chladiče ve tvaru trojúhelníku? To musí být Alfa Romeo

Současná podoba vozů s hadem a křížem ve znaku má jednotnou tvář. Nad nezaměnitelnou mřížkou chladiče ve tvaru trojúhelníku sídlí logo automobilky, charakteristickým prvkem všech automobilů Alfa Romeo se staly agresivní světlomety a mohutný přední i zadní nárazník. S novou tváří přišla poprvé Alfa Romeo 147, během krátké doby ji následovaly také ostatní modely.

Letní facelift nadělil nový „obličej“ modelu 156, u příležitosti frankfurtského autosalonu se představila také faceliftovaná vlajková loď – Alfa Romeo 166 (megatest 166 si můžete přečíst v našem starším článku). Ostře sledovanou novinkou byla ve Frankfurtu nová Alfa Romeo GT. Kupé na bázi modelu 156 vzbudilo oprávněnou pozornost, za luxusní vůz budou totiž účtovány rozumné peníze.

Elegantní dravec

Než se Alfa Romeo GT objevila na scéně, existovaly pochybnosti, zda se designérům podaří odpoutat od modelu 156 a vytvořit na jeho základě originální kupé. Při pohledu na hotový vůz je zřejmé, že problémy s originalitou se nekonají. Jediným sporným prvkem jsou úzké zadní světlomety, na které si musí člověk déle zvykat. Silueta vozu prozradí jeho původ, temperament z GT přímo srší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přestože je GT postaveno na bázi 156, nejedná se o jeho věrnou kopii

Alfa Romeo se toho rozhodla využít a nasměrovala oficiální představení nového plnokrevníka do Monte Carla. Ráj milionářů přeplněný luxusními jachtami, automobily značek Rolls-Royce, Ferrari, Aston Martin, Jaguar a nejluxusnějšími BMW či Mercedesy za normálních okolností prezentacím příliš nepřeje. Alfa Romeo GT si mezi elitu troufla a rozhodně nezanikla.

Divoká jízda

Být dravcem neznamená jako dravec pouze vypadat, ale také se tak chovat. U Alfy Romeo to vědí, proto vyjede GT na podvozku 156, který prošel ladičskou kúrou. Výsledkem jsou vynikající jízdní vlastnosti, které se podle prvních informací pohybují na špici segmentu. Přední lichoběžníkové závěsy ve spolupráci se zadním víceprvkovým zavěšením zajišťují dokonalé držení stopy, umožňují razantní styl jízdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Výrazné prvky přední části vozu - mřížka chladiče, agresivní světlomety a mohutný nárazník s
průduchy vzduchu --- Jediným sporným prvkem mohou být úzké zadní světlomety

V souladu s vynikající charakteristikou podvozku se nesou také pohonné jednotky. V nabídce se objeví dva zážehové a jeden vznětový motor. Benzín zastupuje čtyř a šestiválec s objemem 2.0 a 3.2 l. Benzínový agregát s přímým vstřikem paliva a objemem 2 litry nabídne výkon 121 kW/165 k při 6400 ot./min a točivý moment 206 N.m při 3250 ot./min. Alfa Romeo dokáže uhánět s tímto motorem rychlostí až 216 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Představení Alfy Romeo GT proběhlo ve velkém stylu v Monte Carlu, mezi luxusními jachtami,
automobily značek Rolls-Royce, Ferrari, Aston Martin, Jaguar atd

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jednotná tvář, atraktivní design, upravený podvozek, motory
  2. Motory - pokračování, interiér, výbava, cena, technické parametry
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Alfa Romeo 147 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 228 317 km
Cena: 51 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 172 200 km
Cena: 90 000 Kč
Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků