Alfa Romeo Gloria: další provokace Volkswagenu?

Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se v podobě koncepční studie představí také nový sportovní sedan značky Alfa Romeo.

Slovní přestřelky mezi vedoucími představiteli koncernů Fiat a VW se v posledních měsících staly běžným koloritem a vítaným zpestřením jinak dosti vážného zákulisí evropského automobilového průmyslu, zvláště pokud jde o údajně trvající zájem Volkswagenu o značku Alfa Romeo. Před rokem navíc podepsala japonská značka Suzuki dohodu o spolupráci s Fiatem, a nikoli s VW Group, jak se obecně předpokládalo.

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

V Ženevě se letos představí studie sportovního sedanu Alfa Romeo Gloria. Ačkoli jde o jméno zapadající svojí fonetickou podobou do tradic Alfy Romeo, mohla by to být také další drobná provokace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Gloria, první snímky konceptu pro Ženevu

Pokud si totiž vzpomenete, v polovině roku 2009 koncern VW Group hovořil o přípravě nového multimediálního palubního systému vyvíjeného ve spolupráci s Intelem pod označením Volkswagen Gloria. Toto spojení nakonec vyšumělo do prázdna, a totéž se může stát také s touto naší poněkud nadnesenou spekulací.

Studie Alfa Romeo Gloria vznikla ve spolupráci italské automobilky se studenty turínské akademie IED. Jde o sebevědomý, konzistentně působící koncept, který typicky italsky odvážným způsobem kombinuje nejmodernější stylistické trendy se vkusně včleněnými odkazy na minulost třeba v podobě tvaru volantu nebo přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jasněji již máme také o pojetí interiéru této studie

Alfa Romeo Gloria má být čtyřdveřovým sportovním sedanem dlouhým 4 700 mm, jenž má zapůsobit zejména na zákazníky v Asii a USA, kam se v dohledné době značka Alfa Romeo hodlá vpadnout. Podle dostupných informací má být studie Gloria ve svém sériovém provedení připravena disponovat vidlicovými zážehovými motory uloženými podélně před přední nápravou a pohonem kol zadní nápravy.
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků