Alfa Romeo Gloria: další provokace Volkswagenu?

Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se v podobě koncepční studie představí také nový sportovní sedan značky Alfa Romeo.

Slovní přestřelky mezi vedoucími představiteli koncernů Fiat a VW se v posledních měsících staly běžným koloritem a vítaným zpestřením jinak dosti vážného zákulisí evropského automobilového průmyslu, zvláště pokud jde o údajně trvající zájem Volkswagenu o značku Alfa Romeo. Před rokem navíc podepsala japonská značka Suzuki dohodu o spolupráci s Fiatem, a nikoli s VW Group, jak se obecně předpokládalo.

Alfa Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

V Ženevě se letos představí studie sportovního sedanu Alfa Romeo Gloria. Ačkoli jde o jméno zapadající svojí fonetickou podobou do tradic Alfy Romeo, mohla by to být také další drobná provokace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Gloria, první snímky konceptu pro Ženevu

Pokud si totiž vzpomenete, v polovině roku 2009 koncern VW Group hovořil o přípravě nového multimediálního palubního systému vyvíjeného ve spolupráci s Intelem pod označením Volkswagen Gloria. Toto spojení nakonec vyšumělo do prázdna, a totéž se může stát také s touto naší poněkud nadnesenou spekulací.

Studie Alfa Romeo Gloria vznikla ve spolupráci italské automobilky se studenty turínské akademie IED. Jde o sebevědomý, konzistentně působící koncept, který typicky italsky odvážným způsobem kombinuje nejmodernější stylistické trendy se vkusně včleněnými odkazy na minulost třeba v podobě tvaru volantu nebo přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jasněji již máme také o pojetí interiéru této studie

Alfa Romeo Gloria má být čtyřdveřovým sportovním sedanem dlouhým 4 700 mm, jenž má zapůsobit zejména na zákazníky v Asii a USA, kam se v dohledné době značka Alfa Romeo hodlá vpadnout. Podle dostupných informací má být studie Gloria ve svém sériovém provedení připravena disponovat vidlicovými zážehovými motory uloženými podélně před přední nápravou a pohonem kol zadní nápravy.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků