Alfa Romeo Gloria: další provokace Volkswagenu?

Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se v podobě koncepční studie představí také nový sportovní sedan značky Alfa Romeo.

Slovní přestřelky mezi vedoucími představiteli koncernů Fiat a VW se v posledních měsících staly běžným koloritem a vítaným zpestřením jinak dosti vážného zákulisí evropského automobilového průmyslu, zvláště pokud jde o údajně trvající zájem Volkswagenu o značku Alfa Romeo. Před rokem navíc podepsala japonská značka Suzuki dohodu o spolupráci s Fiatem, a nikoli s VW Group, jak se obecně předpokládalo.

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

V Ženevě se letos představí studie sportovního sedanu Alfa Romeo Gloria. Ačkoli jde o jméno zapadající svojí fonetickou podobou do tradic Alfy Romeo, mohla by to být také další drobná provokace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Gloria, první snímky konceptu pro Ženevu

Pokud si totiž vzpomenete, v polovině roku 2009 koncern VW Group hovořil o přípravě nového multimediálního palubního systému vyvíjeného ve spolupráci s Intelem pod označením Volkswagen Gloria. Toto spojení nakonec vyšumělo do prázdna, a totéž se může stát také s touto naší poněkud nadnesenou spekulací.

Studie Alfa Romeo Gloria vznikla ve spolupráci italské automobilky se studenty turínské akademie IED. Jde o sebevědomý, konzistentně působící koncept, který typicky italsky odvážným způsobem kombinuje nejmodernější stylistické trendy se vkusně včleněnými odkazy na minulost třeba v podobě tvaru volantu nebo přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jasněji již máme také o pojetí interiéru této studie

Alfa Romeo Gloria má být čtyřdveřovým sportovním sedanem dlouhým 4 700 mm, jenž má zapůsobit zejména na zákazníky v Asii a USA, kam se v dohledné době značka Alfa Romeo hodlá vpadnout. Podle dostupných informací má být studie Gloria ve svém sériovém provedení připravena disponovat vidlicovými zážehovými motory uloženými podélně před přední nápravou a pohonem kol zadní nápravy.
 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků