Alfa Romeo Gloria: další provokace Volkswagenu?

Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se v podobě koncepční studie představí také nový sportovní sedan značky Alfa Romeo.

Slovní přestřelky mezi vedoucími představiteli koncernů Fiat a VW se v posledních měsících staly běžným koloritem a vítaným zpestřením jinak dosti vážného zákulisí evropského automobilového průmyslu, zvláště pokud jde o údajně trvající zájem Volkswagenu o značku Alfa Romeo. Před rokem navíc podepsala japonská značka Suzuki dohodu o spolupráci s Fiatem, a nikoli s VW Group, jak se obecně předpokládalo.

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

V Ženevě se letos představí studie sportovního sedanu Alfa Romeo Gloria. Ačkoli jde o jméno zapadající svojí fonetickou podobou do tradic Alfy Romeo, mohla by to být také další drobná provokace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Gloria, první snímky konceptu pro Ženevu

Pokud si totiž vzpomenete, v polovině roku 2009 koncern VW Group hovořil o přípravě nového multimediálního palubního systému vyvíjeného ve spolupráci s Intelem pod označením Volkswagen Gloria. Toto spojení nakonec vyšumělo do prázdna, a totéž se může stát také s touto naší poněkud nadnesenou spekulací.

Studie Alfa Romeo Gloria vznikla ve spolupráci italské automobilky se studenty turínské akademie IED. Jde o sebevědomý, konzistentně působící koncept, který typicky italsky odvážným způsobem kombinuje nejmodernější stylistické trendy se vkusně včleněnými odkazy na minulost třeba v podobě tvaru volantu nebo přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jasněji již máme také o pojetí interiéru této studie

Alfa Romeo Gloria má být čtyřdveřovým sportovním sedanem dlouhým 4 700 mm, jenž má zapůsobit zejména na zákazníky v Asii a USA, kam se v dohledné době značka Alfa Romeo hodlá vpadnout. Podle dostupných informací má být studie Gloria ve svém sériovém provedení připravena disponovat vidlicovými zážehovými motory uloženými podélně před přední nápravou a pohonem kol zadní nápravy.
 

bazar

Alfa Romeo 156 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 169 251 km
Cena: 58 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 68 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků