Alfa Romeo Gloria: další provokace Volkswagenu?

Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se v podobě koncepční studie představí také nový sportovní sedan značky Alfa Romeo.

Slovní přestřelky mezi vedoucími představiteli koncernů Fiat a VW se v posledních měsících staly běžným koloritem a vítaným zpestřením jinak dosti vážného zákulisí evropského automobilového průmyslu, zvláště pokud jde o údajně trvající zájem Volkswagenu o značku Alfa Romeo. Před rokem navíc podepsala japonská značka Suzuki dohodu o spolupráci s Fiatem, a nikoli s VW Group, jak se obecně předpokládalo.

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

V Ženevě se letos představí studie sportovního sedanu Alfa Romeo Gloria. Ačkoli jde o jméno zapadající svojí fonetickou podobou do tradic Alfy Romeo, mohla by to být také další drobná provokace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Gloria, první snímky konceptu pro Ženevu

Pokud si totiž vzpomenete, v polovině roku 2009 koncern VW Group hovořil o přípravě nového multimediálního palubního systému vyvíjeného ve spolupráci s Intelem pod označením Volkswagen Gloria. Toto spojení nakonec vyšumělo do prázdna, a totéž se může stát také s touto naší poněkud nadnesenou spekulací.

Studie Alfa Romeo Gloria vznikla ve spolupráci italské automobilky se studenty turínské akademie IED. Jde o sebevědomý, konzistentně působící koncept, který typicky italsky odvážným způsobem kombinuje nejmodernější stylistické trendy se vkusně včleněnými odkazy na minulost třeba v podobě tvaru volantu nebo přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jasněji již máme také o pojetí interiéru této studie

Alfa Romeo Gloria má být čtyřdveřovým sportovním sedanem dlouhým 4 700 mm, jenž má zapůsobit zejména na zákazníky v Asii a USA, kam se v dohledné době značka Alfa Romeo hodlá vpadnout. Podle dostupných informací má být studie Gloria ve svém sériovém provedení připravena disponovat vidlicovými zážehovými motory uloženými podélně před přední nápravou a pohonem kol zadní nápravy.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků