Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a vzpomínka na legendu

Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo představuje nový model Giulietta Sprint jako odkaz na legendární stejnojmenný model z počátku 60. let. Zatímco starý model se spoléhal na čtyřválec 1,3 l o výkonu 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, což je asi nejzásadnější technická změna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistě, moderní pojetí modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tím legendárním z 60. let už vůbec nic společného

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrychlí na stovku za 8,2 sekundy a rozjede se na 201 km/h. Spotřeba pak podle normovaného cyklu dosahuje v kombinaci na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkým valivým odporem na 5,6 l/100 km.

Technickou zajímavostí motorů MultiAir jsou elektrohydraulicky ovládané sací ventily, které nepohání vačková hřídel, ale ovládá je elektronika řízení motoru. To prý přispívá k mnohem přesnějšímu dávkování paliva a až o 10 % efektivnějšími spalovacímu procesu.

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Motor sice používá ještě dodatečná vahadla pro ovládání ventilů výfukovou vačkou, částečně jako technickou pojistku, ale sací ventily umí motor řídit zcela nezávisle na poloze vačky a dokáže je otevřít s předstihem, nebo naopak otevření pozdržet. Fiat tak najednou dokáže simulovat proměnné časování i zdvih ventilů. Na podobném systému ovládání ventilů pracuje například společnost Koenigsegg, ale její prototypy fungují už zcela bez vačkových hřídelí.

Alfa Romeo Giulietta Sprint je jinak vlastně jen výbavový stupeň a můžete mít i další motory. Například silnější MultiAir s výkonem 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tři turbodiesely o výkonech od 105 do 175 koní. Alfa Romeo také k některým motorům nabízí dvouspojkovou převodovku TCT.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulietta Sprint
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků