Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a vzpomínka na legendu

Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo představuje nový model Giulietta Sprint jako odkaz na legendární stejnojmenný model z počátku 60. let. Zatímco starý model se spoléhal na čtyřválec 1,3 l o výkonu 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, což je asi nejzásadnější technická změna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistě, moderní pojetí modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tím legendárním z 60. let už vůbec nic společného

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrychlí na stovku za 8,2 sekundy a rozjede se na 201 km/h. Spotřeba pak podle normovaného cyklu dosahuje v kombinaci na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkým valivým odporem na 5,6 l/100 km.

Technickou zajímavostí motorů MultiAir jsou elektrohydraulicky ovládané sací ventily, které nepohání vačková hřídel, ale ovládá je elektronika řízení motoru. To prý přispívá k mnohem přesnějšímu dávkování paliva a až o 10 % efektivnějšími spalovacímu procesu.

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Motor sice používá ještě dodatečná vahadla pro ovládání ventilů výfukovou vačkou, částečně jako technickou pojistku, ale sací ventily umí motor řídit zcela nezávisle na poloze vačky a dokáže je otevřít s předstihem, nebo naopak otevření pozdržet. Fiat tak najednou dokáže simulovat proměnné časování i zdvih ventilů. Na podobném systému ovládání ventilů pracuje například společnost Koenigsegg, ale její prototypy fungují už zcela bez vačkových hřídelí.

Alfa Romeo Giulietta Sprint je jinak vlastně jen výbavový stupeň a můžete mít i další motory. Například silnější MultiAir s výkonem 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tři turbodiesely o výkonech od 105 do 175 koní. Alfa Romeo také k některým motorům nabízí dvouspojkovou převodovku TCT.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulietta Sprint

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 147 2
Rok výroby: 2001
Stav: 217 950 km
Cena: 41 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 188 556 km
Cena: 130 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků