Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verze v novém

Automobilka Alfa Romeo do Ženevy přiveze i omlazené verze nejrychlejších modelů svých řad MiTo a Giulietta.

Je třeba předeslat, že v obou případech jsou úpravy jen velmi decentní, ale přesto za zmínku strojí. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde dostala upravený čtyřválec MultiAir s objemem 1,4 l a nezměněným výkonem 170 koní (125 kW) při 5 500 ot./min. (točivý moment v režimu Sport až 250 Nm, jinak 230 Nm při 2 500 ot./min.). V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou MiTo QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s (- 0,2 s) a dosáhne rychlosti 219 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV se dočkaly dílčích úprav a vylepšených motorů

Průměrná spotřeba ale díky dílčím úpravám klesla o 10 % na 5,4 l/100 km a emise CO2 o 11 % na 124 g/km. Zvenčí si všimneme zejména upraveného zadního nárazníku a spoileru a leštěných dekoračních prvků na klikách, masce chladiče a rámečcích předních i zadních svítilen. V nabídce se objevuje nové matové lakování Magnesio Grey (na snímcích). Standardem se stává pětipalcový dotykový displej palubní soustavy Uconnect. Pro všechny verze MiTo s výjimkou základní 1,4i/51 kW je k mání nová optická sada QV Line Pack se stylistickými modifikacemi ve stylu Quadrifoglio Verde.

Testy | Alfa Romeo

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Větší Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde se dočkala nejnovějšího provedení přeplňovaného čtyřválce 1750 TBi převzatého z kupé Alfa Romeo 4C. Pro Giuliettu QV to znamená nárůst výkonu na 240 koní (177 kW), tedy + 5 koní, při 6 000 ot./min. a točivý moment se stabilní hodnotou 340 Nm (tedy na úrovni dosavadního overboostu) od 2 100 do 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa TCT novinka zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s (- 0,2 s), přičemž nejvyšší rychlost zůstává mírně nad hranicí 240 km/h. Leštěné dekorační prvky na karoserii jsou podobné jako u MiTa QV, čtyřpístkové brzdové třmeny mají rudé zbarvení. Další kombinace a nové prvky výbavy najdeme i ve standardní modelové řadě Giulietta 2014, přičemž i v tomto případě je připravena sada doplňků QV Line Pack, jež dodá vašemu autu šmrnc i v případě, že to není „pravé QV“.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků