Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verze v novém

Automobilka Alfa Romeo do Ženevy přiveze i omlazené verze nejrychlejších modelů svých řad MiTo a Giulietta.

Je třeba předeslat, že v obou případech jsou úpravy jen velmi decentní, ale přesto za zmínku strojí. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde dostala upravený čtyřválec MultiAir s objemem 1,4 l a nezměněným výkonem 170 koní (125 kW) při 5 500 ot./min. (točivý moment v režimu Sport až 250 Nm, jinak 230 Nm při 2 500 ot./min.). V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou MiTo QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s (- 0,2 s) a dosáhne rychlosti 219 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV se dočkaly dílčích úprav a vylepšených motorů

Průměrná spotřeba ale díky dílčím úpravám klesla o 10 % na 5,4 l/100 km a emise CO2 o 11 % na 124 g/km. Zvenčí si všimneme zejména upraveného zadního nárazníku a spoileru a leštěných dekoračních prvků na klikách, masce chladiče a rámečcích předních i zadních svítilen. V nabídce se objevuje nové matové lakování Magnesio Grey (na snímcích). Standardem se stává pětipalcový dotykový displej palubní soustavy Uconnect. Pro všechny verze MiTo s výjimkou základní 1,4i/51 kW je k mání nová optická sada QV Line Pack se stylistickými modifikacemi ve stylu Quadrifoglio Verde.

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Větší Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde se dočkala nejnovějšího provedení přeplňovaného čtyřválce 1750 TBi převzatého z kupé Alfa Romeo 4C. Pro Giuliettu QV to znamená nárůst výkonu na 240 koní (177 kW), tedy + 5 koní, při 6 000 ot./min. a točivý moment se stabilní hodnotou 340 Nm (tedy na úrovni dosavadního overboostu) od 2 100 do 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa TCT novinka zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s (- 0,2 s), přičemž nejvyšší rychlost zůstává mírně nad hranicí 240 km/h. Leštěné dekorační prvky na karoserii jsou podobné jako u MiTa QV, čtyřpístkové brzdové třmeny mají rudé zbarvení. Další kombinace a nové prvky výbavy najdeme i ve standardní modelové řadě Giulietta 2014, přičemž i v tomto případě je připravena sada doplňků QV Line Pack, jež dodá vašemu autu šmrnc i v případě, že to není „pravé QV“.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků