Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verze v novém

Automobilka Alfa Romeo do Ženevy přiveze i omlazené verze nejrychlejších modelů svých řad MiTo a Giulietta.

Je třeba předeslat, že v obou případech jsou úpravy jen velmi decentní, ale přesto za zmínku strojí. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde dostala upravený čtyřválec MultiAir s objemem 1,4 l a nezměněným výkonem 170 koní (125 kW) při 5 500 ot./min. (točivý moment v režimu Sport až 250 Nm, jinak 230 Nm při 2 500 ot./min.). V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou MiTo QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s (- 0,2 s) a dosáhne rychlosti 219 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV se dočkaly dílčích úprav a vylepšených motorů

Průměrná spotřeba ale díky dílčím úpravám klesla o 10 % na 5,4 l/100 km a emise CO2 o 11 % na 124 g/km. Zvenčí si všimneme zejména upraveného zadního nárazníku a spoileru a leštěných dekoračních prvků na klikách, masce chladiče a rámečcích předních i zadních svítilen. V nabídce se objevuje nové matové lakování Magnesio Grey (na snímcích). Standardem se stává pětipalcový dotykový displej palubní soustavy Uconnect. Pro všechny verze MiTo s výjimkou základní 1,4i/51 kW je k mání nová optická sada QV Line Pack se stylistickými modifikacemi ve stylu Quadrifoglio Verde.

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Větší Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde se dočkala nejnovějšího provedení přeplňovaného čtyřválce 1750 TBi převzatého z kupé Alfa Romeo 4C. Pro Giuliettu QV to znamená nárůst výkonu na 240 koní (177 kW), tedy + 5 koní, při 6 000 ot./min. a točivý moment se stabilní hodnotou 340 Nm (tedy na úrovni dosavadního overboostu) od 2 100 do 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa TCT novinka zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s (- 0,2 s), přičemž nejvyšší rychlost zůstává mírně nad hranicí 240 km/h. Leštěné dekorační prvky na karoserii jsou podobné jako u MiTa QV, čtyřpístkové brzdové třmeny mají rudé zbarvení. Další kombinace a nové prvky výbavy najdeme i ve standardní modelové řadě Giulietta 2014, přičemž i v tomto případě je připravena sada doplňků QV Line Pack, jež dodá vašemu autu šmrnc i v případě, že to není „pravé QV“.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků