Alfa Romeo Giulietta konečně detailněji

Legendární jméno Giulietta se znovu objeví v modelové řadě Alfa Romeo a my k tomu konečně máme podrobnější informace.

Již jen hodiny dělí od premiéry novou Giuliettu od Alfy, která se v předchozích měsících těší mimořádnému zájmu jak odborné, tak i laické veřejnosti. Je v tom očekávání pokračování italské automobilové renesance, ale i trocha jisté nostalgie. Giulietta je synonymem pro rychlost klasických vozů Alfa Romeo a nyní se vrací na silnice.

V showroomech se objeví již letos v březnu a má významně zasáhnout do bojů ve třídě prestižních kompaktů. Má být ztělesněním toho nejlepšího, čím se může pochlubit současná italská designérská a konstruktérská škola. Těšit se můžeme na typickou trojúhelníkovou masku chladiče, jež je moderní interpretací tradičního štítu, nebo zadní a denní světla složená z LED. Profil Giulietty byl navržen ve stylu kupé a kliky zadních dveří jsou proto opět (jako u současného modelu 147) skryty v zadních sloupcích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo Giulietta bude 4 350 mm dlouhá, 1 460 mm vysoká a 1 800 mm široká, rozvor náprav činí 2 630 mm a základní objem zavazadelníku je 350 litrů. Konstrukce palubní desky byla do značné míry inspirována modelem 8C Competizione a všechny důležité ovladače byly koncentrovány do středové konzole. Přístrojový štít je kombinací klasických analogových ukazatelů a monochromatického informačního displeje uprostřed, navigační soustava zobrazuje náležité informace skrze výklopný monitor na horní střední části palubní desky. Ve výbavě vozu najdeme kromě jiného i dvouzónovou klimatizaci, kůží potažený multifunkční volant, tempomat nebo elektronické palubní systémy včetně Blue&Me.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na výběr bude zprvu čtveřice motorů, půl napůl benzínových a naftových. Základem nabídky se stává jednotka 1,4TB ve dvojím naladění, slabší provedení dává 120 koní (88 kW) a v kombinovaném režimu vykazuje průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km, to výkonnější s označením TB MultiAir pak 170 koní (125 kW) a až 250 Nm.

Co nevidět bychom se měli dočkat i vrcholné verze s tradičním označením 1750 TBi Quadrifoglio Verde a hrdým nápisem „Turbo Benzina“ na krytu motoru, jejíž motor bude osazen přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu, plynule proměným časováním ventilů či soustavou zabraňující vzniku turboefektu a pochlubí se výkonem 235 koní (173 kW) a točivým momentem až 340 Nm.

Zastánci nafty mohou volit ze dvou čtyřválců řady JTDM. Šestnáctistovka je naladěna na 105 koní (77 kW) a 320 Nm již při 1 750 ot./min. a může se pochlubit základní kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km. Naopak na výkony je zaměřena verze 2,0 JTDM s výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem 350 Nm. Všechny Giulietty bez rozdílu budou standardně dodávanými s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, MultiAir a 2,0 JTDM mohou být na přání doplněny dvouspojkovými automatizovanými skříněmi.

Ačkoli o nejnovější Alfě již víme docela dost, stále nevíme vše. Kompletní technické detaily si automobilka očividně nechává až na ženevskou premiéru...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Giulietta
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků