Alfa Romeo Giulietta končí bez nástupce. Pohledný hatchback nahradí SUV a crossovery

39 komentářů

Mercedes
22. února • 22:45

Alfu Romeo mám ráda. Škoda, že MiTo nebylo pětidvířko. Možná by nebyla marná fúze Toyota & Alfa Romeo.

JK
19. února • 11:34

Giulietta sice vůbec nestárne, ale už dlouho naznačuje, že odchází. V podstatě "stará" ojetá verze QV, která vlastně v podání Giulietty, není zase až taková divočina, si drží ceny skoro vyšší, než ty přiškrcené foukačky, které tuhle vykulenou krásku vyprovázejí do důchodu. Emise zařízly zábavné motory a trend zařízl zábavné karoserie. Markeťákům v Turíně musí být pěkně horko. Jak prodávat značku, která celou svojí existenci stojí na motorech, podvozcích a řízení v době, kdy je nejdůležitější kritérium světlá výška a velikost displeje? Fůůů, nezávidím.

Sir CHerokee
19. února • 12:45

Taky dobře napsáno. Druhá věc však je, že oni zaspali. Giuletta měla projít dávno modernizací, hlavně v interiéru a nbídce motorů je to znát. Giulia je krásná, ale cenově měla jít proti mainstreamu (šeď Passatů a škodovek, insignia + konec Mondea) a ne proti prémii, tam to vůbec netrefili. 4C super, ale tak tvrdé a drahé, že se prodávala (i vyráběla) po kusech. Mito bylo srandovní předělávkou obstarožního Punta s vyšší cenou.....s tím se nedá uspět.

Ffff
19. února • 13:27

Chápu ale premiovou techniku popřípadě platformu nemůžeš prodávat za meinstremové ceny

sorpressa
19. února • 13:21

Presne tak :-) K tomu interiéru Gtty - kolega po nej poškuľoval, ale nemohol prekusnúť ten infotaiment z Jeepu, to je iný fail....to fakt tam neohli vtisnúť aspoň tablet z lepšej výbavy Tipa?

Ffff
19. února • 13:25

Ale vždyť ty infoteimenty jsou všechny stejný. Buď máš 5ti palec nebo 6 a půl palec. Stejny jako v tipu

sorpressa
19. února • 13:35
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
19. února • 13:59

Stejny akorat trčí z palubky

Ffff
19. února • 11:35

No to jsi napsal hezky

Jarda
19. února • 11:18

Bohužel odchodem Giulietty se Alfa stane pro normálního smrtelníka nedostupná. Gulia i Stelvio začínají na takových cenách, že to rozum nebere.Alfa zřejmě nechce, aby byla masově dostupná a zaměřuje se na segment pro nejnáročnější klientelu. No nic tak se vrátíme k osvědčeným Škodovkám😂😂😂

Ffff
19. února • 11:26

Bohužel je to tak. Teďka uz ji můžou zachránit jenom Tonale a ta další malá zhovadilost co má přijít místo Mita

mpolan
19. února • 11:22

Alfa nikdy nebyla pro normální smrtelníky, vždy se řadila k italské větvi prémiových značek. Takže opravdu nebude dávat ceny jako Škodovka.

sorpressa
19. února • 11:28

No to celkom asi nie je pravda, minimálne modely 33 a 75 a 90 neboli nijak predražené.

mpolan
19. února • 14:45

To jsme ale trošku... v pravěku.

Ffff
19. února • 11:34

Mě tedy giulia a stelvio nepřijdou předražený. Vzhledem ke konkurenci.

Filip F.
19. února • 14:36

Nepřijde? BMW 320i od 978, Giulia benzín 200 k od 1. 039 mil. X 320d od 1.048, alfa 190 diesel od 1.109? Si ty auta postav vedle sebe, obejdi si je, sedni si do nich, chvilku se projeď a pak mi řekni, který je pro tebe za ty peníze víc odpovídající,

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
19. února • 19:19

Hele ok tvůj názor. Já zrovna tento víkend měl půjčený stelvio 2020. A interier a zpracování super. Odhlucneni skvělé jízdní vlastnosti perfektní.Shodou okolnosti můj strýc má X3 2019. A Bmw mě takhle rozhodně nenadchlo. Ale jak říkáš každý na to má svůj názor. Ps 3er jsem zatím nejel

Jarda
19. února • 12:37

Giulietta se dnes dá koupit ve verzi Super těsně nad 400 tisic. To ještě jde ale víc jak 800 tisic za Giulii a minimálně meloun za Stelvio je pro dělníka ve šroubárně příliš🤬🤬🤬

Ffff
19. února • 5:22

Je to škoda no ale dalo se to čekat. Přeci jenom interiér už stárne a bezp.systemy nikde. Jinak po mechanické stránce pořád super auto. Svezení perfektní. Ale to už dnes nikoho nezajímá

eMKejx
19. února • 9:31

ako ved Giulia ma po fl a prave systemy bezpecnosti a kopec asistentov pribrala, hoc pre mna v inych smeroch stale ten model pokulhava, uz tak dohnala aspon rok starych konkurentov. Co je na taliana dobre.

Ffff
19. února • 10:00

Giulia a stelvio po faceliftu nemá.
Je to pouze nový modelový rok.
Ps strašně by mě zajímalo v čem ještě zaostává za konkurencí.

sorpressa
19. února • 10:53

v ničom, len v tom že prišla neskoro a FCA ju bude držať v tejto podobe aspoň 10 rokov, ako je to u nich zvykom. KKS Korejci každé 2-3 roky nový model...ako to dokážu? Celkom v pohode auto Tipo FCA zhovadia strašným interiérom, ktorý je asi evolúciou z Regaty 80 rokov..., 500l vyzerá ako kŕmnik pred porážkou.... no zle zle zle...dúfam že PSA im dá po nose a trocha ich štartne... Tí sa dizajnovo fakt našli ;-)

Filip F.
19. února • 14:30

V kvalitě materiálů. Interiér byl pro mě natolik špatný, že jsem se rozhodnul si Giulii nekoupit, ačkoliv jsem vlastnil Giuliettu QV a měl zálusk na Veloce. Po vysednutí z nové 3er si sednout do Giulie je takový rozdíl, že si kladete otázku, zda je alfa v interiéru prémie (odpovíte si záhy, že není ani omylem). A když si pak uvědomíte, že konkurence je schopna nabídnout i podobné jízdní vlastnosti, nezbývá už Giulii moc argumentů, kterými Vás má přesvědčit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KOP
19. února • 16:08

No je fakt že Alfu bych si asi nevybíral na základě zpracování interiéru. Provedení a tvarování interieru je u Giulie ale užasné. Je to něco co ti němci nemohou nabídnout. Další věc u Giulie jsou jízdní vlastnosti, naladění podvozku a chování auta - to je jedinečné ve své třídě. Jinak při porovnání BMW 3er za danou cenu nedostaneš tolik výbavy ani výkonu + navíc jedinečný design. BMW je momentálně designově špatné a je navíc masovější značkou než Alfa...Za mě konkurence není moc schopna nabídnout podobný jízdní zážitek za dané peníze.
Giulietu QV jsem byl projet a naprosto mě zklamala - zejména jízdní vlastnosti a chování automatu, Giulia je úplně o něčem jiném proto jsem si ji nakounec koupil :-)
Pro mě to bylo naopak mnoho argumentu ji koupit :-) Ale každého volba.

Filip F.
19. února • 16:30

Já měl QV ještě v manuálu, TCT, co tam dávali poté, je podle mě dost špatná volba. Auta jsou subjektivní, a tak to bude vždycky. Co někomu vadí, jiný kvituje. Měl jsem tehdy půjčenou Giulii Veloce na 18kách, nevím, na čem ji máš ty, ale zajímal by mě komfort na 19kách, protože Giulietta QV na 18kách /40 postrádala i základní komfort, kdy kromě čerstvě vyasfaltované cesty mlátila téměř všude a vždy, s čímž byla spojena i kulisa na palubě. Všiml jsem si i u Giulie, že už při 160 celkem hodně hlučí v interiéru.
Pokud bych tedy měl popsat ze svého subjektivního pohledu, v čem Alfa zaostává, je to kvalita interiéru (Mazda v současné době již užívá kvalitnější materiály a působí v interiéru luxusněji než prémiová Alfa - bohužel), odhlučnění a komfort na větších kolech (samozřejmě infotainment, ale to nás asi moc nezajímá). Takový Jaguar XE je minimálně stejně zábavné auto na okreskách, ale umí být pohodlné a tiché i na 19kách ve vyšších rychlostech.

Sorpressa
18. února • 22:44

A ešte niečo k alfe, načo sú im super podvozky, keď to nikto nekupuje, nech radšej zostúpia do sub mainstreamu zoberú podvozok, tipa, alebo 308 keď už sú s psa, usiju pekný kabát, cenu o 2 litre viac ako tipo a snáď to pôjde. Nasilu sa hrať na prémiu je pase...

Emkejx
18. února • 21:53

Kks to sa Alfa teraz uz fakt priblizi Jeepu. Fakt same tereniaky, jeden sedan a padla. To je na taliansku klasiku kruty osud.

Sorpressa
18. února • 22:20

Moja reč, hlavne že majú team F1, stelvio rekordy na okruhoch, ale normálne autá, ktoré si môže kúpiť normálny smrteľník na to môžme zabudnúť. Kks, nejaká KIA si dovolí rio, ceed v rôznych verziách, soul, Niro a Stinger.... K tomu netreba komentár.

KOP
19. února • 15:31

Porovnání s Kiou by asi nedělal - to je obrovska masova znazka urcene pro jine zákazníky.
Alfa nebyla nikdy masová a snad nikdy nebude, v tom je její síla i přes všechny mediální komentáře.

petr r. (petrumr)
19. února • 18:15

s kia stinger obzvlášt gt bych byl opatrný, aby to nebylo jedno auto co zadupe alfu do země, srovnej si udaje, cenu a na alfu ani nepomyslíš, udělá to více lidí a je vymalováno.

Ffff
19. února • 19:10

Hele stinger je super auto ale na giulii se nechytá. Je potřeba si uvědomit že i přes všechny minusy co giulia má je to pořád jízdní extraliga. A o to u alfy hlavně jde

Sorpressa
18. února • 20:14

Svet sa zbláznil. Alfa Romeo bude mať s výnimkou giulie v portfóliu čiste gaziky. Neskutočne. Módne je kupovať drahé autá zvonku veľké, zvnútra malé s vyššou spotrebou a náročnejšou prevádzkou. Hlavne že si rit môžem položiť rovno zo stoja do sedačky. Aj to musím prehupnut ponad vykrojené boky sedaku. Bezpečnosť, tak si idem kúpiť LKT a kúpte si ho všetci. Lebo s tým zruším aj RAM. Alfa si toto nezaslúžila to aj umierajuci seat udržal Leona. Taliani miesto Punta kupujú clio/208,bravo,dovi, dopi... Kks Forza Korea 😆

Ne321
19. února • 8:43

Guilia skonci brzy bez nahrady a nasledne uz bude Alfa Romeo znacka dodavajici vyhradne sportovne vyhlizejici gaziky, cimz bude vhodne doplnovat portfolio Jeepu, ktere se soustredi na gazikove vypadajici gaziky.

Sir CHerokee
18. února • 20:49

Výborný komentář.

Mořeplavec
18. února • 19:10

Tohle fakt nechápu. Vyšší vozy mají na dálnici spotřebu hrubě o 1.5.l více. A řešit to naftou není optimální. Chod motoru, do toho naftobijci a s tím si nikdo si není jistý, zda naftu lokálně zakážou. To se opravdu nenajdou zákazníci pro nízké vozy? Nebo tu spotřebu či nutnost nafty nikdo neřeší? Asi ne, nejsou sami. Viz. Nissan.

mpolan
19. února • 11:20

Jeden a půl litru navíc? To srovnáváš Mercedes G s Mini nebo s čím?
U porovnatelné kategorie (malé SUV-malé auto nebo nižší střední-kompakt SUV) je rozdíl kolem půl litru, maximálně litr u větších kategorií.

OTTO
18. února • 19:58

Vyšší posaz má pro někoho (ne pro mě) takové kouzlo, že tomu obětuje klidně i rychlost jízdy (čímž tu spotřebu zase vrátí zpátky o 1,5l dolů). Většina SUV se vleče v pravém pruhu kolem 110-120ti km/h.

Freddka
19. února • 3:01

Souhlasim.
A taky mam radsi klasiku.Ale nesouhlasim s tou posledni vetou. Jezdim celkem dost evropou hlavne dalnice a ani v CR ani nikde na zapade SUV po dalnici nejezdi o nic pomaleji nez ostatni auta. Proste tam tu naftu nalijou, kdyz to teda vic zere, to je cely. Vzdyt je to palivo tak levny, ze i dost dlouha ceata napr. 1500km Praha-Londyn te vyjde radove o 1,5l * 15(stovek km) * 1,5(euro za litr) vic, tedy 33 euro. To je na zapade jeden obed pro dva, ani vinko se ti tam nevejde. Navic “deleno poctem osob v aute”, takze “who cares”... :-)

Sir CHerokee
18. února • 19:02

Je jí škoda. Z venku pořád krásná a svá. Až tahle bublina aut na chůdách skončí, tak Alfa zase nebude mít co nabídnout...

Doporučujeme

Články odjinud