Hatchback od Alfy stárne a jeho prodeje klesají. Čeká ho nevyhnutelné.
Alfa Romeo Giulietta je na trhu od roku 2010, a přestože v roce 2016 prošla modernizací, na dnešní poměry už mezi silnou konkurencí působí zastarale. Designem sice stále zaujme a nepochybně jde o jeden z nejpohlednějších hatchbacků na trhu, pouhý vzhled ale modelu vyhlídky na další život nezlepší.
Na oficiální potvrzení se teprve čeká, podle italského magazínu V:Motori máme ale čekat ukončení výroby Giulietty už v březnu. S tímto krokem souvisí i chystaná modernizace výrobní linky v italském Cassinu, kde se hatchback dodnes produkuje. Rozjetí výroby nástupce Giulietty však nečekejte, vylepšení linky jde ruku v ruce s plány Alfy Romeo (a Maserati) přivést na svět další SUV a crossovery.
Giulietta tedy skončí bez nástupce a její místo nepřímo zastoupí nové SUV vycházející z konceptu Tonale, načež se pracuje i na dalším, ještě menším SUV/crossoveru, který přijede kolem roku 2022, a to rovněž v čistě elektrické variantě. Pro sedan Giulia a SUV Stelvio pak chystá automobilka modernizace na rok 2021.
S dřívějším ukončením malé Alfy Romeo MiTo tak už do budoucna italská značka s hatchbacky vůbec nepočítá. Čísla prodejů Giulietty ostatně mluví za vše, ve srovnání s nejúspěšnějším rokem 2011 a 78.911 prodanými kusy, se minulý rok prodalo v Evropě jen 15.690 kusů.