Alfa Romeo Giulietta 2014 dostala novou masku a „nejsilnější“ diesel

Italský hatchback vstupuje do čtvrtého roku své existence s několika dílčími vylepšeními, která se týkají designu, hnacího řetězce i audio systému.

Všechnu mediální pozornost na sebe v poslední době strhává Alfa Romeo 4C, ale nejenom malými sportovními kupé s motorem uprostřed živa je automobilka – a Alfa teprve ne. Prodeje se tvoří v masových segmentech, kde je Alfa zastoupena modely MiTo a Giulietta. Větší z nich dostal pro modelový rok 2014 lehkou retuš a novou motorizaci.

Vzpomínáte na ten optimismus, když byla Giulietta uváděna na trh? Hatchbackem nižší střední třídy skočila Alfa rovnýma nohama do rybníka plného zavedených modelů jako Golf, Focus nebo Mégane a mluvilo se o ní jako o autě, které má zachránit Alfu. S odstupem je zjevné, že Alfa na svého zachránce stále čeká...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Giulietta dostala lehou retuš přední části, nové barevné kombinace a vylepšený audio/navigační/komunikační systém

Do modelového roku 2014 vstupuje Giulietta s lehkou vzhledovou retuší, novými barvami, vylepšeným zábavním systémem a novou motorizací. Maska chladiče v charakteristickém tvaru erbu dostala nový vzhled a ze tmy otvorů v nárazníku se nyní blýskají chromované objímky mlhových světel. Automobilka obměnila rovněž vzory litých kol, které nabízí v rozměrech 16, 17 i 18 palců, a rozšířila paletu laků o tři nové odstíny.

Nepočítáme-li nový vzhled dveřních výplní a dekoračních lišt na palubní desce, je hlavní novinkou interiéru nový zábavní systém Uconnect s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Úhlopříčka displeje činí podle zvolené verze 5 nebo 6,5 palce.

Modernizovaný diesel

V nabídce motorů se objevila nová vznětová jednotka 2.0 JTDM, která patrně nahradí dosavadní stočtyřicetikoňový diesel. Díky vstřikování common-rail třetí generace, jež umožňuje až osm vstřiků během jednoho taktu, dosahuje výkonu 150 koní.

Točivý moment 380 Nm v 1750 min-1 je podle Alfy nejvyšší v této kategorii. Italové možná zapomněli na Mazdu3 2.2 Skyactiv-D, BMW 120d nebo Volkswagen Golf GTD se shodnou silou, o twin-turbo BMW 125d (450 Nm) raději nemluvě...

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM modelového roku 2014 zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,8 s a vyvine až 210 km/h. V normovaném měřicím cyklu vykazuje kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km.

Je otázkou, zda tyto inovace pomohou modelu k lepším prodejům. V ČR si Giuliettu koupilo za prvních devět měsíců letošního roku pouhých 82 zákazníků – to je 6,5krát méně než v případě Audi A3 a 15,4x méně oproti Seatu Leon. Na velkých trzích nevypadá situace pro Alfu o nic příznivěji.

Automobilka musela loni přehodnotit své ambiciózní plány, podle kterých chtěla v roce 2014 prodat 500 000 aut. Sergio Marchionne redukoval cíl na 300 000 aut v roce 2016. Analytická firma IHS Automotive ale odhaduje, že příští rok se Alfě podaří prodat jen 81 000 vozů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků