Alfa Romeo Giulietta 2014 dostala novou masku a „nejsilnější“ diesel

Italský hatchback vstupuje do čtvrtého roku své existence s několika dílčími vylepšeními, která se týkají designu, hnacího řetězce i audio systému.

Všechnu mediální pozornost na sebe v poslední době strhává Alfa Romeo 4C, ale nejenom malými sportovními kupé s motorem uprostřed živa je automobilka – a Alfa teprve ne. Prodeje se tvoří v masových segmentech, kde je Alfa zastoupena modely MiTo a Giulietta. Větší z nich dostal pro modelový rok 2014 lehkou retuš a novou motorizaci.

Vzpomínáte na ten optimismus, když byla Giulietta uváděna na trh? Hatchbackem nižší střední třídy skočila Alfa rovnýma nohama do rybníka plného zavedených modelů jako Golf, Focus nebo Mégane a mluvilo se o ní jako o autě, které má zachránit Alfu. S odstupem je zjevné, že Alfa na svého zachránce stále čeká...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Giulietta dostala lehou retuš přední části, nové barevné kombinace a vylepšený audio/navigační/komunikační systém

Do modelového roku 2014 vstupuje Giulietta s lehkou vzhledovou retuší, novými barvami, vylepšeným zábavním systémem a novou motorizací. Maska chladiče v charakteristickém tvaru erbu dostala nový vzhled a ze tmy otvorů v nárazníku se nyní blýskají chromované objímky mlhových světel. Automobilka obměnila rovněž vzory litých kol, které nabízí v rozměrech 16, 17 i 18 palců, a rozšířila paletu laků o tři nové odstíny.

Nepočítáme-li nový vzhled dveřních výplní a dekoračních lišt na palubní desce, je hlavní novinkou interiéru nový zábavní systém Uconnect s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Úhlopříčka displeje činí podle zvolené verze 5 nebo 6,5 palce.

Modernizovaný diesel

V nabídce motorů se objevila nová vznětová jednotka 2.0 JTDM, která patrně nahradí dosavadní stočtyřicetikoňový diesel. Díky vstřikování common-rail třetí generace, jež umožňuje až osm vstřiků během jednoho taktu, dosahuje výkonu 150 koní.

Točivý moment 380 Nm v 1750 min-1 je podle Alfy nejvyšší v této kategorii. Italové možná zapomněli na Mazdu3 2.2 Skyactiv-D, BMW 120d nebo Volkswagen Golf GTD se shodnou silou, o twin-turbo BMW 125d (450 Nm) raději nemluvě...

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM modelového roku 2014 zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,8 s a vyvine až 210 km/h. V normovaném měřicím cyklu vykazuje kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km.

Je otázkou, zda tyto inovace pomohou modelu k lepším prodejům. V ČR si Giuliettu koupilo za prvních devět měsíců letošního roku pouhých 82 zákazníků – to je 6,5krát méně než v případě Audi A3 a 15,4x méně oproti Seatu Leon. Na velkých trzích nevypadá situace pro Alfu o nic příznivěji.

Automobilka musela loni přehodnotit své ambiciózní plány, podle kterých chtěla v roce 2014 prodat 500 000 aut. Sergio Marchionne redukoval cíl na 300 000 aut v roce 2016. Analytická firma IHS Automotive ale odhaduje, že příští rok se Alfě podaří prodat jen 81 000 vozů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků