Alfa Romeo Giulia Veloce v Česku: 280 koní a čtyřkolka za 1,24 milionu

Model Giulia je na českém trhu k dispozici už od léta, jeho nabídka se ale postupně rozšiřuje. Nyní známe ceny provedení Veloce, za které zaplatíte lehce přes 1,2 milionu korun.

Alfa Romeo Giulia Veloce byla představena na pařížském autosalonu a nabízí dvě motorizace. Tou první je benzínový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 206 kW, přičemž s touto pohonnou jednotkou pořídíte model za 1.240.000 korun. Druhým agregátem v útrobách vozu je 2,2litrový turbodiesel se 154 kW. Jeho cenu automobilka nastavila na 1.206.000 korun.

Alfa Romeo Giulia Veloce přináší 280 koní a 400 Nm

Alfa Romeo Giulia Veloce přináší 280 koní a 400 Nm

Obě jednotky spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmostí je pohon Q4. Za standardních podmínek posílá tento systém téměř všechnu sílu motoru na zadní nápravu. V případě ztráty přilnavosti ale dokáže na přední kola poslat až 60 % dostupné síly. Účelem je nabídnout jízdní vlastnosti zadokolky a jistotu čtyřkolky, snad tedy vůz dokáže takové vlastnosti obhájit i na silnici.

Alfa Romeo Giulia – české ceny zážehových motorů
Motor 2.0 Turbo 2.0 Turbo Q4 2.9 V6 Biturbo 2.9 V6 Biturbo
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 2891 2891
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 147/5000 206/5250 375/6500 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 330/1750 400/2250 600/2500 600/2500
Převodovka 8A 8A 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 235* ? 307 307
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7* ? 3,9 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0* ? 8,5 8,2
Pohotovostní h. [kg] 1429 1530 1580 ?
Cena Giulia [Kč] 940.000 - - -
Cena Super [Kč] 979.000 - - -
Cena Veloce [Kč] - 1.240.000 - -
Cena QV [Kč] - - 2.045.000 2.105.000

Vůz se od klasických variant odlišuje sportovnějším vzhledem. Předku dominuje upravený nárazník, vzadu výrazné koncovky výfuku a celé auto je posazeno na 19“ kolech. Interiér nabídne sportovně tvarovaný volant, sedadla s čalouněnou kůží a nechybí ani moderní hliníkové prvky.

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

O výbavě modelu Giulia Veloce toho zatím moc nevíme. Zcela jistě dostane dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 6,5“ displejem, tempomat či xenonové světlomety. Nebudou chybět ani stále populárnější asistenti, včetně autonomního brzdění s rozpoznáním chodců či varování o opuštění jízdního pruhu.

Alfa Romeo Giulia – české ceny vznětových motorů
Motor 2.2D 2.2D 2.2D 2.2D 2.2D 2.2D Q4
Zdvihový objem [cm3] 2143 2143 2143 2143 2143 2143
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 100/4000 110/4000 110/4000 132/3750 132/3750 154/3500
Točivý moment [N.m/min] 380/1500 380/1500 450/1750 380/1500 450/1750 470/1750
Převodovka 6M 6M 8A 6M 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 210 220 220 230 230 ?
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0 8,4 8,2 7,2 7,1 ?
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 ?
Pohotovostní h. [kg] 1374 1374 1445 1374 1445 1535
Cena Giulia [Kč] 839.000 880.000 - - - -
Cena Super [Kč] - 919.000 979.000 969.000 1.029.000 -
Cena Veloce [Kč] - - - - - 1.206.000
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 110 061 km
Cena: 216 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2006
Stav: 196 970 km
Cena: 143 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2008
Stav: 189 577 km
Cena: 280 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 52 881 km
Cena: 330 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2008
Stav: 201 315 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků