Alfa Romeo Giulia Veloce slouží také rumunské policii

Rumunské dálnice a silnice první třídy nyní hlídají Alfy Romeo Giulia ve sportovní verzi Veloce.
Alfa Romeo Giulia Veloce slouží také rumunské policii

Sportovní giulie plní podobnou funkci jako české policejní octavie, superby či passaty, ovšem nechybí jim policejní značení. Ohledně techniky však měla rumunská policie podobné požadavky - pohon všech čtyř kol a zážehový motor, který se rychle zahřeje a je méně servisně náročný.

Klepněte pro větší obrázek

Místní policisté budou sportovní alfy užívat minimálně jeden rok. Jedná se o druhou nejvýkonnější verzi Veloce. To znamená, že pod kapotou se nachází přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 280 koní a maximálním točivém momentu 400 Nm. Svou sílu posílá na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policisté do výbavy dostali i mnoho prvků aktivní bezpečnosti. Policejní giulie disponují adaptivním tempomatem s brzdnou funkcí, hlídáním jízdních pruhů či slepého úhlu.

Policisté se učili jezdit rychle a bezpečně. Zatím to moc neumí

Policisté se učili jezdit rychle a bezpečně. Zatím to moc neumí

Rumunští strážci zákona jsou již druhými evropskými policisty, kteří giulii ve službě používají. Italští četníci mají kromě běžných motorizací k dispozici i vrcholnou variantu Quadrifoglio s výkonem 510 koní.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků