Alfa Romeo Giulia Veloce přináší 280 koní a 400 Nm

Alfa do Paříže veze dvě novinky z modelové řady Giulia – sportovněji laděné verze Veloce a ekonomicky orentovanovanou Giulii AE. O které chcete číst dřív? Že se ptám…

Tak tedy – zatímco doposud zela v nabídce giulie třísetkoňová díra, volný prostor vbrzku vyplní velmi sympaticky vyhlížející verze Giulia Veloce. Ta dostala přeplňovaný benzinový motor 2.0 TBi, disponující výkonem 280 koní (206 kW) při 5250 otáčkách a točivým momentem 400 Nm při 2250/min.

Video | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Verze Veloce ale bude i příznivce nafty a to v podobě nového celohliníkového čtyřválce 2,2 l, naladěného na výkon 210 k (154 kW) při 3500/min a točivý moment 470 N.m při 1750/min.  Dynamické schopnosti obou verzí budou zveřejněny později, jisté však je, že se budou nabízet pouze s osmistupňovým automatem a pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Od běžných verzí ji poznáte díky černému lemování oken, lehce pozměněným nárazníkům a devatenáctipalcovým kolům se specifickým designem.

Zajímavosti | Bezpečnost | Technika | Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia dostane autopilota podle vzoru Tesly

Druhou novinkou je verze Giulia AE, což je zkratka pro "Advanced Efficiency". Jedná se o upravený 132kW diesel s osmistupňovým automatem, jenž má delší převody, o 5 mm snížený podvozek, upravené chlazení a další drobné změny, přičemž se může chlubit součinitelem odporu vzduchu cd jen 0,23. Součástí modifikací jsou též 16" kola s obutím 205/60 s nízkým valivým odporem. Dosahuje normované spotřeby 4,2 l nafty, ale když na to přijde, zvládne stovku za 7,2 s a maximálku 230 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků