Alfa Romeo Giulia QV prý zajede Nürburgring za 7:39. Důkazy ale nejsou

Číslo, kterým se automobilka ohání, není naměřený čas, ale výpočet. A to není totéž.
Alfa Romeo Giulia QV prý zajede Nürburgring za 7:39. Důkazy ale nejsou

Nová Alfa Romeo Giulia se prozatím ukázala světu ve vrcholné sportovní verzi QV a výrobce nešetří verbálním optimismem. Teď mu vypadlo z pusy číslo 7:39, což má značit čas dosažený na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Má to ale háček. Alfa Romeo totiž „zapomněla“ na video.

Odbočme na chvíli k jiným výrobcům, abychom ukázali, kde je zakopaný pes. Třeba McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rychlejší než Porsche 918, ale video (ani čas) ještě neukázal. V Top Gearu Richard Hammond žertoval, že asi ztratili papírek s napsaným časem. V čem je tedy problém? Ve způsobu měření času.

Video | Sportovní auta | Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Ono celé to měření času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má společného jen málo. Například Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R měřil na pneumatikách schválených pro silniční provoz. A nikdy nevíte jistě, co mají vlastně testovaná auta pod kapotou a jestli se jedná o sériový motor se sériovým nastavením.

To teď ale nechme, protože bychom se dostávali na pole konspiračních teorií. Jde o to, že některé automobilky prostě ukážou video, změří čas a hotovo. Viděli jsme to u Lamborghini, u Porsche nebo třeba u Seatu a Hondy. A pak jsou automobilky, které se chvástají rekordními časy, ale důkazy nemají.

Video | Sportovní auta | Bezpečnost | Život řidiče

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Přece si ale čas nevycucají z prstu? To ne, místo toho používají metodu sčítání sektorových časů. Trať se rozdělí na několik krátkých sektorů. Tato metoda se používá k určení tzv. optimálního času kola, abyste věděli, jaké má vaše auto teoretický potenciál. Pro závodníky je to jakýsi orientační bod. Sečtou se nejlepší sektorové časy z tréninků a máte přibližnou představu, jak rychlé by mělo být nejlepší kvalifikační kolo.

Stejně postupovala i Alfa Romeo. Jednoduše sečetla nejlepší hodnoty sektorových časů. Neříkáme, že reálný čas se bude lišit o minutu, ale skutečně by to chtělo video jako důkaz, že tenhle sedan zajede Nordschleife stejně rychle jako Ferrari 430 Scuderia v roce 2007.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků