Alfa Romeo Giulia QV prý zajede Nürburgring za 7:39. Důkazy ale nejsou

Číslo, kterým se automobilka ohání, není naměřený čas, ale výpočet. A to není totéž.
Alfa Romeo Giulia QV prý zajede Nürburgring za 7:39. Důkazy ale nejsou

Nová Alfa Romeo Giulia se prozatím ukázala světu ve vrcholné sportovní verzi QV a výrobce nešetří verbálním optimismem. Teď mu vypadlo z pusy číslo 7:39, což má značit čas dosažený na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Má to ale háček. Alfa Romeo totiž „zapomněla“ na video.

Odbočme na chvíli k jiným výrobcům, abychom ukázali, kde je zakopaný pes. Třeba McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rychlejší než Porsche 918, ale video (ani čas) ještě neukázal. V Top Gearu Richard Hammond žertoval, že asi ztratili papírek s napsaným časem. V čem je tedy problém? Ve způsobu měření času.

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Ono celé to měření času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má společného jen málo. Například Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R měřil na pneumatikách schválených pro silniční provoz. A nikdy nevíte jistě, co mají vlastně testovaná auta pod kapotou a jestli se jedná o sériový motor se sériovým nastavením.

To teď ale nechme, protože bychom se dostávali na pole konspiračních teorií. Jde o to, že některé automobilky prostě ukážou video, změří čas a hotovo. Viděli jsme to u Lamborghini, u Porsche nebo třeba u Seatu a Hondy. A pak jsou automobilky, které se chvástají rekordními časy, ale důkazy nemají.

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Přece si ale čas nevycucají z prstu? To ne, místo toho používají metodu sčítání sektorových časů. Trať se rozdělí na několik krátkých sektorů. Tato metoda se používá k určení tzv. optimálního času kola, abyste věděli, jaké má vaše auto teoretický potenciál. Pro závodníky je to jakýsi orientační bod. Sečtou se nejlepší sektorové časy z tréninků a máte přibližnou představu, jak rychlé by mělo být nejlepší kvalifikační kolo.

Stejně postupovala i Alfa Romeo. Jednoduše sečetla nejlepší hodnoty sektorových časů. Neříkáme, že reálný čas se bude lišit o minutu, ale skutečně by to chtělo video jako důkaz, že tenhle sedan zajede Nordschleife stejně rychle jako Ferrari 430 Scuderia v roce 2007.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků