Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo zveřejnila čas Giulie QV na Severní smyčce Nürburgringu. Vůz je rychlejší než řada věhlasných supersportů!

Ať se nám to líbí, nebo ne, postavení sportovních automobilů ve společnosti se dnes velmi často měří podle času na jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Kupříkladu takový James May je vyloženě proti tomu, protože honba za co nejlepším výsledkem podle něj dělá z jindy komfortních a přívětivých „gétéček” prkenné uskákané „kozy“, hůře použitelné pro každodenní užívání. Ani názor jednoho z nejuznávanějších novinářů ale na nekonečných pokusech automobilek nic nemění, což je na druhou stranu dobře. Máme totiž možnost srovnání.

Není to poprvé, co Alfa Romeo vyrazila s Giulií QV za svým nejrychlejším kolem, spíše to ale působilo jako plácnutí do vody. Loni výrobce řekl, že vůz zajede kolo za 7:39,00, nezveřejnil však záznam z jízdy a výrok se tak dal snadno vyvrátit. Nyní je ale všechno jinak.

Za volantem nejnovější italské bestie s motorem 2.9 V6 o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m seděl závodník Fabio Francia a podařilo se mu náročnou trať obkroužit za 7 minut a 32 sekund. Giulia QV je tak rychlejší než Pagani Zonda F (7:33,0 v roce 2005), Koenigsegg CCX (7:33,55 v roce 2006), nebo nové Porsche Panamera Turbo, které jenom chvíli po uvedení stanovilo rekord mezi produkčními sedany (koncem června okruh zvládlo za 7:38,00). Alfa Romeo teď Němcům cenný skalp vyfoukla.

A proč Italové sáhli po verzi s automatickou převodovkou, když nabízejí také perfektní šestistupňový manuál? Zejména kvůli rychlosti řazení, protože skříň od ZF dokáže v módu Race během pouhých 150 milisekund. Pokud teď cítíte jistou souvislost s Ferrari, vězte, že tady je, ovšem ne stran automatické převodovky, ale samotného motoru. Ten byl totiž laděn přímo v Maranellu, což mu dodalo neskutečný charakter.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků