Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo zveřejnila čas Giulie QV na Severní smyčce Nürburgringu. Vůz je rychlejší než řada věhlasných supersportů!
Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Ať se nám to líbí, nebo ne, postavení sportovních automobilů ve společnosti se dnes velmi často měří podle času na jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Kupříkladu takový James May je vyloženě proti tomu, protože honba za co nejlepším výsledkem podle něj dělá z jindy komfortních a přívětivých „gétéček” prkenné uskákané „kozy“, hůře použitelné pro každodenní užívání. Ani názor jednoho z nejuznávanějších novinářů ale na nekonečných pokusech automobilek nic nemění, což je na druhou stranu dobře. Máme totiž možnost srovnání.

Není to poprvé, co Alfa Romeo vyrazila s Giulií QV za svým nejrychlejším kolem, spíše to ale působilo jako plácnutí do vody. Loni výrobce řekl, že vůz zajede kolo za 7:39,00, nezveřejnil však záznam z jízdy a výrok se tak dal snadno vyvrátit. Nyní je ale všechno jinak.

Za volantem nejnovější italské bestie s motorem 2.9 V6 o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m seděl závodník Fabio Francia a podařilo se mu náročnou trať obkroužit za 7 minut a 32 sekund. Giulia QV je tak rychlejší než Pagani Zonda F (7:33,0 v roce 2005), Koenigsegg CCX (7:33,55 v roce 2006), nebo nové Porsche Panamera Turbo, které jenom chvíli po uvedení stanovilo rekord mezi produkčními sedany (koncem června okruh zvládlo za 7:38,00). Alfa Romeo teď Němcům cenný skalp vyfoukla.

A proč Italové sáhli po verzi s automatickou převodovkou, když nabízejí také perfektní šestistupňový manuál? Zejména kvůli rychlosti řazení, protože skříň od ZF dokáže v módu Race během pouhých 150 milisekund. Pokud teď cítíte jistou souvislost s Ferrari, vězte, že tady je, ovšem ne stran automatické převodovky, ale samotného motoru. Ten byl totiž laděn přímo v Maranellu, což mu dodalo neskutečný charakter.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 147 2
Rok výroby: 2001
Stav: 217 950 km
Cena: 41 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 188 556 km
Cena: 130 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků