Alfa Romeo Giulia přijde v roce 2015, vrátí se k zadnímu pohonu

Ofenzíva automobilky Alfa Romeo má odstartovat koncem příštího roku. Všechno bude jinak.
Alfa Romeo Giulia přijde v roce 2015, vrátí se k zadnímu pohonu

Legendární milánská značka letos v Ženevě představila svůj nový koncept Alfa Romeo 4C Targa Coupé, který připomněl, že u Alfy stále působivá auta umí. A že sériová Alfa Romeo 4C opravdu stojí za to! Má jít přitom o předznamenání znovuzrození Alfy Romeo a jejího návratu k tradicím. Příznivci této automobilky ale musí být trpěliví a počkat alespoň do konce příštího roku, kdy bude představen zcela nový sedan, jenž si vypůjčí označení od slavného modelu Alfa Romeo Giulia z šedesátých let.

Alfa Romeo 4C: prvních pět vozů předáno jejich majitelům

Alfa Romeo 4C: prvních pět vozů předáno jejich majitelům

Značka Alfa Romeo čeká na obrodu svých modelů, ovšem při jejím zavádění nechtějí představitelé Fiatu udělat žádnou chybu, a tak nespěchají. Při přípravě novinek totiž zároveň počítají s ofenzívou na severoamerické a čínské trhy, takže chtějí mít vyhraněné modely, jež v očích veřejnosti už nebudou jen přestavěnými Fiaty. Prvním v řadě bude právě typ Giulia, jenž má konkurovat vozům jako BMW řady 3 nebo připravovanému Jaguaru XE.

Alfa Romeo Giulia: rychlý sedan slaví své 50. narozeniny

Alfa Romeo Giulia: rychlý sedan slaví své 50. narozeniny

Na letošním ženevském autosalonu Sergio Marchionne hovořil o nutnosti vrátit se postupně k lehkým, výkonným, dobře vypadajícím vozům se zadním pohonem, jimiž se Alfa Romeo proslavila, přičemž uvedl, že se „poučili z předchozích chyb“. „Neměli jsme (u Alfy Romeo) platformu s předním pohonem do té chvíle, než se objevil Fiat,“ uvedl v Ženevě Marchionne a dodal: „Podívejte se na 4C, tolik kreativity a důvtipu musíme dostat do každé Alfy.“

Lancia v Evropě končí, vyrábět bude jen Ypsilon pro italský trh

Lancia v Evropě končí, vyrábět bude jen Ypsilon pro italský trh

Giulii mají hned v roce 2016 následovat nové SUV a „drsnější“ verze Giulietty s pracovním označením Giulietta Cross, dále má Marchionne v hledáčku konkurenta pro BMW řady 5. Naproti tomu připravovaný Spider se možná nakonec objeví pod značkou Fiat nebo Abarth. Ačkoli se toho zdánlivě okolo automobilky Alfa Romeo moc neděje a skutečné novinky jsou ještě daleko, práce na radikálním přerodu běží. Vedení koncernu Fiat si zároveň zřejmě trochu uvolnilo ruce faktickým „zaříznutím“ značky Lancia.


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků