Alfa Romeo Giulia: Na světě jsou konečně všechny oficiální údaje

Alfa Romeo konečně oficiální cestou vypustila do světa všechny informace o nové Giulii. Tak například nejlehčí provedení váží 1374 kg a vůz používá karbonový spojovací hřídel.
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Alfa Romeo Giulia: Fotogalerie

Alfa Romeo představila novou Giulii v červnu minulého roku a od té doby zájemci mohli jen čekat. Výroba byla spouštěna až letos a teprve nedávno se předávala první auta. Dnes automobilka zveřejnila také všechny informace včetně kompletních technických údajů a v provozu už je rovněž italský konfigurátor. 

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Giulia bude dostupná pouze s dvěma motory. Dieselovou část obstará naftová jednotka o objemu 2,2 l. Jde o celohliníkový motor a podle tiskové zprávy je tomu vůbec poprvé, kdy nějaká Alfa Romeo dostala celohliníkový diesel. Systém používá turbo s variabilními lopatkami a na výběr budou dvě výkonové verze.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftová Giulia je k dispozici s jedním z jedenácti odstínů barvy karoserie. V nabídce převažují nevýrazné barvy

Ta slabší má 110 kW (150 k) a 380 Nm, silnější provedení disponuje parametry 132 kW (180 k) a 450 Nm. Oba diesely lze koupit s manuálem i s osmistupňovým automatem. 

Kdo chce benzin, ten si nemůže vybírat. Rovnou dostane motor 2.9 V6 BiTurbo, tedy verzi QV. Její maximum je 375 kW (510 k) a 600 Nm. I zde si můžete vybrat, zda chcete manuál nebo osmistupňový automat. Kompletní technická data najdete níže v tabulce. 

Alfa Romeo Giulia: Technické údaje
  2.2 150 k MT6 2.2 150 k AT8 2.2 180 k MT6  2.2 180 k AT8 2.9 V6 BiTurbo MT6 2.9 V6 BiTurbo AT8
Palivo  diesel diesel diesel diesel benzin benzin
Objem [cm3] 21432143 2143 2143 2143 2891 2891
Max. výkon [kw/k] 110/150 110/150 132/180 132/180 375/510 375/510
Při otáčkách [ot./min] 4000 4000 3750 3750 6500 6500
Max. točivý moment [Nm] 380 450 380 450 600 600
Při otáčkách [ot./min] 1500 1750 1750 1750 2500 2500
Hmotnost [kg] 1374 1445 1374 1445 1580 -
Max. rychlost [km/h] 220 220 230 230 307 307
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,4 8,2 7,2 7,1 3,9 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,2 4,2 4,2 4,2 8,5 8,2

Verze QV pak má také několik specialit. Třeba aktivní zadní diferenciál opatřený lamelami pro dělení točivého momentu, chybět nebude aktivní přední spoiler nebo adaptivní podvozek. Zajímavé věci se ale týkají i běžných variant. 

Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Alfa říká, že si dala hodně záležet na nízké hmotnosti, což by mohla být pravda, protože základní provedení váží pouze 1374 kg. Kromě hliníku, který byl použit na kapotu, blatníky, dveře, podvozek nebo motor je zde také karbonová spojovací hřídel. Giulia QV navíc přidá karbonovou střechu nebo kapotu a zájemci mohou snížit hmotnost auta ještě příplatkem za karbon-keramické brzdové kotouče nebo sportovní sedadla Sparco, která taktéž používají karbon. 

Mimochodem, pokud by vám standardní nabídka nestačila, Alfa už také oznámila, že si zájemci budou moci vybrat z bohatého příslušenství, které obstarala společnost Mopar. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Alfa Romeo Giulia: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků