Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Parádní design a velmi slibné schopnosti vrcholné verze. I když nebylo ve Frankfurtu času na rozdávání, Giulii jsem nevynechal a blíže si tento italský sedan prohlédl. Bohužel, původní nadšení vystřídalo jednoduše zklamání.

Alfa Romeo Giulia vzbudila svým představením oprávněný rozruch. Designově jde o auto nesmírně povedené, i když někteří kolegové jsou opačného názoru třeba kvůli tomu, že vůz sází na uhlazené tvary a nemá dnes moderní ostré linie. Samozřejmě jde o věc čistě subjektivní, ale já jsem přesně opačného názoru. Auto je originální a podle mého velmi atraktivní.

IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

K tomu přidejme obrovský difuzor vzadu, čtyři koncovky výfuku, decentní spoiler, karbon v interiéru, perfektní sportovní sedačky a tachometr končící na hodnotě 330 km/h. Opravdu, tohle by vážně mohlo být skvělé auto, které by mohlo zle zatopit všem těm BMW M3. Ale já se obávám, že se tomu tak nestane a důvodem není nic jiného než klasické italské zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italský design se nezapře, hlavně v červené to nové Alfě nesmírně sluší. Potud je vše v naprostém pořádku

Když si do Giulie sednete, zaplaví vás sportovní emoce. Sedí se nízko, sedačky vás dokonale obepnou, volant pěkně padne do ruky, i tlačítko startování motoru vypadá velice efektně. A dokonce je tu manuální převodovka.

Jenže pak se začnete koukat blíže. Sešlápnete pedál spojky a je to, jako když šlápnete do bláta. Vezmete za řadicí páku a párkrát si cvičně přeřadíte, v řazení jsou vůle jak ve starém Renaultu. Osobně jsem čekal naopak sportovně tuhou spojku a přesně vymezené řazení, jako to měl třeba Ford Mustang.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tachometr končící hodnotou 330 km/h také slibuje velké sportovní věci, stejně jako parádně tvarovaná sedadla. Jenže čekali byste u takového auta, že bude mít absolutně měkou spojku a přesnost řazení jak ve starém Renaultu?

Zpracování takhle na první pohled také úplně neosloví. Otočný ovladač multimediálního systému se sice tváří jako iDrive od BMW, ale k jeho vytříbenému chodu má dost daleko, stejně jako další otočný ovladač na změnu jízdních režimů. Okamžitě se mi vybavily vzpomínky na test Fiatu 500X, což asi nebude dobře.

Uvidíme, jaká bude praxe. Jak se mi design líbí, tak první dojem z interiéru je spíše na hodnocení „nic moc“. Doufám, že to budeme po první projížďce moci svést na předsériový exemplář. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků