Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Parádní design a velmi slibné schopnosti vrcholné verze. I když nebylo ve Frankfurtu času na rozdávání, Giulii jsem nevynechal a blíže si tento italský sedan prohlédl. Bohužel, původní nadšení vystřídalo jednoduše zklamání.

Alfa Romeo Giulia vzbudila svým představením oprávněný rozruch. Designově jde o auto nesmírně povedené, i když někteří kolegové jsou opačného názoru třeba kvůli tomu, že vůz sází na uhlazené tvary a nemá dnes moderní ostré linie. Samozřejmě jde o věc čistě subjektivní, ale já jsem přesně opačného názoru. Auto je originální a podle mého velmi atraktivní.

IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

K tomu přidejme obrovský difuzor vzadu, čtyři koncovky výfuku, decentní spoiler, karbon v interiéru, perfektní sportovní sedačky a tachometr končící na hodnotě 330 km/h. Opravdu, tohle by vážně mohlo být skvělé auto, které by mohlo zle zatopit všem těm BMW M3. Ale já se obávám, že se tomu tak nestane a důvodem není nic jiného než klasické italské zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italský design se nezapře, hlavně v červené to nové Alfě nesmírně sluší. Potud je vše v naprostém pořádku

Když si do Giulie sednete, zaplaví vás sportovní emoce. Sedí se nízko, sedačky vás dokonale obepnou, volant pěkně padne do ruky, i tlačítko startování motoru vypadá velice efektně. A dokonce je tu manuální převodovka.

Jenže pak se začnete koukat blíže. Sešlápnete pedál spojky a je to, jako když šlápnete do bláta. Vezmete za řadicí páku a párkrát si cvičně přeřadíte, v řazení jsou vůle jak ve starém Renaultu. Osobně jsem čekal naopak sportovně tuhou spojku a přesně vymezené řazení, jako to měl třeba Ford Mustang.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tachometr končící hodnotou 330 km/h také slibuje velké sportovní věci, stejně jako parádně tvarovaná sedadla. Jenže čekali byste u takového auta, že bude mít absolutně měkou spojku a přesnost řazení jak ve starém Renaultu?

Zpracování takhle na první pohled také úplně neosloví. Otočný ovladač multimediálního systému se sice tváří jako iDrive od BMW, ale k jeho vytříbenému chodu má dost daleko, stejně jako další otočný ovladač na změnu jízdních režimů. Okamžitě se mi vybavily vzpomínky na test Fiatu 500X, což asi nebude dobře.

Uvidíme, jaká bude praxe. Jak se mi design líbí, tak první dojem z interiéru je spíše na hodnocení „nic moc“. Doufám, že to budeme po první projížďce moci svést na předsériový exemplář. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků