Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Parádní design a velmi slibné schopnosti vrcholné verze. I když nebylo ve Frankfurtu času na rozdávání, Giulii jsem nevynechal a blíže si tento italský sedan prohlédl. Bohužel, původní nadšení vystřídalo jednoduše zklamání.

Alfa Romeo Giulia vzbudila svým představením oprávněný rozruch. Designově jde o auto nesmírně povedené, i když někteří kolegové jsou opačného názoru třeba kvůli tomu, že vůz sází na uhlazené tvary a nemá dnes moderní ostré linie. Samozřejmě jde o věc čistě subjektivní, ale já jsem přesně opačného názoru. Auto je originální a podle mého velmi atraktivní.

IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

K tomu přidejme obrovský difuzor vzadu, čtyři koncovky výfuku, decentní spoiler, karbon v interiéru, perfektní sportovní sedačky a tachometr končící na hodnotě 330 km/h. Opravdu, tohle by vážně mohlo být skvělé auto, které by mohlo zle zatopit všem těm BMW M3. Ale já se obávám, že se tomu tak nestane a důvodem není nic jiného než klasické italské zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italský design se nezapře, hlavně v červené to nové Alfě nesmírně sluší. Potud je vše v naprostém pořádku

Když si do Giulie sednete, zaplaví vás sportovní emoce. Sedí se nízko, sedačky vás dokonale obepnou, volant pěkně padne do ruky, i tlačítko startování motoru vypadá velice efektně. A dokonce je tu manuální převodovka.

Jenže pak se začnete koukat blíže. Sešlápnete pedál spojky a je to, jako když šlápnete do bláta. Vezmete za řadicí páku a párkrát si cvičně přeřadíte, v řazení jsou vůle jak ve starém Renaultu. Osobně jsem čekal naopak sportovně tuhou spojku a přesně vymezené řazení, jako to měl třeba Ford Mustang.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tachometr končící hodnotou 330 km/h také slibuje velké sportovní věci, stejně jako parádně tvarovaná sedadla. Jenže čekali byste u takového auta, že bude mít absolutně měkou spojku a přesnost řazení jak ve starém Renaultu?

Zpracování takhle na první pohled také úplně neosloví. Otočný ovladač multimediálního systému se sice tváří jako iDrive od BMW, ale k jeho vytříbenému chodu má dost daleko, stejně jako další otočný ovladač na změnu jízdních režimů. Okamžitě se mi vybavily vzpomínky na test Fiatu 500X, což asi nebude dobře.

Uvidíme, jaká bude praxe. Jak se mi design líbí, tak první dojem z interiéru je spíše na hodnocení „nic moc“. Doufám, že to budeme po první projížďce moci svést na předsériový exemplář. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků