Alfa Romeo Giulia GTA stojí opravdový ranec. Cenou zasahuje do říše superaut

Za speciální Giulii si Alfa Romeo nežádá zrovna málo. Ke zveřejnění cen přitom ukazuje i možné barevné kombinace.

V březnu letošního roku Alfa Romeo přivedla zpátky na svět známé označení GTA, které nyní označuje tu vůbec nejostřejší verzi sedanu Giulia, přičemž opravdu nekompromisní variantou je verze GTAm, u níž nejsou ve výbavě ani zadní sedačky. O novince jsme se už rozepsali podrobněji, teď akorát Alfa Romeo zveřejňuje evropské cenovky přiostřené limitky.

Alfa Romeo Giulia GTA oficiálně: Výkon 540 koní a zadní sedačky lze zahodit

Alfa Romeo Giulia GTA oficiálně: Výkon 540 koní a zadní sedačky lze zahodit

Výchozí GTA tedy začne na ceně 175.000 euro (asi 4,74 milionu korun), zatímco dále „vykuchané“ a upravené GTAm posune startovní cenovku na 180.000 euro (asi 4,87 milionu korun). Pro srovnání, dosud nejostřejší Giulii Quadrifoglio byste za tyto cenovky koupili hned dvě a ještě vám zbylo dost financí na benzin a pneumatiky – u nás totiž začíná na 2,18 milionech korun.

Výroba GTA a GTAm bude dohromady limitována na 500 kusů. Za cenovky zasahující do říše supersportů (např. Audi R8 od 4,27 milionu korun) je však otázkou, zda bude muset Alfa u svých speciálních Giulií produkci vůbec omezovat. Každopádně, kromě vyššího výkonu nebo značného odlehčení chce značka zaujmout i možnou personalizací modelů.

Potvrzeno: Alfa Romeo Giulietta skončí na konci roku. Nahradí ji crossover Tonale

Potvrzeno: Alfa Romeo Giulietta skončí na konci roku. Nahradí ji crossover Tonale

Zákazníci si tak budou moci vybrat i z velkého množství barevných kombinací, které odkazují za klasická zbarvení starých závoďáků Alfy. Nehledě na klasické odstíny jako červená Rosso GTA, bílá Bianco Trofeo nebo zelenou Verde Montreal, k čemuž bude možné nezávisle zvolit barvu například bezpečnostních pásů, ochranné klece, brzdových třmenů nebo prošívání v interiéru.

K nákupu dostanou zákazníci rovněž stylizovanou závodní přilbu Bell a kombinézu, rukavice a boty Alpinestars. Schopnosti svých vozů budou totiž moci vyzkoušet v rámci řidičských lekcí Alfa Romeo Driving Academy.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků