Alfa Romeo Diva, italský temperament z rukou švýcarského designéra

Přestože ženevský autosalon již skončil, stále je k čemu se vracet. Jednou z představených studií byla i Alfa Romeo Diva. Jedná se o dvoumístný sportovní vůz, který má být určen pro volné chvíle a maximální prožitek při jízdě. O to se má postarat výkonný motor a také celková koncepce vozu.
Alfa Romeo Diva, italský temperament z rukou švýcarského designéra

Italská automobilka Alfa Romeo připravila ve spolupráci se švýcarským designérem studii na téma "jak trávit volný čas". Franco Sbarro, který celou studii navrhl, usoudil, že klasická koncepce "vše vpředu" zábavnosti moc nepřidá, a tak použil řešení opravdových sportovních vozů.

Design Divy jde v duchu sporťáků italských výrobců šedesátých let s tím, že některé prvky čerpaly z dnešních vozů. Příď je provedena v duchu monopostu Formule 1 a také supersportu Ferrari Enzo. Ovšem nejednoho znalce italské Alfy jistě při pohledu napadlo, že částečná inspirace byla i v klasickém modelu Alfa Romeo Tipo 33 Stradale. Také v interiéru naleznete pouze nutné a čistě funkční věci, jedná se o auto pro maximalizaci požitků při řízení a tak šly některé běžné prvky stranou.

To nejdůležitější pro jízdní vlastnosti a zábavnost je však koncepce vozu. Franco Sbarro si vypůjčil šestiválec o objemu 3,2 litru, který v sobě skrývá např. Alfa 156 GTA nebo menší Alfa 147 GTA. Výkon ovšem vzrostl na 216 kW (290 k) u umístil jej před zadní nápravu, aby došlo k co nejlepšímu rozložení hmotnosti. Samozřejmostí je pak náhon na zadní nápravu prostřednictvím robotizované převodovky Selespeed. Řazení se pak odehrává prostřednictvím páček pod volantem.

Také hmotnost je jedním z důležitých parametrů u vozů tohoto určení. Alfa, společně s návrhářem, zvládli i tento bod, když se dostali na slušných 1 000 kg. Díky slušnému výkonu, koncepci motoru,náhonu a také váze lze říci, že se vyrovnává takovým ikonám jako je Lotus Elise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Diva 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků