Alfa Romeo Diva, italský temperament z rukou švýcarského designéra

Přestože ženevský autosalon již skončil, stále je k čemu se vracet. Jednou z představených studií byla i Alfa Romeo Diva. Jedná se o dvoumístný sportovní vůz, který má být určen pro volné chvíle a maximální prožitek při jízdě. O to se má postarat výkonný motor a také celková koncepce vozu.
Alfa Romeo Diva, italský temperament z rukou švýcarského designéra

Italská automobilka Alfa Romeo připravila ve spolupráci se švýcarským designérem studii na téma "jak trávit volný čas". Franco Sbarro, který celou studii navrhl, usoudil, že klasická koncepce "vše vpředu" zábavnosti moc nepřidá, a tak použil řešení opravdových sportovních vozů.

Design Divy jde v duchu sporťáků italských výrobců šedesátých let s tím, že některé prvky čerpaly z dnešních vozů. Příď je provedena v duchu monopostu Formule 1 a také supersportu Ferrari Enzo. Ovšem nejednoho znalce italské Alfy jistě při pohledu napadlo, že částečná inspirace byla i v klasickém modelu Alfa Romeo Tipo 33 Stradale. Také v interiéru naleznete pouze nutné a čistě funkční věci, jedná se o auto pro maximalizaci požitků při řízení a tak šly některé běžné prvky stranou.

To nejdůležitější pro jízdní vlastnosti a zábavnost je však koncepce vozu. Franco Sbarro si vypůjčil šestiválec o objemu 3,2 litru, který v sobě skrývá např. Alfa 156 GTA nebo menší Alfa 147 GTA. Výkon ovšem vzrostl na 216 kW (290 k) u umístil jej před zadní nápravu, aby došlo k co nejlepšímu rozložení hmotnosti. Samozřejmostí je pak náhon na zadní nápravu prostřednictvím robotizované převodovky Selespeed. Řazení se pak odehrává prostřednictvím páček pod volantem.

Také hmotnost je jedním z důležitých parametrů u vozů tohoto určení. Alfa, společně s návrhářem, zvládli i tento bod, když se dostali na slušných 1 000 kg. Díky slušnému výkonu, koncepci motoru,náhonu a také váze lze říci, že se vyrovnává takovým ikonám jako je Lotus Elise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Diva 

bazar

Alfa Romeo 156 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 169 251 km
Cena: 58 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 68 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků