Alfa Romeo chystá velké změny, konkurence se třese

Italská automobilka chystá na příští rok i roky další opravdu velký nášup novinek, které mají za úkol jediné - odsunout konkurenci na druhou kolej.

Redukce hmotnosti

Jedním z největších neduhů současných modelů Alfy je opravdu vysoká hmotnost. O připravované redukci jsme psali již před nedávnem, ale až nyní je jasné, co to bude vlastně obnášet.

Všechny nové modely, tedy Alfa 159, Brera a Brera Spider dostanou řádné odlehčení. Napříč verzemi to ujde o pořádný balík 90 kilogramů. Toho bude dosaženo nasazením nové oceli ThysenKrupp. Metrák dolů již přiblíží pohotovostní hmotnosti blíže konkurenci a rozdíly vůči BMW, Audi a Mercedesu budou již jen kosmetické.

Ještě větší odlehčení a to o neskutečných 140 kg bude u verzi Q4, tedy u modelů s trvalým náhonem na všechna kola. Alfa 159 s motorem 3,2 Q4 bude lehčí o 140 kg, takže po redukci bude vážit jen 1 505 kg, což je méně, než BMW 330xi s xDrive, Audi A4 3,2 s Quattro a Mercedes C320 4Matic. Alfa se tak chce z poslední pozice posune na první, jestli to ale pro ní bude spása je zatím těžké předvídat.

Dalších 40-50 kg bude totiž uspořeno na vlastním náhonu Q4. Jak toho bylo dosaženo ovšem Alfa neinformuje.

Motorová nadílka

Alfa Romeo také nasadí celou řadu nových motorů, které přijdou jak v příštím roce, tak v letech následujících. Na rozdíl od současných agregátů půjde o vcelku radikální nárůst výkonu a snížení jejich hmotnosti.

Zcela nový bude naftový motor 2,0 JTD TST s výkonem až 210 koní a točivým momentem 420 Nm. Motor s dvojitým přeplňováním dostane zcela nové vstřikování multijet 2 a v budoucnu by měl nahradit starší agregáty 1,9 JTD.

Ty budou ostatně nahrazeny i dalším novým nafťákem a to 1,6 JTDm o výkonech 120 a 150 koní. Samozřejmostí pak bude i velký šestiválec 3,0 JTDm o výkonu až 300 koní a také inovovaný pětiválec 2,5 JTDm, který by měl nahradit současný pětiválec o objemu 2,4 l.

Benzíny zastoupí přeplňovaný čtyřválec 1,8 JTB o výkonech 160, 200 a 230 koní a pro vrcholnou verzi GTA se stále více hovoří o přeplňovaném šestiválci s objemem 3,2 litru o výkonu 330-350 koní. Současný atmosférický 3,2 V6 motor by pak měl být posílen na 275 koní.

Velmi důležitá je i informace o tom, že by Alfa měla přijít s motory z vlastního vývoje o objemech 3 a 3,5 litru. Ty by měly pak nahradit i současný těžký motor o objemu 3,2 l.

 

Děkujeme čtenáři karma.police za podrobné informace o novinkách z dílny Alfy Romeo.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků