Alfa Romeo chystá velké změny, konkurence se třese

Italská automobilka chystá na příští rok i roky další opravdu velký nášup novinek, které mají za úkol jediné - odsunout konkurenci na druhou kolej.

Redukce hmotnosti

Jedním z největších neduhů současných modelů Alfy je opravdu vysoká hmotnost. O připravované redukci jsme psali již před nedávnem, ale až nyní je jasné, co to bude vlastně obnášet.

Všechny nové modely, tedy Alfa 159, Brera a Brera Spider dostanou řádné odlehčení. Napříč verzemi to ujde o pořádný balík 90 kilogramů. Toho bude dosaženo nasazením nové oceli ThysenKrupp. Metrák dolů již přiblíží pohotovostní hmotnosti blíže konkurenci a rozdíly vůči BMW, Audi a Mercedesu budou již jen kosmetické.

Ještě větší odlehčení a to o neskutečných 140 kg bude u verzi Q4, tedy u modelů s trvalým náhonem na všechna kola. Alfa 159 s motorem 3,2 Q4 bude lehčí o 140 kg, takže po redukci bude vážit jen 1 505 kg, což je méně, než BMW 330xi s xDrive, Audi A4 3,2 s Quattro a Mercedes C320 4Matic. Alfa se tak chce z poslední pozice posune na první, jestli to ale pro ní bude spása je zatím těžké předvídat.

Dalších 40-50 kg bude totiž uspořeno na vlastním náhonu Q4. Jak toho bylo dosaženo ovšem Alfa neinformuje.

Motorová nadílka

Alfa Romeo také nasadí celou řadu nových motorů, které přijdou jak v příštím roce, tak v letech následujících. Na rozdíl od současných agregátů půjde o vcelku radikální nárůst výkonu a snížení jejich hmotnosti.

Zcela nový bude naftový motor 2,0 JTD TST s výkonem až 210 koní a točivým momentem 420 Nm. Motor s dvojitým přeplňováním dostane zcela nové vstřikování multijet 2 a v budoucnu by měl nahradit starší agregáty 1,9 JTD.

Ty budou ostatně nahrazeny i dalším novým nafťákem a to 1,6 JTDm o výkonech 120 a 150 koní. Samozřejmostí pak bude i velký šestiválec 3,0 JTDm o výkonu až 300 koní a také inovovaný pětiválec 2,5 JTDm, který by měl nahradit současný pětiválec o objemu 2,4 l.

Benzíny zastoupí přeplňovaný čtyřválec 1,8 JTB o výkonech 160, 200 a 230 koní a pro vrcholnou verzi GTA se stále více hovoří o přeplňovaném šestiválci s objemem 3,2 litru o výkonu 330-350 koní. Současný atmosférický 3,2 V6 motor by pak měl být posílen na 275 koní.

Velmi důležitá je i informace o tom, že by Alfa měla přijít s motory z vlastního vývoje o objemech 3 a 3,5 litru. Ty by měly pak nahradit i současný těžký motor o objemu 3,2 l.

 

Děkujeme čtenáři karma.police za podrobné informace o novinkách z dílny Alfy Romeo.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků