Alfa Romeo chystá velké změny, konkurence se třese

Alfa Romeo chystá velké změny, konkurence se třese

Italská automobilka chystá na příští rok i roky další opravdu velký nášup novinek, které mají za úkol jediné - odsunout konkurenci na druhou kolej.

Redukce hmotnosti

Jedním z největších neduhů současných modelů Alfy je opravdu vysoká hmotnost. O připravované redukci jsme psali již před nedávnem, ale až nyní je jasné, co to bude vlastně obnášet.

Všechny nové modely, tedy Alfa 159, Brera a Brera Spider dostanou řádné odlehčení. Napříč verzemi to ujde o pořádný balík 90 kilogramů. Toho bude dosaženo nasazením nové oceli ThysenKrupp. Metrák dolů již přiblíží pohotovostní hmotnosti blíže konkurenci a rozdíly vůči BMW, Audi a Mercedesu budou již jen kosmetické.

Ještě větší odlehčení a to o neskutečných 140 kg bude u verzi Q4, tedy u modelů s trvalým náhonem na všechna kola. Alfa 159 s motorem 3,2 Q4 bude lehčí o 140 kg, takže po redukci bude vážit jen 1 505 kg, což je méně, než BMW 330xi s xDrive, Audi A4 3,2 s Quattro a Mercedes C320 4Matic. Alfa se tak chce z poslední pozice posune na první, jestli to ale pro ní bude spása je zatím těžké předvídat.

Dalších 40-50 kg bude totiž uspořeno na vlastním náhonu Q4. Jak toho bylo dosaženo ovšem Alfa neinformuje.

Motorová nadílka

Alfa Romeo také nasadí celou řadu nových motorů, které přijdou jak v příštím roce, tak v letech následujících. Na rozdíl od současných agregátů půjde o vcelku radikální nárůst výkonu a snížení jejich hmotnosti.

Zcela nový bude naftový motor 2,0 JTD TST s výkonem až 210 koní a točivým momentem 420 Nm. Motor s dvojitým přeplňováním dostane zcela nové vstřikování multijet 2 a v budoucnu by měl nahradit starší agregáty 1,9 JTD.

Ty budou ostatně nahrazeny i dalším novým nafťákem a to 1,6 JTDm o výkonech 120 a 150 koní. Samozřejmostí pak bude i velký šestiválec 3,0 JTDm o výkonu až 300 koní a také inovovaný pětiválec 2,5 JTDm, který by měl nahradit současný pětiválec o objemu 2,4 l.

Benzíny zastoupí přeplňovaný čtyřválec 1,8 JTB o výkonech 160, 200 a 230 koní a pro vrcholnou verzi GTA se stále více hovoří o přeplňovaném šestiválci s objemem 3,2 litru o výkonu 330-350 koní. Současný atmosférický 3,2 V6 motor by pak měl být posílen na 275 koní.

Velmi důležitá je i informace o tom, že by Alfa měla přijít s motory z vlastního vývoje o objemech 3 a 3,5 litru. Ty by měly pak nahradit i současný těžký motor o objemu 3,2 l.

 

Děkujeme čtenáři karma.police za podrobné informace o novinkách z dílny Alfy Romeo.

bazar

Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 260 000 Kč
Alfa Romeo 147 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 238 526 km
Cena: 40 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 2
Rok výroby: 2010
Stav: 170 116 km
Cena: 210 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 130 463 km
Cena: 113 000 Kč
Alfa Romeo 147 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 145 464 km
Cena: 48 000 Kč
Alfa Romeo 156 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 210 480 km
Cena: 41 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků