Alfa Romeo chystá Mi.To GTA a pohon zadních kol

Italská automobilka Alfa Romeo chystá v časovém horizontu dvou až tří let několik zajímavých novinek. Výkonný ředitel automobilky Luca de Meo potvrdil vývoj ostré verze malého modelu Mi.To, vývoj platformy s pohonem zadních kol a zpřesnil i informace o příchodu modelu 149.

Malý model Mi.To, který se na trhu ještě téměř vůbec neohřál, bude brzy dostupný i s přívlastkem GTA, co neznamená nic jiného, než to, že oproti svým soukmenovcům bude disponovat pořádným výkonem navíc a zařadí se do početné skupiny „hot-hatchů“. Pod kapotou tohoto ostrého modelu nalezneme 1,75 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 172 kW / 230 koní. Ohledně příchodu zatím nepadla žádná bližší informace, nicméně dá se předpokládat, že v nabídce se ocitne v průběhu příštího roku. V roce 2010 by se měla do portfolia vozidel GTA přidat ještě dynamická kráska 8C Competizione, ze které však bude vyrobeno pouze 100 kusů.

Co se týče pohonu zadní nápravy, výkonný ředitel potvrdil, že automobilka v současnosti jedná se značkou Jaguar. Obě společnosti by se měly podílet na vývoji nové platformy pro limuzíny s pohonem zadních kol. Tento podvozek později poslouží třeba Alfě 169, jejíž příchod se odhaduje na rok 2011 až 2012. V této souvislosti ještě zbývá zmínit, že automobilka již zahájila spolupráci s Fiatem a BMW na vývoji nových kompaktních modelů. První ovoce této spolupráce bychom mohli spatřit již příští rok v září, kdy se představí model 149. Vzhledem k této spolupráci je velice možné, že nástupce modelu 147 bude disponovat technikou od BMW.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků