Alfa Romeo: budoucnost ve znamení dynamiky

Italská automobilka Alfa Romeo, která sklidila velký úspěch s modelovu řadou 156, přijde letos s jeho nástupcem. Ten nahradí jak model 156, tak 166. Poté bude následovat ostrá verze GTA, nové kupé a kabriolet GTV (Brera) a dočkáme se i zcela nového SUV.
Alfa Romeo: budoucnost ve znamení dynamiky
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, nový model 157
  2. Kupé a kabrio GTV, nové SUV

V roce 2003 uvedla Alfa Romeo facelift modelových řad 156 a 166, které ještě více zvýraznily individualitu a sportovní rysy těchto vozů. Loni na pařížském autosalonu se ukázal facelift řady 147, který se na českém trhu začne prodávat snad už v lednu. Pozměnila se nejen maska, přední a zadní světlomety, ale pod kapotu se dostal také nový nafťák se 110 kW.


Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Mercedes-Benz ML, Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, Range Rover Sport a Mercedes-Benz R-klasse (GST Vision R). Špionážní fotografie a informace o tajných novinkách najdete v naší speciální rubrice.

Na přelomu let 2003/4 se objevilo zcela nové kupé GT, které nemá klasické víko zavazadlového prostoru, ale rovnou celé dveře; to samozřejmě zvyšuje jeho užitné vlastnosti. Základem pro GT se stal model 156, GT přebírá jeho podvozkou plošinu. Zatímco GT je ještě benjamínek, kupé a spider GTV už mají nejlepší léta za sebou a horlivě vyhlíží nástupce. Posledními novinkami, které Alfa Romeo uvedla před koncem loňského roku, jsou „kombíky“ s pohonem všech kol Sportwagon a Crosswagon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Alfa Romeo 147 po faceliftu

Alfa 157

Asi nejočekávanějším letošním modelem je nástupce řady 156; ten se bude s velkou pravděpodobností jmenovat 157. Opět půjde o sedan, který ovšem dostane prodloužený rozvor, což výrazně ovlivní vnitřní prostor. Zatímco současná Alfa 156 nemá ani 2,6 m, novinka dostane minimálně o 10 cm více. Auto Motor und Sport uvádí rozvor 2,7 m, server Italiaspeed pak rovných 2,8 m - tomu se snad až nechce věřit. AMS uvádí i důvod: Alfa Romeo 157 nahradí i řadu 166, která bude ukončena, protože její výroba není rentabilní.

Nový model bude i nadále kráčet v šlépějích nastoleného designu. Maska bude mít šest samostaných světlometů a typická maska ve tvaru V bude mít ostřejší nádech. Na zádi bude také šestice světlometů, vše zapracováno do pěkných stínítek a doplňků z chrómu. Špionážní fotky nové řady jsme zveřejnili už dříve, je z nich jasně patrné, že novou řadu bude možno vnímat z hlediska designu jako facelift 156. Nový bude ale interiér, který bude trochu připomat současnou řadu 166.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Cuorialfisti.com

U 157 nepůjde ale jen o nový vzhled exteriéru, ale především o zcela nový podvozek, který byl vyvíjen ve spolupráci koncernů Fiat a General Motors. Na stejné platformě měl jezdit i Saab, ale GM nakonec od tohoto rozhodnutí ustoupil. Kola budou mít dvojité trojúhelníkové zavěšení na obou nápravách a dle serveru AMS také náhon 4x4 u všech modelů, což by mělo udržet linii sportovní tradice. O přenos síly by se měl starat samosvorný diferenciál Torsen C, který měl svou premiéru v modelu Crosswagon Q4. Systém dokáže při maximální akceleraci přenést až 80 procent výkonu na zadní nápravu, což zcela jistě ocení sportovně založení řidiči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Automobilisimo.it

Poznámka: Italliaspeed naopak uvádí, že poháněna bude klasicky přední náprava, přičemž pohon 4x4 dostanou později jen vybrané modely.

Nová Alfa 157 překvapí velkým množstvím motorů, která mají být dle serveru Italiaspeed následující:

Benzíny:

  • 1.8 JTS 96 kW (130 k)
  • 1.9 JTS 118 kW (160 k) *
  • 2.2 JTS 140 kW (190 k)
  • 2.8 V6 JTS 169 kW (230 k) *
  • 3.2 V6 JTS 195 kW (265 k)

Nafta:

  • 1.9 JTD 88 kW (120 k)
  • 1.9 JTD 110 kW (150 k) *
  • 2.4 JTD 147 kW (200 k) *
  • 3.0 V6 JTD 184 kW (250 k)

Modely označené hvězdičkou budou k dispozici už při uvedení vozu na trh.

Aby toho nebylo dost, objeví se později i další motory:

  • 2.2 JTS Turbo 191 kW (260 k)
  • 2.2 JTS TwinTurbo 224 kW (305 k)
  • 3.6 V6 JTS 221 kW (300 k)
  • 1.9 JTD 147 kW (200 kW)
  • 3.0 V6 JTD TwinTurbo 221 kW (300 k)

Verze GTA pak bude vybavena motorem 3.2 V6 JTS TwinTurbo s výkonem 300 kW (408 k, 680 Nm).

Klepněte pro větší obrázek Pravděpodobná podoba masky 157. Od 156 se liší zejména provedením světlometů

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, nový model 157
  2. Kupé a kabrio GTV, nové SUV

bazar

Alfa Romeo 147 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 238 526 km
Cena: 40 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 2
Rok výroby: 2010
Stav: 170 116 km
Cena: 210 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 2
Rok výroby: 2011
Stav: 126 129 km
Cena: 240 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 130 463 km
Cena: 113 000 Kč
Alfa Romeo 147 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 145 464 km
Cena: 48 000 Kč
Alfa Romeo 156 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 210 480 km
Cena: 41 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků