Italská automobilka Alfa Romeo, která sklidila velký úspěch s modelovu řadou 156, přijde letos s jeho nástupcem. Ten nahradí jak model 156, tak 166. Poté bude následovat ostrá verze GTA, nové kupé a kabriolet GTV (Brera) a dočkáme se i zcela nového SUV.
Kapitoly článku:
V roce 2003 uvedla Alfa Romeo facelift modelových řad 156 a 166, které ještě více zvýraznily individualitu a sportovní rysy těchto vozů. Loni na pařížském autosalonu se ukázal facelift řady 147, který se na českém trhu začne prodávat snad už v lednu. Pozměnila se nejen maska, přední a zadní světlomety, ale pod kapotu se dostal také nový nafťák se 110 kW.
Tip: špionážní videaspeciální rubrice
Na přelomu let 2003/4 se objevilo zcela nové kupé GT, které nemá klasické víko zavazadlového prostoru, ale rovnou celé dveře; to samozřejmě zvyšuje jeho užitné vlastnosti. Základem pro GT se stal model 156, GT přebírá jeho podvozkou plošinu. Zatímco GT je ještě benjamínek, kupé a spider GTV už mají nejlepší léta za sebou a horlivě vyhlíží nástupce. Posledními novinkami, které Alfa Romeo uvedla před koncem loňského roku, jsou „kombíky“ s pohonem všech kol Sportwagon a Crosswagon.
Alfa Romeo 147 po faceliftu
Alfa 157
Asi nejočekávanějším letošním modelem je nástupce řady 156; ten se bude s velkou pravděpodobností jmenovat 157. Opět půjde o sedan, který ovšem dostane prodloužený rozvor, což výrazně ovlivní vnitřní prostor. Zatímco současná Alfa 156 nemá ani 2,6 m, novinka dostane minimálně o 10 cm více. Auto Motor und Sport uvádí rozvor 2,7 m, server Italiaspeed pak rovných 2,8 m - tomu se snad až nechce věřit. AMS uvádí i důvod: Alfa Romeo 157 nahradí i řadu 166, která bude ukončena, protože její výroba není rentabilní.
Nový model bude i nadále kráčet v šlépějích nastoleného designu. Maska bude mít šest samostaných světlometů a typická maska ve tvaru V bude mít ostřejší nádech. Na zádi bude také šestice světlometů, vše zapracováno do pěkných stínítek a doplňků z chrómu. Špionážní fotky nové řady jsme zveřejnili už dříve, je z nich jasně patrné, že novou řadu bude možno vnímat z hlediska designu jako facelift 156. Nový bude ale interiér, který bude trochu připomat současnou řadu 166.
Zdroj: Cuorialfisti.com
U 157 nepůjde ale jen o nový vzhled exteriéru, ale především o zcela nový podvozek, který byl vyvíjen ve spolupráci koncernů Fiat a General Motors. Na stejné platformě měl jezdit i Saab, ale GM nakonec od tohoto rozhodnutí ustoupil. Kola budou mít dvojité trojúhelníkové zavěšení na obou nápravách a dle serveru AMS také náhon 4x4 u všech modelů, což by mělo udržet linii sportovní tradice. O přenos síly by se měl starat samosvorný diferenciál Torsen C, který měl svou premiéru v modelu Crosswagon Q4. Systém dokáže při maximální akceleraci přenést až 80 procent výkonu na zadní nápravu, což zcela jistě ocení sportovně založení řidiči.
Zdroj: Automobilisimo.it
Poznámka: Italliaspeed naopak uvádí, že poháněna bude klasicky přední náprava, přičemž pohon 4x4 dostanou později jen vybrané modely.
Nová Alfa 157 překvapí velkým množstvím motorů, která mají být dle serveru Italiaspeed následující:
Benzíny:
- 1.8 JTS 96 kW (130 k)
- 1.9 JTS 118 kW (160 k) *
- 2.2 JTS 140 kW (190 k)
- 2.8 V6 JTS 169 kW (230 k) *
- 3.2 V6 JTS 195 kW (265 k)
Nafta:
- 1.9 JTD 88 kW (120 k)
- 1.9 JTD 110 kW (150 k) *
- 2.4 JTD 147 kW (200 k) *
- 3.0 V6 JTD 184 kW (250 k)
Modely označené hvězdičkou budou k dispozici už při uvedení vozu na trh.
Aby toho nebylo dost, objeví se později i další motory:
- 2.2 JTS Turbo 191 kW (260 k)
- 2.2 JTS TwinTurbo 224 kW (305 k)
- 3.6 V6 JTS 221 kW (300 k)
- 1.9 JTD 147 kW (200 kW)
- 3.0 V6 JTD TwinTurbo 221 kW (300 k)
Verze GTA pak bude vybavena motorem 3.2 V6 JTS TwinTurbo s výkonem 300 kW (408 k, 680 Nm).
Pravděpodobná podoba masky 157. Od 156 se liší zejména provedením světlometů