Alfa Romeo: budoucnost ve znamení dynamiky

Italská automobilka Alfa Romeo, která sklidila velký úspěch s modelovu řadou 156, přijde letos s jeho nástupcem. Ten nahradí jak model 156, tak 166. Poté bude následovat ostrá verze GTA, nové kupé a kabriolet GTV (Brera) a dočkáme se i zcela nového SUV.
Alfa Romeo: budoucnost ve znamení dynamiky
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, nový model 157
  2. Kupé a kabrio GTV, nové SUV

V roce 2003 uvedla Alfa Romeo facelift modelových řad 156 a 166, které ještě více zvýraznily individualitu a sportovní rysy těchto vozů. Loni na pařížském autosalonu se ukázal facelift řady 147, který se na českém trhu začne prodávat snad už v lednu. Pozměnila se nejen maska, přední a zadní světlomety, ale pod kapotu se dostal také nový nafťák se 110 kW.


Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Mercedes-Benz ML, Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, Range Rover Sport a Mercedes-Benz R-klasse (GST Vision R). Špionážní fotografie a informace o tajných novinkách najdete v naší speciální rubrice.

Na přelomu let 2003/4 se objevilo zcela nové kupé GT, které nemá klasické víko zavazadlového prostoru, ale rovnou celé dveře; to samozřejmě zvyšuje jeho užitné vlastnosti. Základem pro GT se stal model 156, GT přebírá jeho podvozkou plošinu. Zatímco GT je ještě benjamínek, kupé a spider GTV už mají nejlepší léta za sebou a horlivě vyhlíží nástupce. Posledními novinkami, které Alfa Romeo uvedla před koncem loňského roku, jsou „kombíky“ s pohonem všech kol Sportwagon a Crosswagon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Alfa Romeo 147 po faceliftu

Alfa 157

Asi nejočekávanějším letošním modelem je nástupce řady 156; ten se bude s velkou pravděpodobností jmenovat 157. Opět půjde o sedan, který ovšem dostane prodloužený rozvor, což výrazně ovlivní vnitřní prostor. Zatímco současná Alfa 156 nemá ani 2,6 m, novinka dostane minimálně o 10 cm více. Auto Motor und Sport uvádí rozvor 2,7 m, server Italiaspeed pak rovných 2,8 m - tomu se snad až nechce věřit. AMS uvádí i důvod: Alfa Romeo 157 nahradí i řadu 166, která bude ukončena, protože její výroba není rentabilní.

Nový model bude i nadále kráčet v šlépějích nastoleného designu. Maska bude mít šest samostaných světlometů a typická maska ve tvaru V bude mít ostřejší nádech. Na zádi bude také šestice světlometů, vše zapracováno do pěkných stínítek a doplňků z chrómu. Špionážní fotky nové řady jsme zveřejnili už dříve, je z nich jasně patrné, že novou řadu bude možno vnímat z hlediska designu jako facelift 156. Nový bude ale interiér, který bude trochu připomat současnou řadu 166.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Cuorialfisti.com

U 157 nepůjde ale jen o nový vzhled exteriéru, ale především o zcela nový podvozek, který byl vyvíjen ve spolupráci koncernů Fiat a General Motors. Na stejné platformě měl jezdit i Saab, ale GM nakonec od tohoto rozhodnutí ustoupil. Kola budou mít dvojité trojúhelníkové zavěšení na obou nápravách a dle serveru AMS také náhon 4x4 u všech modelů, což by mělo udržet linii sportovní tradice. O přenos síly by se měl starat samosvorný diferenciál Torsen C, který měl svou premiéru v modelu Crosswagon Q4. Systém dokáže při maximální akceleraci přenést až 80 procent výkonu na zadní nápravu, což zcela jistě ocení sportovně založení řidiči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Automobilisimo.it

Poznámka: Italliaspeed naopak uvádí, že poháněna bude klasicky přední náprava, přičemž pohon 4x4 dostanou později jen vybrané modely.

Nová Alfa 157 překvapí velkým množstvím motorů, která mají být dle serveru Italiaspeed následující:

Benzíny:

  • 1.8 JTS 96 kW (130 k)
  • 1.9 JTS 118 kW (160 k) *
  • 2.2 JTS 140 kW (190 k)
  • 2.8 V6 JTS 169 kW (230 k) *
  • 3.2 V6 JTS 195 kW (265 k)

Nafta:

  • 1.9 JTD 88 kW (120 k)
  • 1.9 JTD 110 kW (150 k) *
  • 2.4 JTD 147 kW (200 k) *
  • 3.0 V6 JTD 184 kW (250 k)

Modely označené hvězdičkou budou k dispozici už při uvedení vozu na trh.

Aby toho nebylo dost, objeví se později i další motory:

  • 2.2 JTS Turbo 191 kW (260 k)
  • 2.2 JTS TwinTurbo 224 kW (305 k)
  • 3.6 V6 JTS 221 kW (300 k)
  • 1.9 JTD 147 kW (200 kW)
  • 3.0 V6 JTD TwinTurbo 221 kW (300 k)

Verze GTA pak bude vybavena motorem 3.2 V6 JTS TwinTurbo s výkonem 300 kW (408 k, 680 Nm).

Klepněte pro větší obrázek Pravděpodobná podoba masky 157. Od 156 se liší zejména provedením světlometů

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, nový model 157
  2. Kupé a kabrio GTV, nové SUV
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 33 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků