Alfa Romeo bude mít přední náhon, zadní náhon i pohon všech kol

Alfa Romeo bude mít přední náhon, zadní náhon i pohon všech kol

Italská automobilka Alfa Romeo se stane jednou z mála, které nabídnou zákazníkům všechny tři obvyklé typy pohonů. Navíc se tak stane u běžných modelů, což je ještě větší raritou.

Jednoduše řečeno, Alfa Romeo má v nabídce modely s předním náhonem a to Alfu 147, 159, 166, Breru a GT. K tomu má permanentní čtyřkolky v Alfě 159 a Breře. A má také model se zadním náhonem a to 8C Competizione. Zde je navíc použit systém transaxle s převodovkou umístěnou mezi zadními koly.

A kdo má v současnosti něco podobného z evropských automobilek? V podstatě jen Mercedes-Benz a Audi. Přitom Audi má zadní náhon také jen u supersportovního modelu R8.

Alfa Romeo tak je druhou evropskou automobilkou, která nabídne přední náhon a trvalý náhon na všechna kola a s příchodem nového modelu 169, tedy nástupce dnešní Alfy 166, přijde na trh i s běžnějším modelem s náhonem na zadní kola.

Za necelý rok a půl se tak Alfa Romeo vrátí ke kořenům svých modelů, který často dobývaly silnice zadními koly. A je to jen dobře.

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 169 251 km
Cena: 58 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 68 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků