Alfa Romeo bude mít přední náhon, zadní náhon i pohon všech kol

Italská automobilka Alfa Romeo se stane jednou z mála, které nabídnou zákazníkům všechny tři obvyklé typy pohonů. Navíc se tak stane u běžných modelů, což je ještě větší raritou.

Jednoduše řečeno, Alfa Romeo má v nabídce modely s předním náhonem a to Alfu 147, 159, 166, Breru a GT. K tomu má permanentní čtyřkolky v Alfě 159 a Breře. A má také model se zadním náhonem a to 8C Competizione. Zde je navíc použit systém transaxle s převodovkou umístěnou mezi zadními koly.

A kdo má v současnosti něco podobného z evropských automobilek? V podstatě jen Mercedes-Benz a Audi. Přitom Audi má zadní náhon také jen u supersportovního modelu R8.

Alfa Romeo tak je druhou evropskou automobilkou, která nabídne přední náhon a trvalý náhon na všechna kola a s příchodem nového modelu 169, tedy nástupce dnešní Alfy 166, přijde na trh i s běžnějším modelem s náhonem na zadní kola.

Za necelý rok a půl se tak Alfa Romeo vrátí ke kořenům svých modelů, který často dobývaly silnice zadními koly. A je to jen dobře.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků