Alfa Romeo bude mít přední náhon, zadní náhon i pohon všech kol

Italská automobilka Alfa Romeo se stane jednou z mála, které nabídnou zákazníkům všechny tři obvyklé typy pohonů. Navíc se tak stane u běžných modelů, což je ještě větší raritou.

Jednoduše řečeno, Alfa Romeo má v nabídce modely s předním náhonem a to Alfu 147, 159, 166, Breru a GT. K tomu má permanentní čtyřkolky v Alfě 159 a Breře. A má také model se zadním náhonem a to 8C Competizione. Zde je navíc použit systém transaxle s převodovkou umístěnou mezi zadními koly.

A kdo má v současnosti něco podobného z evropských automobilek? V podstatě jen Mercedes-Benz a Audi. Přitom Audi má zadní náhon také jen u supersportovního modelu R8.

Alfa Romeo tak je druhou evropskou automobilkou, která nabídne přední náhon a trvalý náhon na všechna kola a s příchodem nového modelu 169, tedy nástupce dnešní Alfy 166, přijde na trh i s běžnějším modelem s náhonem na zadní kola.

Za necelý rok a půl se tak Alfa Romeo vrátí ke kořenům svých modelů, který často dobývaly silnice zadními koly. A je to jen dobře.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků