Alfa Romeo bude mít přední náhon, zadní náhon i pohon všech kol

Italská automobilka Alfa Romeo se stane jednou z mála, které nabídnou zákazníkům všechny tři obvyklé typy pohonů. Navíc se tak stane u běžných modelů, což je ještě větší raritou.

Jednoduše řečeno, Alfa Romeo má v nabídce modely s předním náhonem a to Alfu 147, 159, 166, Breru a GT. K tomu má permanentní čtyřkolky v Alfě 159 a Breře. A má také model se zadním náhonem a to 8C Competizione. Zde je navíc použit systém transaxle s převodovkou umístěnou mezi zadními koly.

A kdo má v současnosti něco podobného z evropských automobilek? V podstatě jen Mercedes-Benz a Audi. Přitom Audi má zadní náhon také jen u supersportovního modelu R8.

Alfa Romeo tak je druhou evropskou automobilkou, která nabídne přední náhon a trvalý náhon na všechna kola a s příchodem nového modelu 169, tedy nástupce dnešní Alfy 166, přijde na trh i s běžnějším modelem s náhonem na zadní kola.

Za necelý rok a půl se tak Alfa Romeo vrátí ke kořenům svých modelů, který často dobývaly silnice zadními koly. A je to jen dobře.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků