Alfa Romeo bojuje o přežití. Skoncuje s nejlepším modelem současnosti

17 komentářů

Kuk Vykuk
10. listopadu • 5:43

Škoda takový značky.

Assasin
8. listopadu • 13:05

Alfo Alfo Alfo....do 2 let by měli zásadně rozšířit portfolio. Jinak nepřežije, respektive bude na prodej. Vždy jsem se zhrozil, když jsem slyšel informace, že by mohlo dojít k odkoupení číňanama či wurstkoncernem. Nicméně, dnes, pokud by měli aspoň tři modely navíc vč. SDN vyšší střední pro mě, s RWD a italský V6, asi bych neodolal.:-D

Bican
9. listopadu • 9:13

Zásadně rozšířit portfólio znamená mít k dispozici zásadní částky na investice do vývoje. A to Alfa nemá, naopak generuje každý rok ztrátu. Takže jediná cesta pro Alfu bude řezat náklady, vyhazovat z portfólia nejvíce ztrátové modely (4C je první oběť) a modlit se za budoucnost.

Gouda
9. listopadu • 12:11

Vlastníkem Alfy Romeo je koncern Fiat-Chrysler, který v loňském roce vykázal zisk 3,6 miliardy dolarů. Takže na investice peníze samozřejmě k dispozici jsou.Problém ale je, že vývoj nezaručuje prodeje. Trh se dnes vlivem demagogického marketingu a náladovosti i iracionality způsobených sociálními médii chová jako kdyby zákazníkem bylo šestileté dítě. Fakta ani kvalita nic neznamenají.

bzzz
9. listopadu • 22:09

Tohle ale neni problem jen automotive, pritom nekde kvalita zije a dokonce vzkveta. Takze nebude problem nakonec jinde?

Ffff
9. listopadu • 18:04

Naprostý souhlas!

Zelí
8. listopadu • 8:42

Tavares je žákem řezníka nákladů Ghosna..... ten si poradí i s AR a bez toho, aby ji zařízl. AR je totiž jediná exclusivní značka v portofoliu vznikajícího konglomerátu. Tedy abych to upřesnil jsou tam dvě maserati a AR.

Jan
8. listopadu • 11:47

Maserati už vyrábí jen skoro veterány. Kromě suv má modely staré, jak někteří zdejší diskutéři.

Jig
7. listopadu • 23:18

"Za zadními sedadly má čtyřválcový motor 1750 TBi, ..."
… vážně za zadními sedadly? ach jo

Libor
8. listopadu • 8:59

No a kde jinde má 4C motor než za zadními sedadly? Je to auto s motorem uprostřed a napříč, takže jej těžko může mít někde jinde.

Jig
8. listopadu • 13:12

S tímhle autem mám něco odjeto, nepotřebuji vysvětlovat kde to má motor ... spíš bych potřeboval objasnit, kde jsou ta zadní sedadla u dvoumístného vozu. Narážel jsem jen na odfláknutý článek resp. odfláknutý překlad z převzatého článku ze zahraničí.

Petr
8. listopadu • 9:19

Alfa 4C zadna zadni sedadla nema, noumo.

Karel
7. listopadu • 23:27

Tady i ze zvýšené Fabie udělají SUV kupé, že se ještě divíš. :-D

Karel
7. listopadu • 21:29

Pro akcionáře má smysl držet automobilku s minimálně 5-8 modely a plnou servisní sítí - nebo vůbec a nezhoršovat si firemní emise. Buď to Tavares rozjede nebo zkrouhne. A protože není nic nachystané, vidím to na nejbližší čtyři roky bledě.

Bedřich
7. listopadu • 23:04

Přesně tak a nejenom mít 5-8 modelů, ale především dosáhnout produkce nad 1 mio. aut ročně. Prémií Alfa není aby si mohla dovolit plně prémiové ceny a marže, takže musí do objemů, protože prodávat málo aut s minimální marží je sebevražda.

Karel
7. listopadu • 23:26

Černosvetrník to pěkně posral. Místo aby tu Alfu vrátil zpět na trh v době, kdy ještě lidi a firmy tolik nehrotili ekodotace, tak čekal na "lepší" dobu. Dnes díky zkurveným ekodotacím se nakupují na firmu různé zhybridy a na plnotučnou Alfu má jen pár fajnšmekrů. A nyní skončil i přísun plnotučných motorů.
Alfa prémií je, ale potřebuje modely, prodeje a pět let prodávat jen za náklady bez zisku.

Kankunen
7. listopadu • 18:32

Ještě nedávno se dalo Alfu zachránit lehce. Nové Punto a Puntocross a z toho nové Mito a Mitocross. A penízky by se jen sypaly. Místo toho má Stelvio rekord na okruhu v Liverpoolu nebo kde a prodeje mizerné.

Doporučujeme

Články odjinud