Alfa Romeo bojuje o přežití. Skoncuje s nejlepším modelem současnosti

Kankunen  |  07. 11. 2019 18:32

Ještě nedávno se dalo Alfu zachránit lehce. Nové Punto a Puntocross a z toho nové Mito a Mitocross. A penízky by se jen sypaly. Místo toho má Stelvio rekord na okruhu v Liverpoolu nebo kde a prodeje mizerné.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 11. 2019 21:29

Pro akcionáře má smysl držet automobilku s minimálně 5-8 modely a plnou servisní sítí - nebo vůbec a nezhoršovat si firemní emise. Buď to Tavares rozjede nebo zkrouhne. A protože není nic nachystané, vidím to na nejbližší čtyři roky bledě.

Odpovědět  |   | 
Bedřich  |  07. 11. 2019 23:04

Přesně tak a nejenom mít 5-8 modelů, ale především dosáhnout produkce nad 1 mio. aut ročně. Prémií Alfa není aby si mohla dovolit plně prémiové ceny a marže, takže musí do objemů, protože prodávat málo aut s minimální marží je sebevražda.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 11. 2019 23:26

Černosvetrník to pěkně posral. Místo aby tu Alfu vrátil zpět na trh v době, kdy ještě lidi a firmy tolik nehrotili ekodotace, tak čekal na "lepší" dobu. Dnes díky zkurveným ekodotacím se nakupují na firmu různé zhybridy a na plnotučnou Alfu má jen pár fajnšmekrů. A nyní skončil i přísun plnotučných motorů.
Alfa prémií je, ale potřebuje modely, prodeje a pět let prodávat jen za náklady bez zisku.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  07. 11. 2019 23:18

"Za zadními sedadly má čtyřválcový motor 1750 TBi, ..."
… vážně za zadními sedadly? ach jo

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 11. 2019 23:27

Tady i ze zvýšené Fabie udělají SUV kupé, že se ještě divíš.

Odpovědět  |   | 
Libor  |  08. 11. 2019 08:59

No a kde jinde má 4C motor než za zadními sedadly? Je to auto s motorem uprostřed a napříč, takže jej těžko může mít někde jinde.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 11. 2019 09:19

Alfa 4C zadna zadni sedadla nema, noumo.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  08. 11. 2019 13:12

S tímhle autem mám něco odjeto, nepotřebuji vysvětlovat kde to má motor ... spíš bych potřeboval objasnit, kde jsou ta zadní sedadla u dvoumístného vozu. Narážel jsem jen na odfláknutý článek resp. odfláknutý překlad z převzatého článku ze zahraničí.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 11. 2019 08:42

Tavares je žákem řezníka nákladů Ghosna..... ten si poradí i s AR a bez toho, aby ji zařízl. AR je totiž jediná exclusivní značka v portofoliu vznikajícího konglomerátu. Tedy abych to upřesnil jsou tam dvě maserati a AR.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  08. 11. 2019 11:47

Maserati už vyrábí jen skoro veterány. Kromě suv má modely staré, jak někteří zdejší diskutéři.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  08. 11. 2019 13:05

Alfo Alfo Alfo....do 2 let by měli zásadně rozšířit portfolio. Jinak nepřežije, respektive bude na prodej. Vždy jsem se zhrozil, když jsem slyšel informace, že by mohlo dojít k odkoupení číňanama či wurstkoncernem. Nicméně, dnes, pokud by měli aspoň tři modely navíc vč. SDN vyšší střední pro mě, s RWD a italský V6, asi bych neodolal.

Odpovědět  |   | 
Bican  |  09. 11. 2019 09:13

Zásadně rozšířit portfólio znamená mít k dispozici zásadní částky na investice do vývoje. A to Alfa nemá, naopak generuje každý rok ztrátu. Takže jediná cesta pro Alfu bude řezat náklady, vyhazovat z portfólia nejvíce ztrátové modely (4C je první oběť) a modlit se za budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  09. 11. 2019 12:11

Vlastníkem Alfy Romeo je koncern Fiat-Chrysler, který v loňském roce vykázal zisk 3,6 miliardy dolarů. Takže na investice peníze samozřejmě k dispozici jsou.

Problém ale je, že vývoj nezaručuje prodeje. Trh se dnes vlivem demagogického marketingu a náladovosti i iracionality způsobených sociálními médii chová jako kdyby zákazníkem bylo šestileté dítě. Fakta ani kvalita nic neznamenají.

Odpovědět  |   | 
Ffff  |  09. 11. 2019 18:04

Naprostý souhlas!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 11. 2019 22:09

Tohle ale neni problem jen automotive, pritom nekde kvalita zije a dokonce vzkveta. Takze nebude problem nakonec jinde?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 11. 2019 05:43

Škoda takový značky.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 236 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A