Alfa Romeo Alfetta: 40 let sportovních sedanů a kupé

7 komentářů

Enzo
17. července • 20:33

Snad jen malá poznámka k fotce interiéru Alfetty GTV, ta není z roku 76, chromka měla fantasticky rozložený budíky, před volantem jen otáčkoměr a tachometr se zbytkem byl na středu palubky. Na fotce už je interiér po faceliftu.

baboon
16. července • 9:36

Třebaže Alfetty (posuzuji podle svezení v ročníku cca 75) byly výkonné, nikdy se nevymanily a nevymaní ze "stínu" slavných a legendárních Giulií a Giulií Super, ani z řady 1750/2000 Berlina. Stejně tak jako poslední velká Alfa Romeo Alfa 6. Kdo měl možnost usednout za dřevěný volant italské klasiky, těžko dnešním Alfám přijde na chuť. :-|
Díky za (pro mne) překvapující poznatek o motorech s možnosti vypínání válců - člověk se stále učí ...:-)

riprex
15. července • 23:02

No jo, Alfa auta vždycky uměla... dodnes je to jeden z velmi mála výrobců, který dělá ta správná auta. Alfetty byly velmi podařené a úspěšné, bohužel po Alfě 75, když jí převzal Fiat už žádný transaxle nepřišel (ale slibují ho...). Holt osmdesátá léta byla pro Alfu tak trochu krize (vlastně hodně). Alfetty tehdy končily a měly technické obtíže, dané humpoláctvím zaměstnanců na jihu. Měla přijít velká a úspěšná limuzína Alfa 90, která ač byla nabitá tehdy moderní digitální technikou a konstrukčně byla rovněž velmi podařená a zajímavá, úspěšná moc nebyla. Popravdě to byl slušný propadák. Pak tu byly Alfasudy, které se vyráběly z nařízení vlády. Prodávaly se sice dobře a vyrobilo se jich snad nejvíc ze všech Alf (přes milión), ale většinou byly rezaté už v době, kdy je předávali nové majitelům - nekvalitní sovětská ocel a nulová antikorozní ochrana udělaly svoje a kvůli tomuto modelu Alfa utrpěla hodně na své pověsti. Na druhou stranu od těch dob už si italové dávají pozor a žádná jejich auta výrazněji nereznou. Alfa 75 byl do jisté míry úspěch, ale už to zachránit nedovedl. Byla tu taky Giulietta - navrhovaná jen podle pravítka. Potom taky zoufalý pokus - Arna. Byla vyráběna společně s Nissanem. Slibovali si od ní hodně - pověstnou spolehlivost Japonců a úžasný desing a jízdní vlastnosti italů. Bohužel z toho vzešla ohavná krabice která byla fatálně nespolehlivá a špatně se řídila. No a pak přišel Fiat a předokolka 164, 155, 145...

Mr.Murphy
16. července • 8:24

podle mě se žádný transaxle nikdy na jihu nevyrobil.... Všechno to bouchali v Arese, ne? Jinak máš vesměs recht....Že Alfy ze sedmdesátých let rezly je fakt - ty ze severu asi stejně jako jakékoliv jiné auta té doby a ty z jihu holt fatálně i na tehdejší poměry.... V osmdesátých letech už se té antikorozi začali víc věnovat a třeba AR90 byla částečně pozinkovaná, stejně jako 75. Upřímně řečeno nevím, jak na tom ta 75 s korozí byla - samozřejmě, dneska jsou shnilý všechny, ale jak vypadaly funglovky třeba po pěti letech, to fakt nevím....každopádně AR75 měla záruku na kastli 6 let, stejně jako dnešní Jaguáry :-D

riprex
16. července • 12:05

Jo, máš naprostou pravdu, v Pomigliano d'Arco se dělaly jen Alfasudy, 33...
Jinak mnohem hůř s korozí na tom byla Lancia se svojí Betou. Ta je dokonce odkupovala zpět, ikdyž to tehdy byl spíš mediální hype, Lancia se nálepky rezavějícího šrotu do konce svého života nezbavila (dnes už fakticky neexistuje, to jen Fiat lepí její značky na ty americký popelnice). Celkově musím říct, že 75 co jsem viděl na tom jsou s korozí i dnes docela dobře na ten věk. Většina jich je v mnohem lepším stavu než v jakém byla pětiletá Felda. Taky se pětasedmdesátek dochovalo bych řek ještě docela dost. To devadesátek už moc nezbylo. Ta elektronika přecijen byla spíš na obtíž no a moc se jich neprodalo. Dnes myslím, že je poslední šance sehnat nějákou v renovaceschopném stavu. Za pár dalších let už bohužel všechny odreznou do zapomnění. Snad se k tomu dostanu a nějákou si pořídím :-D .A s tou zárukou... oni to mají dost dobře ošetřený, je to totiž na prorezivění karoserie a ta snad u žádnýho modernějšího auta za tak krátkou dobu naskrz neprorezne.

alf
23. listopadu • 9:30

Za ten rezatej plech nemůže Sovětský svaz , ale stávka italských ocelářů, který přestali dodávat plech. A tak je rusové zachránili. Ale ten plech byl stejně kvalitní jako italskej, jenže to vozili loděma po moři, cesta trvala dlouho a sůl se zahnízdila. Ten plech dodávali i francouzům a dalším ,tak rez nebyla jenom u italských aut . Poslední pořádný auto bila 164, to další období stálo celé za nic až dodneška. Mito a další už sou zase alfy jak mají být, a bude to už jenom lepší. Jenom se nesmí moc zaměřit na ameriku.

xerpir
29. srpna • 1:10

..ty jsi ale kus parádního debila!!!

Doporučujeme

Články odjinud