Alfa Romeo Alfetta: 40 let sportovních sedanů a kupé

riprex  |  15. 07. 2012 23:02

No jo, Alfa auta vždycky uměla... dodnes je to jeden z velmi mála výrobců, který dělá ta správná auta. Alfetty byly velmi podařené a úspěšné, bohužel po Alfě 75, když jí převzal Fiat už žádný transaxle nepřišel (ale slibují ho...). Holt osmdesátá léta byla pro Alfu tak trochu krize (vlastně hodně). Alfetty tehdy končily a měly technické obtíže, dané humpoláctvím zaměstnanců na jihu. Měla přijít velká a úspěšná limuzína Alfa 90, která ač byla nabitá tehdy moderní digitální technikou a konstrukčně byla rovněž velmi podařená a zajímavá, úspěšná moc nebyla. Popravdě to byl slušný propadák. Pak tu byly Alfasudy, které se vyráběly z nařízení vlády. Prodávaly se sice dobře a vyrobilo se jich snad nejvíc ze všech Alf (přes milión), ale většinou byly rezaté už v době, kdy je předávali nové majitelům - nekvalitní sovětská ocel a nulová antikorozní ochrana udělaly svoje a kvůli tomuto modelu Alfa utrpěla hodně na své pověsti. Na druhou stranu od těch dob už si italové dávají pozor a žádná jejich auta výrazněji nereznou. Alfa 75 byl do jisté míry úspěch, ale už to zachránit nedovedl. Byla tu taky Giulietta - navrhovaná jen podle pravítka. Potom taky zoufalý pokus - Arna. Byla vyráběna společně s Nissanem. Slibovali si od ní hodně - pověstnou spolehlivost Japonců a úžasný desing a jízdní vlastnosti italů. Bohužel z toho vzešla ohavná krabice která byla fatálně nespolehlivá a špatně se řídila. No a pak přišel Fiat a předokolka 164, 155, 145...

Odpovědět  |   | 
Mr.Murphy  |  16. 07. 2012 08:24

podle mě se žádný transaxle nikdy na jihu nevyrobil.... Všechno to bouchali v Arese, ne? Jinak máš vesměs recht....

Že Alfy ze sedmdesátých let rezly je fakt - ty ze severu asi stejně jako jakékoliv jiné auta té doby a ty z jihu holt fatálně i na tehdejší poměry.... V osmdesátých letech už se té antikorozi začali víc věnovat a třeba AR90 byla částečně pozinkovaná, stejně jako 75. Upřímně řečeno nevím, jak na tom ta 75 s korozí byla - samozřejmě, dneska jsou shnilý všechny, ale jak vypadaly funglovky třeba po pěti letech, to fakt nevím....

každopádně AR75 měla záruku na kastli 6 let, stejně jako dnešní Jaguáry

Odpovědět  |   | 
riprex  |  16. 07. 2012 12:05

Jo, máš naprostou pravdu, v Pomigliano d'Arco se dělaly jen Alfasudy, 33...
Jinak mnohem hůř s korozí na tom byla Lancia se svojí Betou. Ta je dokonce odkupovala zpět, ikdyž to tehdy byl spíš mediální hype, Lancia se nálepky rezavějícího šrotu do konce svého života nezbavila (dnes už fakticky neexistuje, to jen Fiat lepí její značky na ty americký popelnice). Celkově musím říct, že 75 co jsem viděl na tom jsou s korozí i dnes docela dobře na ten věk. Většina jich je v mnohem lepším stavu než v jakém byla pětiletá Felda. Taky se pětasedmdesátek dochovalo bych řek ještě docela dost. To devadesátek už moc nezbylo. Ta elektronika přecijen byla spíš na obtíž no a moc se jich neprodalo. Dnes myslím, že je poslední šance sehnat nějákou v renovaceschopném stavu. Za pár dalších let už bohužel všechny odreznou do zapomnění. Snad se k tomu dostanu a nějákou si pořídím .

A s tou zárukou... oni to mají dost dobře ošetřený, je to totiž na prorezivění karoserie a ta snad u žádnýho modernějšího auta za tak krátkou dobu naskrz neprorezne.

Odpovědět  |   | 
xerpir  |  29. 08. 2012 01:10

..ty jsi ale kus parádního debila!!!

Odpovědět  |   | 
alf  |  23. 11. 2015 09:30

Za ten rezatej plech nemůže Sovětský svaz , ale stávka italských ocelářů, který přestali dodávat plech. A tak je rusové zachránili. Ale ten plech byl stejně kvalitní jako italskej, jenže to vozili loděma po moři, cesta trvala dlouho a sůl se zahnízdila. Ten plech dodávali i francouzům a dalším ,tak rez nebyla jenom u italských aut . Poslední pořádný auto bila 164, to další období stálo celé za nic až dodneška. Mito a další už sou zase alfy jak mají být, a bude to už jenom lepší. Jenom se nesmí moc zaměřit na ameriku.

Odpovědět  |   | 
baboon  |  16. 07. 2012 09:36

Třebaže Alfetty (posuzuji podle svezení v ročníku cca 75) byly výkonné, nikdy se nevymanily a nevymaní ze "stínu" slavných a legendárních Giulií a Giulií Super, ani z řady 1750/2000 Berlina. Stejně tak jako poslední velká Alfa Romeo Alfa 6. Kdo měl možnost usednout za dřevěný volant italské klasiky, těžko dnešním Alfám přijde na chuť.
Díky za (pro mne) překvapující poznatek o motorech s možnosti vypínání válců - člověk se stále učí ...

Odpovědět  |   | 
Enzo  |  17. 07. 2012 20:33

Snad jen malá poznámka k fotce interiéru Alfetty GTV, ta není z roku 76, chromka měla fantasticky rozložený budíky, před volantem jen otáčkoměr a tachometr se zbytkem byl na středu palubky. Na fotce už je interiér po faceliftu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Kultura Bosozuku představuje největší japon…

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

10.  8.  2019 | | 28 N/A
Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za nákup on-line přidá slušný bonus

Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za…

S internetovým obchodem Mall.cz rozjíždí české zastoupení Hyundai spolupráci, díky které si budete moci nové auto objednat jednoduše on-line.

27.  4.  2020 | | 63 N/A