Dvaačtyřicátý ročník tradičního závodu napříč Itálií právě začíná, domácí automobilky se se svými veterány nenechaly zahanbit.
Hvězdy na trati, hvězdy za volantem – milovníci Itálie budou z letošního startovního pole značek Alfa Romeo a Lancia nadšeni, alespoň co se továrního nasazení týče. Automobilky vyslaly do pojízdného muzea velmi zajímavé exponáty.
Za Lancii jde o model Aurelia B20GT, nadčasový Grand Tourer s černou kapotáží a šedým interiérem, vyrobený jako jeden z prvních vozů pětisetkusové série z roku 1951. Právě tento exemplář jel Mille Miglia v roce 1954, kdy dojel celkově dvanáctý a třetí ve své třídě. Jeho posádku bude letos tvořit duo Miki Biasion (italský rallyový jezdec, mistr světa v letech 1988 a 1989) a Savina Confaloniová, lifestylová novinářka.
Alfa Romeo letos vyslala do soutěže dva krásné vozy. Prvním je model 1900 Sport Spider, prototyp od Franca Scaglioneho s výkonem 101 kW, hmotností pouhých 880 kilogramů a maximální rychlostí 220 km/h. Pochází ze sbírek Stellantis Heritage z muzea Alfa Romeo v Arese, na Mille Miglia byl k vidění již mnohokrát. Za jeho volant usedne Nicola Larini – pilot F1 a DTM za Alfu Romeo (vítěz na 155 TI V6 z roku 1993), ETCC, WTCC, ITCC a dalších.
Druhým vozem je 1900C Super Sprint, oblíbené to vozidlo závodníků gentlemanů z 50. let od milánské karosárny Touring Superleggera. Řídit ho bude Andrea Farina, šéfredaktor italské verze magazínu Motor1.