Alfa Romeo a Fiat v Brně: Spider, Gingo a nové Punto

Fiat nabídl návštěvníkům brněnského autosalonu inovované Punto, které u nás vstupuje právě do prodeje, společně s novinkou Gingo, jež nahradí nejmenší Seicento. Alfa Romeo vsadila na přepracovaný Spider, nabroušenou 147 GTA a půvabné modelky.
Alfa Romeo a Fiat v Brně: Spider, Gingo a nové Punto
Seznam kapitol
  1. Nový Fiat Punto a Gingo
  2. Alfa Romeo Spider a 147 GTA

Fiat Punto

Italský Fiat se v posledních týdnech dostal do řečí především díky představení inovovaného modelu Punto. Nová tvář malého (velmi důležitého modelu), vyvolala množství rozporuplných reakcí. Jak už tomu bývá, příznivci značky se rozdělili do dvou skupin. Jedni označili facelift za povedený, druzí nenacházeli pro nové Punto slušná slova. Klíčovým momentem pro oba tábory bylo (je a bude) osobní setkání s přepracovaným Puntem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Punto opravdu není příliš fotogenické. Ve skutečnosti vypadá lépe. Přesto se nám zdají
přední světlomety zbytečně velké

V případě nového Punta totiž stoprocentně platí, že skutečnost předčí fotografie. Malé Punto zkrátka není příliš fotogenické. Fiat si to pravděpodobně uvědomil, proto se rozhodl kout v České republice železo ,dokud je ještě žhavé. Vždyť malý Fiat Punto si v českých poměrech nevedl doposud vůbec špatně. Stánku Fiatu na brněnském autosalonu tak nemohl kralovat nikdo jiný, než právě přepracované Punto.

Vraťme se nyní na chvíli zpět k designu Punta. Bezprostřední reakce na první fotografie faceliftovaného Punta obsahovaly množství nelichotivých poznámek. Terčem kritiky se staly především masivní přední světlomety. Méně pak byla kritizována mřížka chladiče, jenž našla inspiraci v modelu Stilo. Osobní setkání pošramocený první dojem buď trochu napraví, nebo odsoudí nové Punto definitivně do nemilosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Použité plasty v interiéru Punta jsou docela kvalitní. Ve vystavém modelu mě nemile
překvapila příliš měkká sedadla. Vše ostatní se od minulé verze Punta nijak dramaticky neliší.

Pokud vás neosloví design nového Punta, určitě to bude široká paleta motorů. Na tuto kartu, zvláště pak nové dieselové agregáty se systémem common-rail druhé generace (Multijet) Fiat vsadil a hodlá s novými Multijety pořádně zatopit konkurenci. Zde je nutné podotknout, že co malé Punto ztrácí možná v designu, dohání právě v nabídce motorů (kompletní nabídku a popis motorů pro nové Punto naleznete zde).
 
Inovované Punto je již nachystáno pro český trh. Od července jej naleznete v autosalonech.

Model 1.2
Actual
1.2
Active
1.2 16V
Active
1.2
Dynamic
1.4 16V
Dynamic
1.3 Multijet
Active
1.9 JTD
Dynamic
1.4
Sporting
1.816V
HGT
3D 259.900 289.900 309.900 319.900 344.900 359.900   394.900 494.900
5D 269.900 299.900 319.900 329.900 329.900 369.900 429.900    
Ceny jsou uvedeny v Kč včetně DPH 22% 

Fiat Gingo

Vedle Fiatu Punto se v Brně na postu novinky objevil také model Gingo. Tento prcek si svoji premiéru odbyl na ženevském autosalonu, kde prezentoval práci Fiatu společně s malým MPV jménem Idea. Idea se Bohužel do Brna nedostala, Gingo naštěstí ano. Představení Ginga na brněnském autosalonu se dalo samozřejmě předpokládat. Nejmenší z Fiatů přijde na náš trh na podzim (říjen), takže Fiat potřebuje s předstihem sbírat body.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Malé Gingo společně s Fiatem Punto tvořily stěžejní body expozice Fiatu. Přestože se
jedná o nástupce nejmenšího z Fiatů (Seicenta), nabízí Gingo dostatek prostoru.
Ani na zadních sedadlech se necítíte stísněně

Gingo nahradí ve výrobním repertoáru Fiatu model Seicento. Na český trh bude Gingo dodáváno ve třech stupních výbavy. Ve výbavě Active dostane Gingo motor 1.1 16V s výkonem 40 kW/54 k, pro stupně výbavy Dynamic a Emotion bude k dispozici osvědčená 1.2 8V s výkonem 44 kW/60 k. V nabídce výbavy naleznou zákazníci boční airbagy, ABS, ESP, Connect Nav, CD měnič, parkovací senzory a jiné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér Ginga odpovídá segmentu, v němž se uchází o přízeň zákazníků. -- Pohled pod kapotu Fiatu Punto odhalí oslavovaný Multijet 1.3 l

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na stánku Fiatu nemohlo chybět ani Stilo Multiwagon

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Fiat Punto a Gingo
  2. Alfa Romeo Spider a 147 GTA
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků