Alfa Romeo 8C po kúře od Novitecu

Italští patrioti z Novitec Rosso si tentokrát vzali do prádla vzácný model 8C, aby z něj udělali nesilnější Alfu současnosti.

Společnost Novitec Rosso čerpá výhradně z nabídky domácích, italských automobilek, ale její záběr je skutečně široký. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na jejich Ferrari 599 GTO s výkonem 888 koní, za zmínku však stojí také poněkud levnější stavba v podobě stroje Alfa Romeo MiTo o výkonu 186 koní (z modifikovaného zážehového čtyřválce 1,4 T-Jet), ale také „malý ďábel“ Fiat 500 Abarth trhající asfalt silou 212 koní. Nejnovější stavba vychází z omezené série sportovních dvoumístných automobilů Alfa Romeo 8C a základní výkon zvyšuje o citelných 150 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Alfa 8C Competizione se v podobě studie představil na autosalonu ve Frankfurtu již v roce 2003, ale na prezentaci sériového provedení si fandové italských plnokrevníků museli počkat ještě tři roky až na pařížskou autoshow. Připomeňme, že již svým označením 8C se tento stroj pokusil navázat na tradici značky Alfa Romeo z půle dvacátého století. Stojí na platformě modifikované z koncernového typu Maserati GranTurismo a využívá předností atmosféricky plněného osmiválce z dílen Ferrari s objemem 4,7 l, pravoúhlým rozevřením válců a standardním výkonem 450 koní (331 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To však pánům z Novitecu stačit nemohlo, proto sáhli k instalaci přeplňování, jež výkonovou špičku motoru zvýšilo až na 600 koní (441 kW). Díky tomu Alfa Romeo 8C zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h. Za další příplatek si můžete objednat novou výfukovou soustavu z nerezové oceli. Pro zlepšení stability ve vysokých rychlostech Novitec instaluje do modelu 8C stavitelné tlumiče a trojdílné ráfky NA3 obouvající pneumatiky Pirelli o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 315/25 ZR22 vzadu. Sada modifikací je dostupná pro vozy v obou karosářských verzích. Interiér může být podle přání zákazníka čalouněn různými kombinacemi kůže a Alcantary.  

  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 169 251 km
Cena: 55 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků