Alfa Romeo 8C Competizione Spider: italská kráska podruhé

Alfa 8C uchvátila svou krásou nejednoho fanouška aut. V Ženevě se ke kupé přidá dvojče s přívlastkem Spider.
Alfa Romeo 8C Competizione Spider: italská kráska podruhé

Alfa Romeo se svým modelem 8C Competizione skutečně trefila do černého. Vytvořila vůz, který se svým potenciálem může klidně porovnávat s Porsche nebo Maserati, slibuje vynikající jízdní vlastnosti zabalené do designu, který je více než jen povedený.

Na Ženevském autosalonu se v expozici Alfy Romeo velkolepě představí model 8C Competizione Spider, kterého bude vyrobeno opět jen 500 kusů a část z nich bude určena i pro Americký trh. Pod kapotou této otevřené verze se nachází osmiválec Ferrari s objemem 4,7 litru. Ten poskytuje maximální výkon 450 koní (330 kW) při 7 000 ot./min. Motoru sekunduje šestistupňová robotizovaná převodovka s pěti režimy a s řadícími pádly umístněnými pod volantem. Samozřejmostí je i diferenciál se zvýšenou svorností v zadní části.
 
U vozu tohoto ražení jsou nepochybně velmi podstatnou součástí i brzdy, o které se v tomto případě postaral známý výrobce Brembo. Vepředu se za 20-ti palcovými koly z lehké slitiny se ukrývají karbon-keramické brzdové kotouče o průměru 380 mm, zadní brzdní třmeny se zas zakusují do kotoučů s průměrem 360 mm. K bezpečné jízdě přispívá i systém kontroly trakce VDC a stabilizační systém.
 
Většina designových prvků je shodná s verzí coupé, takže o nějakou revoluci se rozhodně nejedná. Je to však velmi příjemné zpestření a své zákazníky si vůz určitě najde dříve, než si v něm první z nich vůbec bude moci sjet.
 
Alfa-Romeo se zatím o přibližné ceně této „otevřené dvojičky“ nevyjádřila, ale očekává se, že bude dražší o přibližně 30 000 Eur. Její konečná cena by se tak mohla přiblížit k hodnotě 200 000 Eur (cca. 5 000 000 Kč). Pokud tedy toužíte po čistokrevném sportovním autě a Porsche nebo Ferrari vám přijde už příliš „okoukané“, tahle Alfa může být dobrou volbou. 
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione Spider
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků