Alfa Romeo 8C Competizione se dočká výroby

Když Alfa Romeo představila svou studii 8C Competizione v roce 2003 ve Frankfurtu, doslova ohromila všechny účastníky. Dlouho se spekulovalo, zda se dočká sériové podoby, nebo zůstane jen u konceptu. Dle nejnovějších informací to vypadá, že se sportovní model dočká výroby. Dle zdrojů blízkých vedení automobilky se produkční verze představí na konci září na pařížském autosalonu. Poté se spustí výroba nového modelu. Půjde však o velmi limitovanou sérii, která by měla čítat cca 500 kusů. Bližší technické specifikace ani podoba není známá, ovšem v tomto modelu by se měl objevit osmiválec, který má svůj původ ve vozech Maserati a měl by dosahovat výkonu okolo 440 koní. Skelet 8C Competizione by měl být kompletně z karbonových vláken, čímž má být dosaženo výborné hmotnosti.

Během příštího měsíce by se také mělo definitivně rozhodnout o nástupci modelu 147. Prozatím není jasné, zda bude postavena na nové platformě, kterou použije Fiat pro nástupce Stila a Lancia pro nový model Delta, nebo zda použijí platformu Alfy 159, která by se pouze upravila a náležitě zkrátila. Vedení Alfy by raději volilo druhou možnost, protože by tento krok šel v duchu automobilky, ovšem je třeba zohlednit případnou výši investice do nového podvozku.

Novinkou je také nástupce modelu 166, který bude kompletně vyvíjen společně s automobilkou Maserati. Alfě chybí prestižní limuzína a Maserati by zase rád získal "levnější" luxusní auto. Dle informací by se nástupce, tedy Alfa 169, měla vrátit ke kořenům a mimo náhon na všechna kola získat náhon na zadní kola.

Technické specifikace studie 8C Competizione

  • V8 motor se čtyřmi ventily na válec
  • průměr x zdvih: 92 x 79,8 mm
  • objem 4 244 ccm
  • výkon 331 kW (450 k) pri 7 000 ot./min
  • točivý moment 450 Nm při 4 500 ot./min
  • 6-stupňová manuální převodovka
  • 25% uzávěrka diferenciálu
  • mřížový trubkový rám
  • karosérie z uhlíkových vláken
  • pneumatiky 245/45 vpředu a 275/35 vzadu
  • disky 8,5x20" vpředu a 10x20" vzadu
  • délka: 4 280 mm
  • šířka: 1 900 mm
  • výška 1 250 mm
  • rozvor: 2 595 mm
  • váha: 1 400 kg
  • zrychlení 0-100 za 4,5 s
  • maximální rychlost 320 km/h

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků