Alfa Romeo 8C Competizione se dočká výroby

Alfa Romeo 8C Competizione se dočká výroby

Když Alfa Romeo představila svou studii 8C Competizione v roce 2003 ve Frankfurtu, doslova ohromila všechny účastníky. Dlouho se spekulovalo, zda se dočká sériové podoby, nebo zůstane jen u konceptu. Dle nejnovějších informací to vypadá, že se sportovní model dočká výroby. Dle zdrojů blízkých vedení automobilky se produkční verze představí na konci září na pařížském autosalonu. Poté se spustí výroba nového modelu. Půjde však o velmi limitovanou sérii, která by měla čítat cca 500 kusů. Bližší technické specifikace ani podoba není známá, ovšem v tomto modelu by se měl objevit osmiválec, který má svůj původ ve vozech Maserati a měl by dosahovat výkonu okolo 440 koní. Skelet 8C Competizione by měl být kompletně z karbonových vláken, čímž má být dosaženo výborné hmotnosti.

Během příštího měsíce by se také mělo definitivně rozhodnout o nástupci modelu 147. Prozatím není jasné, zda bude postavena na nové platformě, kterou použije Fiat pro nástupce Stila a Lancia pro nový model Delta, nebo zda použijí platformu Alfy 159, která by se pouze upravila a náležitě zkrátila. Vedení Alfy by raději volilo druhou možnost, protože by tento krok šel v duchu automobilky, ovšem je třeba zohlednit případnou výši investice do nového podvozku.

Novinkou je také nástupce modelu 166, který bude kompletně vyvíjen společně s automobilkou Maserati. Alfě chybí prestižní limuzína a Maserati by zase rád získal "levnější" luxusní auto. Dle informací by se nástupce, tedy Alfa 169, měla vrátit ke kořenům a mimo náhon na všechna kola získat náhon na zadní kola.

Technické specifikace studie 8C Competizione

  • V8 motor se čtyřmi ventily na válec
  • průměr x zdvih: 92 x 79,8 mm
  • objem 4 244 ccm
  • výkon 331 kW (450 k) pri 7 000 ot./min
  • točivý moment 450 Nm při 4 500 ot./min
  • 6-stupňová manuální převodovka
  • 25% uzávěrka diferenciálu
  • mřížový trubkový rám
  • karosérie z uhlíkových vláken
  • pneumatiky 245/45 vpředu a 275/35 vzadu
  • disky 8,5x20" vpředu a 10x20" vzadu
  • délka: 4 280 mm
  • šířka: 1 900 mm
  • výška 1 250 mm
  • rozvor: 2 595 mm
  • váha: 1 400 kg
  • zrychlení 0-100 za 4,5 s
  • maximální rychlost 320 km/h

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků