Alfa Romeo 8C Competizione, kráska již zanedlouho (spy photos)

Tento speciální model automobilky, který bude vyprodukován v počtu jen 500 kusů, byl jako koncept představen již minulý rok na autosalonu v Paříži. Reálný vůz se nyní podařilo zachytit špionážním fotografům poblíž německého Nürburgringu.

Alfa Romeo hned po představení svých plánů s tímto vozem motoristickou veřejnost doslova ohromila. Designově velmi povedený vůz s vytříbenou technikou si jistě najde mnohem víc příznivců, než hodlá Alfa modelů 8C vyrobit. Co ale z fotografií zaujme, jsou rozdíly mezi konceptem a sériovou verzí, a to hlavně v oblasti předních nasávacích otvorů, jemnějších hran nebo širších A-sloupků.

Jen pro rekapitulaci, vůz bude poháněn 4,6-litrovým atmosférickým osmiválcem s výkonem 331 kW (450 k) při 7000 ot./min. a točivým momentem 470 Nm při 4750 ot./min. Výkon se bude na zadní kola přenášet přes šestistupňovou sekvenční převodovku s řazením páčkami pod volantem.

Odpružení a brzdy byly vyvíjeny v okruhových podmínkách, takže se o perfektní jízdní výkony obávat nemusíme. 8C Competizione bude mít rovněž nově vyvinutou trakční kontrolu a stabilizační systém. Škoda jen, že se víc jak 500 vozů nedočkáme. Není ale pochyb o tom, že takhle exkluzivní vozy si budou svojí hodnotu držet hodně dlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Alfa Romeo 8C Competizione

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků