Alfa Romeo 8C Competizione je tady

Již jen dny zbývají do oficiálního představení produkční verze nového sportovního modelu Alfy Romeo. A půjde o famózní zážitek.

Karoserie z uhlíkových vláken, motor z Maserati, zadní náhon a zcela originální design - to nás čeká v Paříži. Italská Alfa Romeo tam totiž přiveze ukázat produkční verzi svého nového supersportu.

Co bude sporťák z dílny Alfy pohánět? Můžeme definitivně potvrdit, že půjde o celohliníkový osmiválec původem u Maserati, který byl před zastavěním do 8C Competizione mírně upraven. Válce i nadále svírají klasických 90°, avšak objem byl zvětšen z původních 4 244 na výsledných      4 691 ccm. Výkon bude dosahovat hodnoty 331 kW (450 k) ve sportovních 7 000 otáčkách, přičemž omezovač zasáhne až o dalších 500 otáček výše. Přepočtem zjistíme, že Alfa nabídne výborný litrový výkon 95,9 k. S velkým výkonem souvisí i vysoký točivý moment 450 Nm  při 4 750 ot./min.

Výkon bude na zadní kola přenášen prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s možností řazení pod volantem. Řidič bude mít možnost  výběru z několika režimů - od plně automatického až  k plně manuálnímu. Navíc půjde zapnout i tzv. sport mód, který sice ubere na komfortu, ale výrazně zvýší rychlost řazení.

O zastavení sporťáku se postará brzdný systém, který má své kořeny také u Maserati. Elegantní Alfa bude stát na 20" kolech s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/35 vzadu.

Přesná cena nebyla ještě stanovena, ovšem dle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 110 000 eur (3,1 mil. Kč) bez daní. To je za vůz podobných parametrů doslova pakatel. Nevýhodou ovšem bude velmi omezená série. Stále se počítá s výrobou pouhých 500 kusů a jak už to bývá, většina produkce by měla putovat na druhou stranu Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků