Alfa Romeo 8C Competizione je tady

Již jen dny zbývají do oficiálního představení produkční verze nového sportovního modelu Alfy Romeo. A půjde o famózní zážitek.

Karoserie z uhlíkových vláken, motor z Maserati, zadní náhon a zcela originální design - to nás čeká v Paříži. Italská Alfa Romeo tam totiž přiveze ukázat produkční verzi svého nového supersportu.

Co bude sporťák z dílny Alfy pohánět? Můžeme definitivně potvrdit, že půjde o celohliníkový osmiválec původem u Maserati, který byl před zastavěním do 8C Competizione mírně upraven. Válce i nadále svírají klasických 90°, avšak objem byl zvětšen z původních 4 244 na výsledných      4 691 ccm. Výkon bude dosahovat hodnoty 331 kW (450 k) ve sportovních 7 000 otáčkách, přičemž omezovač zasáhne až o dalších 500 otáček výše. Přepočtem zjistíme, že Alfa nabídne výborný litrový výkon 95,9 k. S velkým výkonem souvisí i vysoký točivý moment 450 Nm  při 4 750 ot./min.

Výkon bude na zadní kola přenášen prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s možností řazení pod volantem. Řidič bude mít možnost  výběru z několika režimů - od plně automatického až  k plně manuálnímu. Navíc půjde zapnout i tzv. sport mód, který sice ubere na komfortu, ale výrazně zvýší rychlost řazení.

O zastavení sporťáku se postará brzdný systém, který má své kořeny také u Maserati. Elegantní Alfa bude stát na 20" kolech s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/35 vzadu.

Přesná cena nebyla ještě stanovena, ovšem dle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 110 000 eur (3,1 mil. Kč) bez daní. To je za vůz podobných parametrů doslova pakatel. Nevýhodou ovšem bude velmi omezená série. Stále se počítá s výrobou pouhých 500 kusů a jak už to bývá, většina produkce by měla putovat na druhou stranu Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 147 2
Rok výroby: 2001
Stav: 217 950 km
Cena: 41 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 188 556 km
Cena: 130 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků