Alfa Romeo 8C Competizione je tady

Již jen dny zbývají do oficiálního představení produkční verze nového sportovního modelu Alfy Romeo. A půjde o famózní zážitek.

Karoserie z uhlíkových vláken, motor z Maserati, zadní náhon a zcela originální design - to nás čeká v Paříži. Italská Alfa Romeo tam totiž přiveze ukázat produkční verzi svého nového supersportu.

Co bude sporťák z dílny Alfy pohánět? Můžeme definitivně potvrdit, že půjde o celohliníkový osmiválec původem u Maserati, který byl před zastavěním do 8C Competizione mírně upraven. Válce i nadále svírají klasických 90°, avšak objem byl zvětšen z původních 4 244 na výsledných      4 691 ccm. Výkon bude dosahovat hodnoty 331 kW (450 k) ve sportovních 7 000 otáčkách, přičemž omezovač zasáhne až o dalších 500 otáček výše. Přepočtem zjistíme, že Alfa nabídne výborný litrový výkon 95,9 k. S velkým výkonem souvisí i vysoký točivý moment 450 Nm  při 4 750 ot./min.

Výkon bude na zadní kola přenášen prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s možností řazení pod volantem. Řidič bude mít možnost  výběru z několika režimů - od plně automatického až  k plně manuálnímu. Navíc půjde zapnout i tzv. sport mód, který sice ubere na komfortu, ale výrazně zvýší rychlost řazení.

O zastavení sporťáku se postará brzdný systém, který má své kořeny také u Maserati. Elegantní Alfa bude stát na 20" kolech s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/35 vzadu.

Přesná cena nebyla ještě stanovena, ovšem dle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 110 000 eur (3,1 mil. Kč) bez daní. To je za vůz podobných parametrů doslova pakatel. Nevýhodou ovšem bude velmi omezená série. Stále se počítá s výrobou pouhých 500 kusů a jak už to bývá, většina produkce by měla putovat na druhou stranu Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků