Alfa Romeo 8C Competizione je tady

Již jen dny zbývají do oficiálního představení produkční verze nového sportovního modelu Alfy Romeo. A půjde o famózní zážitek.

Karoserie z uhlíkových vláken, motor z Maserati, zadní náhon a zcela originální design - to nás čeká v Paříži. Italská Alfa Romeo tam totiž přiveze ukázat produkční verzi svého nového supersportu.

Co bude sporťák z dílny Alfy pohánět? Můžeme definitivně potvrdit, že půjde o celohliníkový osmiválec původem u Maserati, který byl před zastavěním do 8C Competizione mírně upraven. Válce i nadále svírají klasických 90°, avšak objem byl zvětšen z původních 4 244 na výsledných      4 691 ccm. Výkon bude dosahovat hodnoty 331 kW (450 k) ve sportovních 7 000 otáčkách, přičemž omezovač zasáhne až o dalších 500 otáček výše. Přepočtem zjistíme, že Alfa nabídne výborný litrový výkon 95,9 k. S velkým výkonem souvisí i vysoký točivý moment 450 Nm  při 4 750 ot./min.

Výkon bude na zadní kola přenášen prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s možností řazení pod volantem. Řidič bude mít možnost  výběru z několika režimů - od plně automatického až  k plně manuálnímu. Navíc půjde zapnout i tzv. sport mód, který sice ubere na komfortu, ale výrazně zvýší rychlost řazení.

O zastavení sporťáku se postará brzdný systém, který má své kořeny také u Maserati. Elegantní Alfa bude stát na 20" kolech s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/35 vzadu.

Přesná cena nebyla ještě stanovena, ovšem dle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 110 000 eur (3,1 mil. Kč) bez daní. To je za vůz podobných parametrů doslova pakatel. Nevýhodou ovšem bude velmi omezená série. Stále se počítá s výrobou pouhých 500 kusů a jak už to bývá, většina produkce by měla putovat na druhou stranu Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků