Alfa Romeo 4C váží pouze 895 kg. V Evropě bude stát 60 000 euro

Dlouho očekávaný model je tu. Alfa Romeo představila „nekompromisní sportťák“ 4C.

Na model 4C jsme čekali poměrně dlouho, ale dočkali jsme se. Nová Alfa Romeo už má svou premiéru za sebou a na světě jsou i první fakta. Kde začít? Tento automobil nesází na vysoký výkon, ale extrémně nízkou hmotnost.

Základem je karbonový monokok, doplněný o hliníkové rámy. Své ke snižování hmotnosti řekne také celohliníková jedna-osmička naladěná na 240 koní a 340 Nm. Sečteno a podtrženo, nový italský sporťák váží pouze 895 kg.

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo prezentuje model 4C jako kombinaci toho nejlepšího, co má aktuálně k dispozici s tím, že jediným cílem zde byly zážitky z jízdy. Motor je umístěn uprostřed, o pohon se stará zadní náprava, dvouspojková převodovka vybavená řazením pádly pod volantem obsahuje funkci Launch Control a tak dále. Stovku zvládne italská novinka za 4,5 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Také zde nechybí systém DNA, tentokrát je ale doplněný o režim Racing, který kromě jiného vypne stabilizaci.

Za zmínku určitě stojí fantastický design odkazující na modely z dávné minulosti. Rozvor náprav dosahuje na 2,38 m a automobil je vysoký pouze 1,18 m.

Alfa Romeo plánuje prodej po celém světě. Jako první dostanou svůj exemplář zákazníci v Evorčpě, a to v září tohoto roku. Poté se dočkají v Americe a následně zamíří 4C do všech ostatních států světa. Aktuálně je evidováno na 3700 předobjednávek. Cena v Evropě byla stanovena na 60 000 euro.


 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků