Alfa Romeo 4C váží pouze 895 kg. V Evropě bude stát 60 000 euro

Dlouho očekávaný model je tu. Alfa Romeo představila „nekompromisní sportťák“ 4C.

Na model 4C jsme čekali poměrně dlouho, ale dočkali jsme se. Nová Alfa Romeo už má svou premiéru za sebou a na světě jsou i první fakta. Kde začít? Tento automobil nesází na vysoký výkon, ale extrémně nízkou hmotnost.

Základem je karbonový monokok, doplněný o hliníkové rámy. Své ke snižování hmotnosti řekne také celohliníková jedna-osmička naladěná na 240 koní a 340 Nm. Sečteno a podtrženo, nový italský sporťák váží pouze 895 kg.

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo prezentuje model 4C jako kombinaci toho nejlepšího, co má aktuálně k dispozici s tím, že jediným cílem zde byly zážitky z jízdy. Motor je umístěn uprostřed, o pohon se stará zadní náprava, dvouspojková převodovka vybavená řazením pádly pod volantem obsahuje funkci Launch Control a tak dále. Stovku zvládne italská novinka za 4,5 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Také zde nechybí systém DNA, tentokrát je ale doplněný o režim Racing, který kromě jiného vypne stabilizaci.

Za zmínku určitě stojí fantastický design odkazující na modely z dávné minulosti. Rozvor náprav dosahuje na 2,38 m a automobil je vysoký pouze 1,18 m.

Alfa Romeo plánuje prodej po celém světě. Jako první dostanou svůj exemplář zákazníci v Evorčpě, a to v září tohoto roku. Poté se dočkají v Americe a následně zamíří 4C do všech ostatních států světa. Aktuálně je evidováno na 3700 předobjednávek. Cena v Evropě byla stanovena na 60 000 euro.


 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků