Alfa Romeo 4C váží pouze 895 kg. V Evropě bude stát 60 000 euro

Dlouho očekávaný model je tu. Alfa Romeo představila „nekompromisní sportťák“ 4C.

Na model 4C jsme čekali poměrně dlouho, ale dočkali jsme se. Nová Alfa Romeo už má svou premiéru za sebou a na světě jsou i první fakta. Kde začít? Tento automobil nesází na vysoký výkon, ale extrémně nízkou hmotnost.

Základem je karbonový monokok, doplněný o hliníkové rámy. Své ke snižování hmotnosti řekne také celohliníková jedna-osmička naladěná na 240 koní a 340 Nm. Sečteno a podtrženo, nový italský sporťák váží pouze 895 kg.

Premiéry | Autosalony | Sportovní auta | Kupé | Zajímavosti | Fascinace | Alfa Romeo | Design

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo prezentuje model 4C jako kombinaci toho nejlepšího, co má aktuálně k dispozici s tím, že jediným cílem zde byly zážitky z jízdy. Motor je umístěn uprostřed, o pohon se stará zadní náprava, dvouspojková převodovka vybavená řazením pádly pod volantem obsahuje funkci Launch Control a tak dále. Stovku zvládne italská novinka za 4,5 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Také zde nechybí systém DNA, tentokrát je ale doplněný o režim Racing, který kromě jiného vypne stabilizaci.

Za zmínku určitě stojí fantastický design odkazující na modely z dávné minulosti. Rozvor náprav dosahuje na 2,38 m a automobil je vysoký pouze 1,18 m.

Alfa Romeo plánuje prodej po celém světě. Jako první dostanou svůj exemplář zákazníci v Evorčpě, a to v září tohoto roku. Poté se dočkají v Americe a následně zamíří 4C do všech ostatních států světa. Aktuálně je evidováno na 3700 předobjednávek. Cena v Evropě byla stanovena na 60 000 euro.


 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků