Alfa Romeo 4C váží pouze 895 kg. V Evropě bude stát 60 000 euro

Dlouho očekávaný model je tu. Alfa Romeo představila „nekompromisní sportťák“ 4C.

Na model 4C jsme čekali poměrně dlouho, ale dočkali jsme se. Nová Alfa Romeo už má svou premiéru za sebou a na světě jsou i první fakta. Kde začít? Tento automobil nesází na vysoký výkon, ale extrémně nízkou hmotnost.

Základem je karbonový monokok, doplněný o hliníkové rámy. Své ke snižování hmotnosti řekne také celohliníková jedna-osmička naladěná na 240 koní a 340 Nm. Sečteno a podtrženo, nový italský sporťák váží pouze 895 kg.

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo prezentuje model 4C jako kombinaci toho nejlepšího, co má aktuálně k dispozici s tím, že jediným cílem zde byly zážitky z jízdy. Motor je umístěn uprostřed, o pohon se stará zadní náprava, dvouspojková převodovka vybavená řazením pádly pod volantem obsahuje funkci Launch Control a tak dále. Stovku zvládne italská novinka za 4,5 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Také zde nechybí systém DNA, tentokrát je ale doplněný o režim Racing, který kromě jiného vypne stabilizaci.

Za zmínku určitě stojí fantastický design odkazující na modely z dávné minulosti. Rozvor náprav dosahuje na 2,38 m a automobil je vysoký pouze 1,18 m.

Alfa Romeo plánuje prodej po celém světě. Jako první dostanou svůj exemplář zákazníci v Evorčpě, a to v září tohoto roku. Poté se dočkají v Americe a následně zamíří 4C do všech ostatních států světa. Aktuálně je evidováno na 3700 předobjednávek. Cena v Evropě byla stanovena na 60 000 euro.


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků