Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Značka Alfa Romeo zveřejnila kromě desítek krásných obrázků i podrobnosti ke svému sportovnímu modelu 4C.
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogalerie

O významu nové řady 4C pro značku Alfa Romeo i samotný automobilový trh jsme hovořili již mnohokrát, připomeňme tedy alespoň skutečnost, že Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. Skelet sám o sobě tak váží pouhých 65 kg. Svoji výstavní premiéru si Alfa 4C odbyla již letos v Ženevě, teprve nyní ale můžeme být s fotografiemi a informacemi konkrétnější, prodeje totiž začnou již za několik dní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa 4C - staticky i dynamicky, toto auto prostě budí emoce

O pohon modelu 4C se postará před zadní nápravou podélně usazený, celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW), což je mimochodem o 40 koní než se udávalo u starších studií. Dosahovat má točivého momentu 350 Nm a navazovat na něj bude dvouspojková převodovka Alfa TCT. Vůz s pohotovostní hmotností 895 kg má zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosáhnout rychlosti 258 km/h, průměrná spotřeba paliva má přitom činit jen 6,8 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lehká stavba, motor před zadní nápravou a lichoběžníkové závěsy kol: základní ingredience opravdu  zajímavého svezení...

Nová Alfa Romeo 4C vstoupí v Evropě do prodejů v průběhu tohoto října, celkem bude vyhrbeno 3 500 vozů tohoto typu, z nichž je pro zákazníky v Evropě určeno jen 1 000 strojů. Základní verze Essential je údajně určena pro „řidičské puritány“ a nabídne digitální přístrojový štít, kožený volant, látková sedadla, šedé brzdové třmeny a litá kola s průměrem 17 palců vpředu a 18 palců vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér zaměřený na řidiče

Stupeň Racing Pack přidá kromě upraveného volantu také sportovně odladěný výfuk, tužší pérování a o palec větší ráfky. Pokud si potrpíte spíše na styl a pohodlí, je pro vás připravena sada Luxury Pack s komfortnějšími sedadly či hlavními bi-xenonovými světlomety. Je zde ale také široká škála samostatných příplatkových prvků nabízených v rámci „koncernového“ programu Mopar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo slibuje škálu specifických doplňků i prostor pro zavazadla za motorem

Za zmínku mezi nimi stojí hlavně zadní spoiler z uhlíkových kompozitů, brzdové třmeny s černým, červeným nebo žlutým lakováním, různé druhy krytů zpětných zrcátek, obklady interiéru a hlavních svítilen z uhlíkových kompozitů či speciálně odladěné závěsy kol s novými tlumiči, pružinami i zkrutnými stabilizátory většího průměru.

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogalerie
TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků