Alfa Romeo 4C Targa Coupé překvapila Ženevu, zatím jako koncept

Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C Spider
  2. Alfa Romeo 4C Spider: Fotogalerie

Alfě se opět podařilo utajit svoji autosalonovou premiéru až do poslední chvíle. Překvapení z modelu 4C Spider ale přece jen nebylo tak silné jako při původní premiéře kupé – informace, že by se něco takového mohlo přihodit, se vynořily už koncem ledna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C Spider váží o 60 kg víc než výchozí kupé

Technicky se Alfa Romeo 4C Spider v zásadě shoduje s kupé. Také má karbonový monokok a přeplňovaný čtyřválec o objemu 1750 cm3, který pohání zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Automobilka dokonce slibuje stejné zrychlení 0-100 km/h a nejvyšší rychlost – tedy 4,5 s a 250 km/h.

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Nahrazení střechy si vyžádalo navýšení hmotnosti o snesitelných 60 kg. Dílem k tomu přispívá i lehká látková střecha a fakt, že rám čelního okna i zadní ochranné oblouky jsou vyrobené z karbonu. Nějaká kila ušetří i nový výfuk z karbonu a titanu, pod kterým je podepsaná renomovaná firma Akrapovič. Po vzoru dražších sportovních aut má výfuk elektronicky ovládané klapky, které při otevření zlepší výkon i zvuk motoru.

Od kupé se Spider liší i designem hlavních světlometů a litých kol. Obojí přitom bylo při premiéře 4C terčem kritiky. Protože se ale jedná o koncept, není zcela zřejmé, zda Alfa plánuje zařadit tyto prvky do sériové výroby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C Spider
  2. Alfa Romeo 4C Spider: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků