Alfa Romeo 4C Targa Coupé překvapila Ženevu, zatím jako koncept

Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C Spider
  2. Alfa Romeo 4C Spider: Fotogalerie

Alfě se opět podařilo utajit svoji autosalonovou premiéru až do poslední chvíle. Překvapení z modelu 4C Spider ale přece jen nebylo tak silné jako při původní premiéře kupé – informace, že by se něco takového mohlo přihodit, se vynořily už koncem ledna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C Spider váží o 60 kg víc než výchozí kupé

Technicky se Alfa Romeo 4C Spider v zásadě shoduje s kupé. Také má karbonový monokok a přeplňovaný čtyřválec o objemu 1750 cm3, který pohání zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Automobilka dokonce slibuje stejné zrychlení 0-100 km/h a nejvyšší rychlost – tedy 4,5 s a 250 km/h.

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Nahrazení střechy si vyžádalo navýšení hmotnosti o snesitelných 60 kg. Dílem k tomu přispívá i lehká látková střecha a fakt, že rám čelního okna i zadní ochranné oblouky jsou vyrobené z karbonu. Nějaká kila ušetří i nový výfuk z karbonu a titanu, pod kterým je podepsaná renomovaná firma Akrapovič. Po vzoru dražších sportovních aut má výfuk elektronicky ovládané klapky, které při otevření zlepší výkon i zvuk motoru.

Od kupé se Spider liší i designem hlavních světlometů a litých kol. Obojí přitom bylo při premiéře 4C terčem kritiky. Protože se ale jedná o koncept, není zcela zřejmé, zda Alfa plánuje zařadit tyto prvky do sériové výroby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C Spider
  2. Alfa Romeo 4C Spider: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Jak udělat z velkého rodinného auta ložnici? Ukážeme vám to krok po kroku

Toyota Proace Nomad

V poslední době nás zahrnují nejrůznější druhy obytných vozů. Dnes vám ukážeme velmi netradiční, ale funkční způsob.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků