Alfa Romeo 4C prý zajela Severní smyčku o sekundu lépe než BMW M3

Italská kráska budí vášně milovníků italských plnokrevníků už desátky měsíců, nyní se ale ukazuje, že bude také skutečně rychlá…
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogalerie

Tento příběh začíná už na ženevském autosalonu v roce 2011, na němž se veřejnosti představila studie Alfa Romeo 4C. Další verze prototypu Alfa 4C se objevila téhož roku ve Frankfurtu a pak nastala pauza způsobená především neradostnou ekonomikou situací značky Alfa Romeo. Sériové provedení modelu Alfa Romeo 4C pak slavilo premiéru letos v Ženevě. Podrobně jsme vám Alfu 4C představili v polovině září, nyní je již jisté, že na českém trhu bude stát Alfa 4C necelých 1,3 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C

Aktuální vydání italského magazínu Quattroruote bez dalších podrobností nyní přichází s tím, že jeden ze sériových vozů řady Alfa Romeo 4C zabodoval na legendární Severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Podle těchto informací toto auto zajelo Smyčku za 8:04, což by byl mimochodem o 1 s lepší výsledek než u BMW M3 (E92) z roku 2007. Co z tohoto zdánlivě banálního srovnání plyne? Především to, že vývoj v konstrukci sportovních automobilů běží i přes řadu skeptických zvěstí stále velmi rychle…

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Obzvláště pikantně toto srovnání vyzní ve chvíli, kdy poznamenáme, že Alfa 4C má oproti BMW M3 (E92) o polovinu méně válců (4 vs. 8) a takřka poloviční výkon (240 vs. 420 koní). Jiné jsou ale také umístění motoru (před zadní nápravou/nad přední nápravou) a pohotovostní hmotnosti (895 vs. 1 655 kg). Co se času na Severní smyčce týče, stejný jako Alfa 4C zajelo v roce 1999 Lamborghini Diablo GT a Jaguar XKR-S tam byl předloni jen o vteřinu rychlejší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lví podíl na vynikajících jízdních výkonech Alfy 4C má její mimořádně lehká stavba

O pohon modelu 4C se stará před zadní nápravou podélně usazený, celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW), což je mimochodem o 40 koní více než se udávalo u starších studií. Dosahovat má točivého momentu 350 Nm a navazovat na něj bude dvouspojková převodovka Alfa TCT. Nová Alfa Romeo 4C vstoupí v Evropě do prodejů v průběhu tohoto měsíce, celkem bude vyrobeno 3 500 vozů tohoto typu, z nichž je pro zákazníky v Evropě určeno 1 000 strojů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků