Alfa Romeo 4C prý zajela Severní smyčku o sekundu lépe než BMW M3

Italská kráska budí vášně milovníků italských plnokrevníků už desátky měsíců, nyní se ale ukazuje, že bude také skutečně rychlá…
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogalerie

Tento příběh začíná už na ženevském autosalonu v roce 2011, na němž se veřejnosti představila studie Alfa Romeo 4C. Další verze prototypu Alfa 4C se objevila téhož roku ve Frankfurtu a pak nastala pauza způsobená především neradostnou ekonomikou situací značky Alfa Romeo. Sériové provedení modelu Alfa Romeo 4C pak slavilo premiéru letos v Ženevě. Podrobně jsme vám Alfu 4C představili v polovině září, nyní je již jisté, že na českém trhu bude stát Alfa 4C necelých 1,3 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C

Aktuální vydání italského magazínu Quattroruote bez dalších podrobností nyní přichází s tím, že jeden ze sériových vozů řady Alfa Romeo 4C zabodoval na legendární Severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Podle těchto informací toto auto zajelo Smyčku za 8:04, což by byl mimochodem o 1 s lepší výsledek než u BMW M3 (E92) z roku 2007. Co z tohoto zdánlivě banálního srovnání plyne? Především to, že vývoj v konstrukci sportovních automobilů běží i přes řadu skeptických zvěstí stále velmi rychle…

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Obzvláště pikantně toto srovnání vyzní ve chvíli, kdy poznamenáme, že Alfa 4C má oproti BMW M3 (E92) o polovinu méně válců (4 vs. 8) a takřka poloviční výkon (240 vs. 420 koní). Jiné jsou ale také umístění motoru (před zadní nápravou/nad přední nápravou) a pohotovostní hmotnosti (895 vs. 1 655 kg). Co se času na Severní smyčce týče, stejný jako Alfa 4C zajelo v roce 1999 Lamborghini Diablo GT a Jaguar XKR-S tam byl předloni jen o vteřinu rychlejší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lví podíl na vynikajících jízdních výkonech Alfy 4C má její mimořádně lehká stavba

O pohon modelu 4C se stará před zadní nápravou podélně usazený, celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW), což je mimochodem o 40 koní více než se udávalo u starších studií. Dosahovat má točivého momentu 350 Nm a navazovat na něj bude dvouspojková převodovka Alfa TCT. Nová Alfa Romeo 4C vstoupí v Evropě do prodejů v průběhu tohoto měsíce, celkem bude vyrobeno 3 500 vozů tohoto typu, z nichž je pro zákazníky v Evropě určeno 1 000 strojů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogalerie
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků