Alfa Romeo 4C: prvních pět vozů předáno jejich majitelům

Automobilka Alfa Romeo pro prvních pět vyvolených připravila ceremoniál, na který nejspíš jen tak nezapomenou.
Alfa Romeo 4C: prvních pět vozů předáno jejich majitelům

Nová Alfa Romeo 4C se konečně stává skutečností. Kariéru tohoto modelu, který se stal objektem zájmu všech příznivců evropské tradice rychlých lehkých sportovních aut, sledujeme už od prvních studií, takže připomeňme alespoň skutečnost, že Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. Skelet sám o sobě tak váží pouhých 65 kg. Svoji výstavní premiéru si Alfa 4C odbyla již letos v Ženevě a my jsme vám ji v detailech představili v polovině září.

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Na evropské trhy nyní přijíždí nová Alfa Romeo 4C v zaváděcí sérii Launch Edition. Pro prvních pět vyvolených značka Alfa Romeo připravila předání jejich vozů přímo na testovací trati Balocco Test Centre v italském Vercelli. Jestli vás to zajímá, majiteli vůbec prvních pěti vozů Alfa 4C se tam stali Pierluigi De Silvestro ze Švýcarska, Philippe Walch z Francie, Carlos Diniz z Německa, Aldo Mariani Holandska a Stefano Zanotti z Itálie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předávání prvních pěti vozů Alfa Romeo 4C jejich majitelů

Za zmínku ještě stojí, že celkem vznikne jen 1 000 kusů vozů Alfa Romeo 4C, z nichž polovina zůstane v Evropě. Ale zpět k předávacímu ceremoniálu ve Vercelli. V zástupu vysokých manažerů Fiatu a Alfy Romeo se objevil také Nicola Larini, jenž za volantem vozu Alfa Romeo 155 V6 Ti v roce 1993 zvítězil v šampionátu DTM. A to bylo mimochodem vůbec poprvé a naposledy, co německý seriál závodů cestovních vozů vyhrál jiný než německý vůz.

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring


 
Evropská Alfa Romeo 4C v sérii Launch Edition je k dispozici v barvách Alfa Red a Carrera White, ovšem na zmíněném předávání byly k vidění jen červené vozy. V její výbavě najdeme například sadu aerodynamických prvků z uhlíkových kompozitů, příplatkové přední svítilny Bi-LED a litá kola s průměrem 18 palců vpředu a 19 palců vzadu. Na pohonné jednotce se nic nezměnilo, před zadní nápravou tak najdeme podélně usazený celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků