Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

17 komentářů

><
26. února • 14:14

Ty ofuky topení jsou jak z roku 1994, exteriér je pěkný, ale vnitřek to zabije.

LanRic
26. února • 12:09

Když budeme vycházet z toho, že v minulém prohlášení padlo, že poměr váhy ku výkonu bude 4kg/1kůň, tak nám vychází 960kg. A to je rozhodně vynikající výsledek. O trochu lepší než třeba Porsche Boxster.
Takže bych se nebál, že to bude pomalé. Navíc díky nízkému těžišti, krátkému rozvoru a širokému rozchodu to snad bude i velmi zábavné vozítko. Teď stačí dobře odladit podvozek a máme tu Alfu, jakou jsme si přáli.

miki
26. února • 9:35

To je zajímavé, že Alfa udělá krásný koncept a skutečné provedení je ještě hezčí. Většinou to bývá zklamání.

lojz
26. února • 15:38

V čem je jako skutečné provedení 4C ještě hezčí oproti konceptu? Že jsou možná vzadu navíc nějaké výdechy, jsou asi posunuté zrcátka, dali navíc kliky, zkurvili světla a zkurvili interiér?

miki
27. února • 8:13

Design je subjektivní věc a MĚ se víc líbí skutečné provedení. Neporovnávám detaily, kouknu a vidim.
Jinak automobilka by tě určitě brala všemi deseti - abys jim vždycky řekl, když něco zkurví. To víš, chudáci Italové, ti o designu neví vůbec nic...:-D

runner42
26. února • 9:21

A není 240 koní zbytečně moc? Jak Vám vysvětlí každý Džý tý ejt six toyotafan, 200 koní musí každému stačit, tak proč takové plýtvání :-P

LanRic
26. února • 12:20

Předpokládám, že jste s GT86 nejel. Jinak byste věděl, že tomu autu to stačí. Auto stojí na trochu jiné filozofii, než dálniční parníky. Samozřejmě nelze říct, že by vyšší výkon GT86 uškodil, ale i v této formě je to víc než skvělé řidičské auto.
Proto myslím, že pokud se podaří Italům dobře odladit podvozek, tak bude Alfě tento výkon bohatě stačit.

runner42
26. února • 14:40

V autě jsem jel pouze kousek po Praze, proto nemohu soudit jeho celkové jízdní vlastnosti. Pouze, že výkon motoru, točivý moment a celková akcelerace byli na sportovní auto velmi neuspokojivé, řekl bych přímo ostudné.
Filosofie, že lze vydávat za sportovní auto něco s výkonem 160 koní na tunu, je mírně řečeno ujetá.
Alfě tento výkon nepochybně bude bohatě stačit a proti jejím 250 koním na tunu bude GT86 vypadat jako pěkná zdechlina.

LanRic
26. února • 19:00

Je pravda, že je trochu nezvyk když se člověk musí trochu snažit aby ten výkon z auta dostal - možná je lepší slovo zasloužit. Musí se hodně řadit a motor vytáčet oproti moderním turbomotorům, kde jen šlapete na plyn. Mě osobně se tento přístup líbí, je to totiž velmi svěží zážitek. Jak atmosférický motor, tak hlavně bezprostřední jízdní vlastnosti plné informací a dokonalého citu.
Ono jde asi taky dost o to, co si člověk představí pod pojmem sportovní auto. Mě se taky představí první třeba M3. Ale pokud vás baví řízení a ne jen prohánění A6 po D1, tak se v tomhle autě musíte královsky bavit. Asi jsem trochu poznamenaný MINI Cooprem S. Spousta zábavy v malém balení.
Jistě, ona taky je 4C koncepčně někde jinde, spíš na úrovni Boxsteru. Tomu odpovídají všechna čísla, proto jsem na to reagoval. Snad nastaví i odpovídající cenu.

runner42
27. února • 12:18

Souhlasím s Vámi opět až na část týkající se výkonu.
Výkon je na rozdíl od zábavy věc exaktně měřitelná. To že musíte motor hodně točit, je otázka průběhu výkonu, nikoliv jeho absolutní hodnoty. Točit totiž můžete i výkonnější motory, než má GT86 ;)
Ohledně 4C s Vámi souhlasím a moc se mi jak koncepcí tak provedením na rozdíl od GT86 líbí.

Alfa ...
26. února • 7:50

Není 240koní na dnešní dobu málo ? Nebo mi unikla váha do 1tuny ?

kuba
26. února • 20:15

unikla ti váha do 1 tuny ;-)..bude i druhá výkonová verze s 270k :-)

xjohny
26. února • 8:22

Je to malinký sporťáček, motor uprostřed. 1750TBi je obyčejný oturbený čtyřválec. Moc víc koní bez brutálních úprav z toho jen tak dostat nepůjde. A myslim si, že i s tímto výkonem bude autíčko hodně zábavná věc.

Tomas B
26. února • 8:28

má to vážit 950kg

Alfa ...
26. února • 8:52

Já si hnedka vzpoměl na Bretu, ta moc nejela ani s nejvýkonějším motorem. Jestli to bude mít do 950kg a bude to maličké auto, tak bude to zajímavé, ovšem asi nečekat vyloženě raketu, ono přecejenom Alfa je spíš o kabátě než o pálení gum...

Blady
26. února • 8:57

A nespolupracovala Alfa na vývoji s Mazdou??? Osobně bych řekl, že to bude ostřejší mx-5 a doufám, že i podvozkově se ji přiblíží. Byla by škoda, kdyby to byl upravený podvozek z Punta...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
26. února • 9:14

To seš mimo..
To auto společně vyvýjené s Mazdou přijde v roce 2015. toto je jiná liga...

Doporučujeme

Články odjinud