Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Premiéra nové sportovní Alfy s motorem uprostřed již klepe na dveře. Alfa Romeo nyní zveřejnila řadu oficiálních snímků, jež nám umožní nahlédnout také do interiéru.

Na autosalonu v Ženevě se před dvěma roky objevila koncepční studie lehkého sportovního vozu Alfa Romeo 4C Concept, nad jehož tvary i koncepcí srdce milovníků italských automobilů zaplesala. O několik měsíců později ve Frankfurtu se koncept objevil ve stříbrném zbarvení, ale stále to byla jen studie. Značka Alfa Romeo na tom není zrovna dobře a připravované modely se v tichosti posouvají na neurčito, ale její představitelé v případě modelu 4C svůj slib splnili: sériová výroba produkčního provedení odstartuje ještě letos.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C ve svém sériovém provedení

Nabízíme vám novou sestavu oficiálních snímků, jež ukazují podobu právě sériového provedení modelu Alfa Romeo 4C, jenž co do délky karoserie nepřekročí hranici 4 metrů. Když je porovnáte s obrázky studií z roku 2011, je vám jasné, že základní proporce i velmi agresivní ladění zůstaly zachovány a změnily se pouze detaily v řešení nárazníků nebo dveřních klik.

Alfa Romeo 4C nanovo, tentokrát v kovově stříbřité barvě

Alfa Romeo 4C nanovo, tentokrát v kovově stříbřité barvě

Ale to nejlepší teprve přichází: Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. O pohon modelu 4C se postará před zadní nápravou podélně usazený, celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW), což je mimochodem o 40 koní než se udávalo u starších studií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První pohled do interiéru nového kompaktního modelu s motorem uprostřed

Bylo potvrzeno, že na motor modelu Alfa Romeo 4C navazuje dvouspojková převodovka TCT. Soustava DNA upravující nastavení odezvy plynu, převodovky či řízení dostane nově čtvrtý, „nejdrsnější“ režim Race.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků