Alfa-Romeo 4C má českou cenu, není o moc levnější než Boxster

Alfa-Romeo 4C má českou cenu, není o moc levnější než Boxster

Nové sportovní kupé značky Alfa Romeo má za sebou oficiální premiéru a postupně vstupuje na jednotlivé evropské trhy. Zatímco v jiných zemích Alfa rozesílá médiím tiskové mapy včetně ceníků, u nás se uvedení modelu 4C odbylo tichým zveřejněním základní ceny na webu českého zastoupení značky. 

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v základním provedení bude na českém trhu stát 1 299 000 Kč.

Za sportovní auto s karbonovou konstrukcí a motorem uprostřed to není částka přemrštěná, ale ani přehnaně podbízivá.

Porsche Boxster, který jsme vybrali do nadpisu kvůli nižší ceně oproti příbuznému Caymanu, začíná na částce jen o devět tisíc korun vyšší. A je to Porsche. S vyšším výkonem, větší maximálkou a stahovací střechou (ovšem podstatně horším zrychlením 0-100 km/h a vyšší hmotností). Kupé Cayman stojí 1 422 000 Kč.

O zákazníky se ale Alfa s nikým přetahovat nebude. Zaprvé proto, že poměrem výkonu a hmotnosti doslova nemá v podobné cenové hladině konkurenci. Zadruhé proto, že – jak dobře vědí u jiné značky ze skupiny Fiat – klíčové je udržovat převis poptávky nad nabídkou. Alfa Romeo 4C bude vznikat v počtu pouhých 3500 kusů ročně, z čehož pro Evropu je určena rovná tisícovka. 

Ve většině evropských zemí vstupuje 4C na trh v lépe vybavené sérii Launch Edition s exkluzivním lakem, koly a karbonovými doplňky. Ta stojí 60 000 eur (v přepočtu 1,55 milionu Kč).

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků