Alfa-Romeo 4C má českou cenu, není o moc levnější než Boxster

Alfa-Romeo 4C má českou cenu, není o moc levnější než Boxster

Nové sportovní kupé značky Alfa Romeo má za sebou oficiální premiéru a postupně vstupuje na jednotlivé evropské trhy. Zatímco v jiných zemích Alfa rozesílá médiím tiskové mapy včetně ceníků, u nás se uvedení modelu 4C odbylo tichým zveřejněním základní ceny na webu českého zastoupení značky. 

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v základním provedení bude na českém trhu stát 1 299 000 Kč.

Za sportovní auto s karbonovou konstrukcí a motorem uprostřed to není částka přemrštěná, ale ani přehnaně podbízivá.

Porsche Boxster, který jsme vybrali do nadpisu kvůli nižší ceně oproti příbuznému Caymanu, začíná na částce jen o devět tisíc korun vyšší. A je to Porsche. S vyšším výkonem, větší maximálkou a stahovací střechou (ovšem podstatně horším zrychlením 0-100 km/h a vyšší hmotností). Kupé Cayman stojí 1 422 000 Kč.

O zákazníky se ale Alfa s nikým přetahovat nebude. Zaprvé proto, že poměrem výkonu a hmotnosti doslova nemá v podobné cenové hladině konkurenci. Zadruhé proto, že – jak dobře vědí u jiné značky ze skupiny Fiat – klíčové je udržovat převis poptávky nad nabídkou. Alfa Romeo 4C bude vznikat v počtu pouhých 3500 kusů ročně, z čehož pro Evropu je určena rovná tisícovka. 

Ve většině evropských zemí vstupuje 4C na trh v lépe vybavené sérii Launch Edition s exkluzivním lakem, koly a karbonovými doplňky. Ta stojí 60 000 eur (v přepočtu 1,55 milionu Kč).

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků