Alfa-Romeo 4C má českou cenu, není o moc levnější než Boxster

Alfa-Romeo 4C má českou cenu, není o moc levnější než Boxster

Nové sportovní kupé značky Alfa Romeo má za sebou oficiální premiéru a postupně vstupuje na jednotlivé evropské trhy. Zatímco v jiných zemích Alfa rozesílá médiím tiskové mapy včetně ceníků, u nás se uvedení modelu 4C odbylo tichým zveřejněním základní ceny na webu českého zastoupení značky. 

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v základním provedení bude na českém trhu stát 1 299 000 Kč.

Za sportovní auto s karbonovou konstrukcí a motorem uprostřed to není částka přemrštěná, ale ani přehnaně podbízivá.

Porsche Boxster, který jsme vybrali do nadpisu kvůli nižší ceně oproti příbuznému Caymanu, začíná na částce jen o devět tisíc korun vyšší. A je to Porsche. S vyšším výkonem, větší maximálkou a stahovací střechou (ovšem podstatně horším zrychlením 0-100 km/h a vyšší hmotností). Kupé Cayman stojí 1 422 000 Kč.

O zákazníky se ale Alfa s nikým přetahovat nebude. Zaprvé proto, že poměrem výkonu a hmotnosti doslova nemá v podobné cenové hladině konkurenci. Zadruhé proto, že – jak dobře vědí u jiné značky ze skupiny Fiat – klíčové je udržovat převis poptávky nad nabídkou. Alfa Romeo 4C bude vznikat v počtu pouhých 3500 kusů ročně, z čehož pro Evropu je určena rovná tisícovka. 

Ve většině evropských zemí vstupuje 4C na trh v lépe vybavené sérii Launch Edition s exkluzivním lakem, koly a karbonovými doplňky. Ta stojí 60 000 eur (v přepočtu 1,55 milionu Kč).

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků