Alfa Romeo 2uettottanta od Pininfariny je venku

Protagonistou klasické italské designérské školy se v Ženevě stal Pininfarina se studií s poněkud komplikovaným názvem - 2uettottanta.

Vloni v lednu automobilka Alfa Romeo oznámila, že pro letošní ženevský autosalon připravuje celkem tři koncepční studie, jež mají naznačit nástup nového sedanu 159 pro rok 2010. Nyní se nám v Ženevě zjevil koncept z Pininfarinova pera s prazvláštním označením Alfa Romeo 2uettottanta. Společnost Pininfarina dostala za úkol postavit dvoudveřovou studii a její dílo řadou svých stylistických prvků odkazuje na klasické kabriolety Alfa Romeo dávných časů. Již samotný název 2uettottanta jasně odkazuje na nesmírně zdařilý a úspěšný model Duetto (později Spider) z roku 1966, jenž dodnes budí obdiv pro svoji nízkou stavbu a čistotu linií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pininfarinova novinka je opět čistě dvoumístným automobilem, o jehož pohon se stará zážehový, podélně uložený čtyřválec s objemem 1 750 ccm a přeplňováním připomínající model 1750 Veloce z roku 1968. Rudě lakovaný stroj je 4 213 mm dlouhý, 1 797 mm široký a 1 280 mm vysoký a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 500 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Touto studií chceme světu ukázat, že Pininfarina stále žije a prosperuje,“ vysvětluje Silvio Angori, v současnosti nejvýše postavený muž firmy. 2uettottanta má kromě toho za úkol oslavit sté narozeniny značky Alfa Romeo a zároveň i osmdesátiny samotné společnosti Pininfarina. Popsaná studie bude záhy doplněna dvojicí prototypů z dílen Centro Stile Bertone a Italdesign Giugiaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Duetto, 1966 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků