Alfa Romeo 1,9 JTDm má 200 koní, naftové orgie začínají

71 komentářů

Goggi
21. května • 18:16

200 koni z dieselu 1,9, to uz je dost, jeste chvili a bude to jak benzin. Jetse je otazka, jak se to bude chovat, aby to kvuli velkymu turbu vubec jelo nekde jinde nez ve vyssich ot...

Honza
22. května • 10:28

jeste chvili a bude to jak benzin.
Ale no tak Goggi - srandisto

sargis
19. května • 13:24

Preco maju taky maly krutiaci moment? Pretoze ich 6-stupnova prevodovka GM-Opel/Fiat je stavana do 400Nm a nie viac. Takze sa treba krotit, aj ked 2,4 by mohla teoreticky mat 440Nm.

YZF R6
19. května • 13:33

On není nízký, ale s rostoucíma otáčkama tolik neklesá jako třeba u 103KW verze. Proto ten vyšší výkon

Bodik
19. května • 15:34

Mě se zdá, že to jede dobře pořád ve vyšších otáčkách ta 103kW. Rozhodně lépe než TDIčka a DIDčka, s kterýma mám taky osobní zkušenost.
Jen od spodu to nejede a nakopne to až od 2 tis. To je zas výhoda TDIček a DIDeček.

Ladda
19. května • 17:16

Tohle jestli to táhne odspodu nebo od vrchu, není věc motoru, ale spíš jeho nastavení. Pro Alfu bude lepší, když se bude spíš točit. Pro škodu bude lepší zátah v nízkejch

Bodik
19. května • 23:09

Není to věc motoru, ale nastavení motoru...

V čem to je lepší pro Alfu a v čem pro Škodu? Prakticky to je jedno, hlavně že to jede. v Alfě od 2 tis. do 4,5 tis. ve Škode od 1,5 tis. do 3,5 tis. Takže v zásadě to je jedno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ladda
20. května • 8:09

V čem to je lepší pro Alfu a v čem pro Škodu? Prakticky to je jedno, hlavně že to jede. v Alfě od 2 tis. do 4,5 tis. ve Škode od 1,5 tis. do 3,5 tis. Takže v zásadě to je jedno.
 
Není. Spousta lidí si kupují diesel, právě pro to že má hodně výkonu v nízkejch otáčkách, kde se já nevim v 70% jízdy pohybuje. Řidič kterej přesedne z auta který má výkon v nízkejch otáčkách se může zdát, že auto netáhne i když opak je pravdou. To je třeba muj případ. Jezdím ve 307 2.0 HDI 103kw  při přesednutí do GolfaIV 1,8T se mi zdálo že to vůbec nejde. Stačilo ale ochutnat otáčky nad 3000 a bylo to jasný. Těch 3,5tisíce u škody je nesmysl (2.0TDI). Úpadek výkonu je někde po 4000. Záleží na konkrétní výkonový variantě. Slabší bude uvadat dřív, silnější až později. To je logický.

Alfa
25. května • 21:21

Stejne tak alfa muze tahnout od 1,5 Opravdu zalezi co se s cim porovnava. Proste nejde srovnavat hrusky a jablka

Bodik
20. května • 8:42

Jo, ale bavíme se o dieselech. Benzín nemá takový krouťák. Bych řekl, že přechod z 103kW dieselu na 110kW benzinu je dost rozdíl, ale nevím, bohužel nemám možnost benzinu, což mě mrzí. Já jsem raději benzínový.   Ale spotřeba je spotřeba no...  
 
Ale jsou borci, co tu píšou, že s 1,8 jezdí za 5 litrů, tak proč ne....   Škoda, že nevím tu přezdívku. Pořád mi to leží v hlavě...

Ivo
20. května • 13:36

Jsou lidi co tvrdi, ze s oktavkou 1,9 77kW jezdi plne nalozeni 220(maximum tachometru)... nekteri lidi jsou divni

Honza
20. května • 20:01

Tuhle jsem dojel Oktavku 1,9 TDI. Nejsem si jisty jestli mela cerveny jenom I nebo DI - tak blizko jsem nebyl, ale cervenalo se to tam. Kdyz me videl, snazil se mi ujet. To je jedna z veci, kterou na svym aute miluju - provokuje. Dal jsem vnitrni okruh vzduchu a cekal co se bude dit. Zacalo divadlo, ktery mam rad. Z vejfuku se vyvalily cerny dymy a auto zaclo zrychlovat. Je nadherny sledovat jak pri kazdym prerazeni vyfouknou saze z vejfuku. No a pak prijde okamzik, ktery majitele (nejen) oktavek nesnasej. Prijde maximum jejich stroju. Nevim kolik presne to bylo, ale prestal zrychlovat neco malo pod 200. Tak jsem pockal az mu to dojde a uhne do pravyho a pak jsem pridal. Ja vim, ze je to tady vedeny jako zabomysi valka, ale nemuzu si pomoct. Ty protahly xichty miluju.

Armando
20. května • 23:59

To já zase mám jiný zkušenosti. Onehdá jsem potkal nabroušenou alfu 156, co se mi na ve městě a poté na okresce lepila na zadek. Shodou okolností jel také na dálnici. Ještě před najetím na dálnici jsem ho nechal předjet (opravdu o to moc stál), ať má radost. Nicméně pak na to na dálnici pořádně šlápl a lezlo to až ke 200km/h. Tam to pro něho končilo, ale začínalo pro mě. Dal jsem mu trošku náskok, potom jsem to zašlápnul až na podlahu. Předjížděl jsem ho ve 250km/h, jako když kolem proleti šutr, jeho obličej jsem neviděl a jeho auto potom už také ne. Spostě takovým, co jsou ve městě největší šéfové a jezdí jak prasata, dojdou na dálnici argumenty.

Honza
25. května • 13:25

Cim jsi ho predjizdel ???

Bodik
21. května • 13:14

to moc nabrousena 156 nebyla tim padem.

Máslo24
21. května • 16:35

Musela to být neslabší verze 156 - 1.6 88 kw nebo 1.9 diesel 77 kw. Protože jsem jezdil s 1.8 106 kw a ta lítala dost přes 200... Jakékoli další verze jezdí ještě rychleji.

Armando
21. května • 16:41

Diesel to nebyl, na zadku ale nápis němel. Široké gumy to mělo, křídlo taky nechybělo. Díval jsem se na net, jaké motory se do toho davají a V6 to určitě nebyla. Nicméně v tom městě se choval tak, že jen jemu to jede. Na dálnici už to taková pravda ale nebyla.

Žmulín
25. května • 15:18

No asi si budeš taky moct vybrat,jestli to byla 1.6,nebo měl svůj rychlostní limit prostě jenom na 200
Jinak 1.9 s 200PS vypadá slušně.Alfa opravdu začala v sérii používat commonrail první.400NM taky asi stačí,s předohrabem by to pak stejně jenom žralo gumy,nebo by rupla žárovka od ASR.S TDI bych to už ani nesrovnával,tam už moc výkonu nenahoněj-moc velký tlaky.Viz 2.5TDI-věčně vyfouklý těsnění atd. i když na druhou stranu má TDI lepší emise(pokud to nemá někdo čiplý od nějakýho mongola,to je pak piliňák) a na dosáhnutí stejnejch hodnot nepotřebuje ani FPČástic jako francouzská konkurence.
Dokud nebudu jezdit přez 50000 ročně,tak mě stejně nafta nezajímá

wolff
22. května • 10:26

Jo ty čoudíky taky miluju, škoda, že jim tak brzo dojde dech...
Ale fakt je ten, že recirkulace vzduchu je nutnou podmínkou...

tom
20. května • 20:34

a prosim tě co máš za auto?

Honza
21. května • 10:31

Nissana Z350. Psal jsem to tu o par prispevku vys.

limach
20. května • 14:58

To je nic! Znal jsem jednoho, co s Oktávkou 1.9TDI 66 kW jezdí plně naložen přes 200 km/h se spotřebou 4 litry nafty ...... a máš pravdu, taky je divný. Nekecám, to jsou jeho slova, která s plnou vážností a odhodlaným výrazem v tváři opakoval do té doby, než přešel na 2.0 benzín. Divný brouk....

Ladaik
20. května • 17:17

Jso taky lidi, kteří si myslí že jejich auto je nejlepší na světě

Armando
19. května • 18:02

Je pěkné číst o Alfě, že i naftový motor by se měl více točit. Jak úsměvné. Pomalu lidé začínají příjímat v Alfě naftu- ale musí se dát točit!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bodik
19. května • 23:03

Proč úsměvné? Já vím o čem mluvím z vlastní zkušenosti, zítra ti to klidně zas ověřím.

Armando
20. května • 1:58

Nic jsem tím nemyslel, já mám taky v posledních letech zkušenost jen s naftou ve všech možných obsazích.
Můj poslední benzín byl před lety 2.5 V6 a byl to výborný motor. Nyní jezdím už jen s turbonaftou a zase myslím, že tolik nepřicházím. Jsem z těch, co jsou po migraci spokojení.

Honza
20. května • 11:41

O tolik neprichazis ???
Proste ses s tim smiril a nemas takovy naroky. To je cely. Ja jsem ropaka nikdy nevlastnil a vlastnit nebudu. Mam Z350 (sice bourany a dotazeny z Dojclandu), ale neexistuje naftak, kterej by se mu vyrovnal. Ted nemyslim ani spotrebu a ani zrychleni na 6 ze 60 do 100.

Armando
20. května • 12:55

Z350 je pro me čistokrevný sporťák. Já jezdím v limuzínách sice se sportovními ambicemi, ale pořád to jsou klasické vozy.
A chápu, že vidíš věci tak, že Z350 by se žádný ropák nevyrovnal. Já je taky tak vidím. Z350 má výborný motor (a nejen ten) i mezi benzíny.
Osobně si ale nedovedu představit každodenní ježdění v třistapadesátce, s mým  style m jízdy bych pořád stál u pumpy. Rodinku bych do něj taky nenaskládal. Prostě jiná třída.

Honza
20. května • 19:55

Tak to mas pravdu - jsou to jediny dve negativa, ktera to auto ma. U te pumpy jsem hooooooooodne casto a familii tam nenaskladam. Ale koupil jsem si ho pro neco uplne jinyho nez honeni spotreby nebo vyvazeni rodinky. A to plni na 100%.

pavel
19. května • 13:07

Zásadní otázka je, zda tyhle motory mají "dvoucesté" přeplňování (malý + velký turbo), tak jako stavající technologická špička mezi turbodiesely BMW 535d/200kw. Jestli jo, tak je to super, protože žádná "díra" v nizkých otáčkách nebude. Opel se o úpravu 1.9JTD na 2 turba pokouší už pěkných pár let, ale zatím se dopracoval jen k silným prohlášením a maximálně prototypu.
BTW, nevím jak tenhle typ přeplňování správně nazývat, ale název "twin-turbo" se na to moc nehodí, protože twins (dvojčata) znamenají dvě "věci" které jsou stejně velké a ne jedno menší a jedno větší. To uz by bylo lepsi "sibling-turbo"  (sibling znamena sourozenec).
Ten 2.4JTDm/165kW bude těžkej mazel. Alfa 159 v provedení SW a 4x4 = idealni sportovni kombi pro moji rodinu. Jen co budu velkej a bohatej, tak do toho jdu
Tak mne jeste napadlo porovnat litrovy vykon onech 3 spickovych s (snad) podobne preplnovanych motoru a poradi je nasledujici:
1) 1.9JTDm/147kW s P(l) = 77.37 kW/l
2) 2.4JTDm/165kW s P(l) = 68.75 kW/l
3) BMW3.5d/200kW s P(l) = 66.67 kW/l

 
 

klasik
19. května • 18:25

biturbo by malo byt oznacenie pre 2 rovnake turba

Harous
19. května • 13:15

Opel si ty motory bere od Fiatu, tak bych se divil, kdyby je sam chtel upravovat...
Zkusim k tomu najit neco vic... Nevim jestli to ma turbo, nebo kompresor + turbo...

MP
19. května • 14:40

Je to single turbo, a to co dela Opel tak to jsou standardni 2 turba a-la BMW

Pavel
19. května • 10:00

No nevím,k autu,co celkem houby vydrží nafťák, který se začne vyplácet až po najetí velkého množství km je trochu nesmysl.

Harous
19. května • 13:13

Tak tak, oni ty 6 let stary brery a 159 sou uz uplne hotovy vid? 
Lidi uz se proberte a myslete hlavou...

Red_Dwarf
19. května • 19:10

To víš VW je mnohem lepší kvalita než Alfa,sice se jim u Touranu rozpadnul motor 2,0TDI po 70tkm,ale stejně

Ladda
20. května • 7:57

No hlavně kecy šéfa alfy že do 6 let dosáhnou německé kvality moc nepřispívají dobré pověsti

Jamal
19. května • 11:01

Houby vydrží, proč myslíš??? jenom kvůli tomu, že je to alfa???

Cynik
19. května • 16:01

http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,22750-2090906,00.html

"The period was at its peak about 30 years ago when cars were shoddily assembled by workshy lefties in the Midlands, angry Bolsheviks in France, or worse still by Italians behaving normally."

Pavel
19. května • 12:37

Nevěřím,že Alfa s nafťákem bude mít takovou výdrž jako např.VW s naftou.A v tom případě je nafta na houby.

War
19. května • 12:50

debimetr budeš vyměňovat díky špičkové německé technologii Bosch u obou (jak Alfa, tak vw)

Ladaik
19. května • 12:00

Nějak tak

honzaaa
19. května • 9:56

Alpina D3 (aka BMW 320d): 147 kW / 410 Nm
http://www.alpina-automobiles.com/de/automobile/d3/index.php

Tom
19. května • 11:17

D3 ma jenom vetsi turbo, vetsi vstriky (z 330) a jinak naladeny SW, zbytek zustal zachovan. Kompletni popis je v poslednim Auto-Moto-Sport magazinu.

honzaaa
19. května • 11:34

"D3 ma jenom vetsi turbo, vetsi vstriky (z 330) a jinak naladeny SW, zbytek zustal zachovan"
No a? Tim spis je zajimavy co z toho dvulitru dostali.
honzaaa

CLSir
19. května • 8:36

To bude díra jak vrata od stodoly,při normální jízdě.Tenhle motor se musí jen a jen vytáčet

Honza
19. května • 9:02

Tocit, tocit, tocit.   Nejlepe na 7000

Čenda
19. května • 8:48

Kdy ty koně skončí, při 300.

Murphy
19. května • 8:46

"Tenhle motor se musí jen a jen vytáčet" - typický webový expert. Motor ještě ani není na světě, ale on už ví, jak se s ním jezdí

Bodik
19. května • 11:21

Pokud bude na podobném principu jako 1.9 JTD 103 kW, tak se bude točit (máme ho doma ve 156 SW). Tenhle motor je taky fajn, jede dobře, ale až od 2 tisíc. Ale jede i ve 4 tis. na druhou stranu. Čili není to klasické TDIčko, jak všichni znají od koncernu VW...

limach
20. května • 14:50

A to je dobře, ne?

Abarth
19. května • 8:45

Já myslim, že Taliáni to maj zmáklý a žádná extrémní díra tam nebude. Tak nesuď dokud jsi se tím nesvezl, ale já myslím, že se v tom ani nikdy nesvezeš

Cynik
19. května • 1:01

Konecne Brera dostane poradnej sportovni motor. Precijen se ti Italove od Nemcu neco naucili

Honza
25. května • 13:27

Nedostane sportovni motor, ale vykonny kadlakadla motor. A to je rozdil.

Pavel
19. května • 8:39

co se naučili?

Armando
19. května • 12:28

Používat více naftu a její turbomotory. Alfa rozhodně nikdy nepatřila k baště nafťáků, tak jako němci.

Harous
19. května • 13:10

Mimochodem Alfa byl prvni vyrobce kterej pouzil v serii (v osobnich autech) motory CommonRail. Bylo to v AR156 1.9 a 2.4 JTD

YZF R6
19. května • 14:12

Autor: neregistrovaný - Harous
Datum vložení: 19.5.2006 13:10:42
Mimochodem Alfa byl prvni vyrobce kterej pouzil v serii (v osobnich autech) motory CommonRail. Bylo to v AR156 1.9 a 2.4 JTD
 
Co je to za hovadinu?

Čenda
19. května • 13:45

První byl MB 220 CDI, vyvíjeli to spolu.

Armando
19. května • 13:20

Nevím o co vám jde, nikde sem nepsal, kde kdo co první představil. Píšu jen o tom, že němci NAFTU používají ve velkosérii více a s velkým prodejním úspěchem.
Vzpomeňme třeba na dvojkového golfa GTD, který se prodával před dvaceti lety. To ještě Alfa 156 nebyla ani na rýsovacích prknech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Murphy
19. května • 13:25

Klid  Když píšeš, že Němci představují na rozdíl od Italů "baštu nafťáků", tak to vyznívá, že snad ty diesely dělají lepší (což nechci soudit...). Ale jestli jsi to myslel hlavně z pohledu kvantity využívání dieselů, tak to máš určitě pravdu....

Armando
19. května • 13:26

Ano. Přesně tak jsem to myslel.

limach
20. května • 14:48

Tak jsi to myslel špatně, protože Alfa v posledních minimálně tří letech prodá ve svých autech víc dieselů jak benzínů. Nemám sice k té statistice už přístup, ale myslí, že si to pamatuju dost dobře. Já u té své z benzínu na naftu asi jen tak nepřejdu, snad jedině za předpokladu, že chrochťák začně točit aspoň do 6000 ot. a začne jinak zpívat, ale taková jsou fakta.

Armando
20. května • 18:37

Možná by neškodilo si nejdříve pročíst a pak reagovat.
Nikde jsem nepsal, že podíl nafty u Alfy je nějaký větší. Srovnával jsem to s německou produkcí.
PS: Nejdříve čti, pak reaguj.

Murphy
19. května • 12:50

No jo, časy se mění a i konzervativní Alfa musí trošku té nafty nabídnout.... Mimochodem, TDi vymyslel FIAT, takže říkat kdo se od koho co naučil může být docela ošidné

Vitorio
20. července • 17:35

Tak teď nevím, jesli jsem to přehlédl nebo se mi to zdálo, ale nemám rád lidi, co kecaj a vůbec neznaj motorářskou minulost některých "menších" automobilek. Němci rozhodně přišli na hodně věcí, ale taky si na hodně věcí netroufli a s turbomotory na nyftu přišli jako první do sériové výroby právě Italové v Alfě Romeo (spolupráce není vyloučena, ale hlavní díl práce leží v turínské motorárně). Způsob vstřikování paliva za nejvyššími výkony, to byla vždy jeji doména a proto je systém common rail právě Alfy Romeo. Jiné automobilky jej také využívají, ano, ale při stejných vstřikovacích tlacích dosahují podstatně nižších výkonových parametrů. Proto si každej škodováckej fanda turbo nafty nechá raději čipovat motor. Už si někdy nastartoval JTDéčko a pak TDI. Tak to zkus možná se budeš zatraceně divit, a tos jen nastratoval!!! Jo a o čipaci JTDéček? Raději se ani nedívej na ty hodnoty, někdo by se mohl stydět. Jo a ta připravovaná 1,9 JTDm 200 koní je s jedním turbem. Biturbem bude osazen motor 3.0 JTDm, ale až později.

Armando
19. května • 13:05

Nezpochybňuji kdo co vymyslel, píšu jen o "Používat více naftu a její turbomotory"...

petr
19. května • 8:31

No s tim ucenim od nemcu teda nevim nevim

DVD
19. května • 8:09

seš dobytek jestli řikáš tomuhle pořádnej sportovní motor... všechny benzíny co sou v alfe sou daleko víc sportovní než tohle, jenže alfa je obludně těžká

richie
19. května • 7:47

Na ty vykony to ma nejak podezrele nizky kroutak. Je to alespon twinturbo - aby to dole nemelo diru jak vrata od stodoly.

Cynik
19. května • 13:05

Je to twinturbo? Urcite? Protoze jestli jo, tak tim pro me stoupa zajimavost tohodle motoru az do nebe.

Doporučujeme

Články odjinud