Alfa Romeo 169, takové poloviční Quattroporte

Informace z Itálie o následníkovi Alfy Romeo 166 nabírají stále konkrétnějších podob. Po prvotních spekulacích se vyřadily jasné nesmysly a zůstaly převážně jen informace, které zdroje z automobilky nevyvrací.

Alfa Romeo 169, který v roce 2009 doplní současnou modelovou řadu, bude tedy stát na platformě budoucí generace Maserati Quattroporte. Design půjde v duchu Mercedesu CLS, tedy jakýsi mix sedanu a coupé. Vůz o délce pěti metrů a s rozvorem tří metrů se tak dostane na samotný vrchol vyšší střední třídy a určen bude hlavně pro dynamicky smýšlející, náročné řidiče.

Potěšující je také fakt, že Alfa Romeo 169 dostane skutečně zadní náhon, ke kterému se Alfa Romeo vrátí po patnácti letech. Systém Transaxle (motor vpředu, zadní náhon a převodovka vzadu) se postará o rovnoměrné rozdělení hmotnosti a auto tak bude výborně vyvážené.

Zároveň bude Alfa disponovat agregáty ze sesterského Maserati a to hlavně v oblasti osmiválců. Zde dostane to nejlepší z Quattroporte, tedy osmiválec 4,2, který v této chvíli disponuje výkonem 298 kW (400 k) a za tři roky lze očekávat další navýšení.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků