Alfa Romeo 169, takové poloviční Quattroporte

Informace z Itálie o následníkovi Alfy Romeo 166 nabírají stále konkrétnějších podob. Po prvotních spekulacích se vyřadily jasné nesmysly a zůstaly převážně jen informace, které zdroje z automobilky nevyvrací.

Alfa Romeo 169, který v roce 2009 doplní současnou modelovou řadu, bude tedy stát na platformě budoucí generace Maserati Quattroporte. Design půjde v duchu Mercedesu CLS, tedy jakýsi mix sedanu a coupé. Vůz o délce pěti metrů a s rozvorem tří metrů se tak dostane na samotný vrchol vyšší střední třídy a určen bude hlavně pro dynamicky smýšlející, náročné řidiče.

Potěšující je také fakt, že Alfa Romeo 169 dostane skutečně zadní náhon, ke kterému se Alfa Romeo vrátí po patnácti letech. Systém Transaxle (motor vpředu, zadní náhon a převodovka vzadu) se postará o rovnoměrné rozdělení hmotnosti a auto tak bude výborně vyvážené.

Zároveň bude Alfa disponovat agregáty ze sesterského Maserati a to hlavně v oblasti osmiválců. Zde dostane to nejlepší z Quattroporte, tedy osmiválec 4,2, který v této chvíli disponuje výkonem 298 kW (400 k) a za tři roky lze očekávat další navýšení.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků