V kategorii vyšší střední třídy zastupuje Alfu Romeo model 166. Stylový koráb reprezentuje to nejlepší z produkce značky, když spojuje sportovní nádech s luxusem tak, jak se na vlajkovou loď sluší a patří. Testem prošla 166 s motorem 2.4 JTD (110 kW/150k).
Kapitoly článku:
- Poutavý design, slušný zavazadlový prostor
- Interiér, kvalita zpracování, přístrojová deska
- Palubní počítač, odkládací plochy, audiosystém
- Sedadla a jejich ovládání, charakteristika motoru
- Jízdní vlastnosti, opojení z rychlosti, spotřeba
- Popis výbavy vozu, technické údaje, ceny
Alfa Romeo, ač vždy vystupovala jako automobilka vyrábějící vozy se sportovním nádechem a nevšedními jízdními vlastnostmi, naráží na nedostatek prestiže především v soubojích s konkurenty typu Mercedes-Benz, BMW, Audi či Jaguar. Nedostatek prestiže italský výrobce kompenzuje neustále se zvyšující kvalitou svých vozů, čehož je model 166 nejlepším důkazem. Přičteme-li k rostoucí kvalitě také líbivý design a silný dieselový pětiválec, získáme automobil, který je radost řídit. S takovou charakteristikou pak Alfa Romeo 166 osloví nejednoho zákazníka, který dává před uniformitou přednost individualitě a výjimečným pocitům za volantem.
Zelená pro italdesign
Vzhled Alfy Romeo 166 je jednou z jejich nejsilnějších zbraní. Klínovitý tvar karoserie, táhlá přední kapota, dlouhé převisy a nízká boční okna budí respekt a obdiv zároveň. Masivní přední nárazník, trojúhelník s logem a malá agresivní světla navozují pocity nespoutanosti, dravosti. Elegantnost automobilu dotváří zadní část s dlouhými koncovými svítilnami, mohutným nárazníkem a výrazným logem, pod nímž se ukrývá zámek zavazadlového prostoru.
Přední části vozu dominuje typický trojúhlelník se znakem Alfa Romeo. Důraz na estetiku
a aerodynamiku hrály stejně důležitou roli
Zadní část vozu je poměrně krátká, dominantou jsou rozměrné koncové svítilny
Nezaměnitelný vzhled, kterým se Alfa Romeo 166 odlišuje od konkurence okomentoval
výstižně kolemjdoucí houbař: "To je kára jak pro prezidenta"
K celkovému charakteru vozu dobře ladí 17palcová litá kola či stříbrné kliky dveří. Na ulici budí Alfa Romeo 166 pozornost, což dokládá, jak dobrou práci designéři Alfy před pěti lety odvedli (model 166 se vyrábí v nezměněné podobě od roku 1998). Nastupování do vozu není zrovna nejpříjemnější kvůli vysokým prahům a nízko posazeným sedadlům (jakmile se však dostanete dovnitř, ven se vám chtít nebude). Dlouhá karosérie vytváří dostatečný prostor pro posádku, méně ho však nechává zavazadlům.
Přední světlomety jsou malé, ale výkonné (xenonové) -- Charakteristický znak Alfy Romeo
Netypicky tvarované zadní dveře -- Mohutná 17palcová kola přidávají Alfě Romeo 166 na
důstojnosti -- Stříbrné kliky dveří působí efektně
Zadní svítilny nemohou být "nudné" -- Nastupování znesnadňují vysoké prahy a nízko
posazená sedadla
Víko zavazadlového prostoru je nutné zvednout úplně nahoru. Pokud tak neučiníte, spadne
vám na hlavu. -- Zavazadlový prostor nabídne objem 490 l. -- Narozdíl od podvozku se CD
měnič s nerovnostmi na vozovce příšliš dobře nevypořádal. Na rozbitých úsecích vypovídal
činnost
Zavazadlový prostor o objemu 490 l není z nejmenších, bohužel ale hůře přístupný. Víko zavazadlového prostoru je možné odemknout tlačítkem na dálkovém ovladači, klíčkem, nebo také tlačítkem uvnitř vozu. Posledně jmenovaná možnost si vyžádá trochu detektivní činnosti, neboť výrobce tlačítko umístil poněkud nestandardně do odkládací schránky na straně spolujezdce.