Alfa Romeo 166: luxusní sportovec (megatest)

V kategorii vyšší střední třídy zastupuje Alfu Romeo model 166. Stylový koráb reprezentuje to nejlepší z produkce značky, když spojuje sportovní nádech s luxusem tak, jak se na vlajkovou loď sluší a patří. Testem prošla 166 s motorem 2.4 JTD (110 kW/150k).
Alfa Romeo 166: luxusní sportovec (megatest)
Seznam kapitol
  1. Poutavý design, slušný zavazadlový prostor
  2. Interiér, kvalita zpracování, přístrojová deska
  3. Palubní počítač, odkládací plochy, audiosystém
  4. Sedadla a jejich ovládání, charakteristika motoru
  5. Jízdní vlastnosti, opojení z rychlosti, spotřeba
  6. Popis výbavy vozu, technické údaje, ceny

Alfa Romeo, ač vždy vystupovala jako automobilka vyrábějící vozy se sportovním nádechem a nevšedními jízdními vlastnostmi, naráží na nedostatek prestiže především v soubojích s konkurenty typu Mercedes-Benz, BMW, Audi či Jaguar. Nedostatek prestiže italský výrobce kompenzuje neustále se zvyšující kvalitou svých vozů, čehož je model 166 nejlepším důkazem. Přičteme-li k rostoucí kvalitě také líbivý design a silný dieselový pětiválec, získáme automobil, který je radost řídit. S takovou charakteristikou pak Alfa Romeo 166 osloví nejednoho zákazníka, který dává před uniformitou přednost individualitě a výjimečným pocitům za volantem.

Zelená pro italdesign

Vzhled Alfy Romeo 166 je jednou z jejich nejsilnějších zbraní. Klínovitý tvar karoserie, táhlá přední kapota, dlouhé převisy a nízká boční okna budí respekt a obdiv zároveň. Masivní přední nárazník, trojúhelník s logem a malá agresivní světla navozují pocity nespoutanosti, dravosti. Elegantnost automobilu dotváří zadní část s dlouhými koncovými svítilnami, mohutným nárazníkem a výrazným logem, pod nímž se ukrývá zámek zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední části vozu dominuje typický trojúhlelník se znakem Alfa Romeo. Důraz na estetiku
a aerodynamiku hrály stejně důležitou roli

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní část vozu je poměrně krátká, dominantou jsou rozměrné koncové svítilny

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nezaměnitelný vzhled, kterým se Alfa Romeo 166 odlišuje od konkurence okomentoval 
výstižně kolemjdoucí houbař: "To je kára jak pro prezidenta" 

K celkovému charakteru vozu dobře ladí 17palcová litá kola či stříbrné kliky dveří. Na ulici budí Alfa Romeo 166 pozornost, což dokládá, jak dobrou práci designéři Alfy před pěti lety odvedli (model 166 se vyrábí v nezměněné podobě od roku 1998). Nastupování do vozu není zrovna nejpříjemnější kvůli vysokým prahům a nízko posazeným sedadlům (jakmile se však dostanete dovnitř, ven se vám chtít nebude). Dlouhá karosérie vytváří dostatečný prostor pro posádku, méně ho však nechává zavazadlům.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední světlomety jsou malé, ale výkonné (xenonové) -- Charakteristický znak Alfy Romeo

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Netypicky tvarované zadní dveře -- Mohutná 17palcová kola přidávají Alfě Romeo 166 na
důstojnosti -- Stříbrné kliky dveří působí efektně

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní svítilny nemohou být "nudné" -- Nastupování znesnadňují vysoké prahy a nízko
posazená sedadla

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek
Víko zavazadlového prostoru je nutné zvednout úplně nahoru. Pokud tak neučiníte, spadne
vám na hlavu. -- Zavazadlový prostor nabídne objem 490 l. -- Narozdíl od podvozku se CD
měnič s nerovnostmi na vozovce příšliš dobře nevypořádal. Na rozbitých úsecích vypovídal
činnost

Zavazadlový prostor o objemu 490 l není z nejmenších, bohužel ale hůře přístupný. Víko zavazadlového prostoru je možné odemknout tlačítkem na dálkovém ovladači, klíčkem, nebo také tlačítkem uvnitř vozu. Posledně jmenovaná možnost si vyžádá trochu detektivní činnosti, neboť výrobce tlačítko umístil poněkud nestandardně do odkládací schránky na straně spolujezdce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Poutavý design, slušný zavazadlový prostor
  2. Interiér, kvalita zpracování, přístrojová deska
  3. Palubní počítač, odkládací plochy, audiosystém
  4. Sedadla a jejich ovládání, charakteristika motoru
  5. Jízdní vlastnosti, opojení z rychlosti, spotřeba
  6. Popis výbavy vozu, technické údaje, ceny

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků