Alfa Romeo 166: luxusní sportovec (megatest)

V kategorii vyšší střední třídy zastupuje Alfu Romeo model 166. Stylový koráb reprezentuje to nejlepší z produkce značky, když spojuje sportovní nádech s luxusem tak, jak se na vlajkovou loď sluší a patří. Testem prošla 166 s motorem 2.4 JTD (110 kW/150k).
Alfa Romeo 166: luxusní sportovec (megatest)
Seznam kapitol
  1. Poutavý design, slušný zavazadlový prostor
  2. Interiér, kvalita zpracování, přístrojová deska
  3. Palubní počítač, odkládací plochy, audiosystém
  4. Sedadla a jejich ovládání, charakteristika motoru
  5. Jízdní vlastnosti, opojení z rychlosti, spotřeba
  6. Popis výbavy vozu, technické údaje, ceny

Alfa Romeo, ač vždy vystupovala jako automobilka vyrábějící vozy se sportovním nádechem a nevšedními jízdními vlastnostmi, naráží na nedostatek prestiže především v soubojích s konkurenty typu Mercedes-Benz, BMW, Audi či Jaguar. Nedostatek prestiže italský výrobce kompenzuje neustále se zvyšující kvalitou svých vozů, čehož je model 166 nejlepším důkazem. Přičteme-li k rostoucí kvalitě také líbivý design a silný dieselový pětiválec, získáme automobil, který je radost řídit. S takovou charakteristikou pak Alfa Romeo 166 osloví nejednoho zákazníka, který dává před uniformitou přednost individualitě a výjimečným pocitům za volantem.

Zelená pro italdesign

Vzhled Alfy Romeo 166 je jednou z jejich nejsilnějších zbraní. Klínovitý tvar karoserie, táhlá přední kapota, dlouhé převisy a nízká boční okna budí respekt a obdiv zároveň. Masivní přední nárazník, trojúhelník s logem a malá agresivní světla navozují pocity nespoutanosti, dravosti. Elegantnost automobilu dotváří zadní část s dlouhými koncovými svítilnami, mohutným nárazníkem a výrazným logem, pod nímž se ukrývá zámek zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední části vozu dominuje typický trojúhlelník se znakem Alfa Romeo. Důraz na estetiku
a aerodynamiku hrály stejně důležitou roli

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní část vozu je poměrně krátká, dominantou jsou rozměrné koncové svítilny

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nezaměnitelný vzhled, kterým se Alfa Romeo 166 odlišuje od konkurence okomentoval 
výstižně kolemjdoucí houbař: "To je kára jak pro prezidenta" 

K celkovému charakteru vozu dobře ladí 17palcová litá kola či stříbrné kliky dveří. Na ulici budí Alfa Romeo 166 pozornost, což dokládá, jak dobrou práci designéři Alfy před pěti lety odvedli (model 166 se vyrábí v nezměněné podobě od roku 1998). Nastupování do vozu není zrovna nejpříjemnější kvůli vysokým prahům a nízko posazeným sedadlům (jakmile se však dostanete dovnitř, ven se vám chtít nebude). Dlouhá karosérie vytváří dostatečný prostor pro posádku, méně ho však nechává zavazadlům.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední světlomety jsou malé, ale výkonné (xenonové) -- Charakteristický znak Alfy Romeo

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Netypicky tvarované zadní dveře -- Mohutná 17palcová kola přidávají Alfě Romeo 166 na
důstojnosti -- Stříbrné kliky dveří působí efektně

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní svítilny nemohou být "nudné" -- Nastupování znesnadňují vysoké prahy a nízko
posazená sedadla

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek
Víko zavazadlového prostoru je nutné zvednout úplně nahoru. Pokud tak neučiníte, spadne
vám na hlavu. -- Zavazadlový prostor nabídne objem 490 l. -- Narozdíl od podvozku se CD
měnič s nerovnostmi na vozovce příšliš dobře nevypořádal. Na rozbitých úsecích vypovídal
činnost

Zavazadlový prostor o objemu 490 l není z nejmenších, bohužel ale hůře přístupný. Víko zavazadlového prostoru je možné odemknout tlačítkem na dálkovém ovladači, klíčkem, nebo také tlačítkem uvnitř vozu. Posledně jmenovaná možnost si vyžádá trochu detektivní činnosti, neboť výrobce tlačítko umístil poněkud nestandardně do odkládací schránky na straně spolujezdce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Poutavý design, slušný zavazadlový prostor
  2. Interiér, kvalita zpracování, přístrojová deska
  3. Palubní počítač, odkládací plochy, audiosystém
  4. Sedadla a jejich ovládání, charakteristika motoru
  5. Jízdní vlastnosti, opojení z rychlosti, spotřeba
  6. Popis výbavy vozu, technické údaje, ceny
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků