Alfa Romeo 159: změny pro nový rok

Italská automobilka Alfa Romeo představila změny pro svůj model 159, které budou oficiálně představeny na ženevském autosalonu. Jedná se spíše o menší technické inovace, takže o klasickém faceliftu nelze hovořit.

Zásadní změnou u Alfy je snížení hmotnosti o 45 kg. Tohoto bylo dosaženo nasazením lehčích kol, hliníkových dílů na podvozku a hliníkového monobloku brz. Další úbytek váhy by měl ovšem ještě následovat.

Změny se dotýkají také motorů. Z nabídky mizí agregát 1,9 JTS a zůstává tak pouze menší 1,8 o výkonu 140 koní a větší 2,2 JTS o výkonu 185 koní. V nabídce také zůstane šestiválec 3,2 V6 s výkonem 260 koní. U něho ovšem půjde objednat jak verze s náhonem na všechna kola, tak verze s předním náhonem, která bude vybavena samosvorným diferenciálem Q2.

Z nafty zůstává v nabídce agregát 1,9 JTD o výkonech 120 a 150 koní a také pětiválec o objemu 2,4 l s výkonem 200 koní.

Každopádně Alfu čekají v budoucnu další změny, mezi které bude patřít nasazení nových agregátů, další odlehčení, změna designu v rámci faceliftu a také příchod vrcholné verze GTA.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 2008
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků