Alfa Romeo 159: sport-sedan

90 komentářů

Merlin
22. března • 17:25

Tak tahle kára je fakt vychytaná, vřele doporučuju... Podobný autíčka jsou úplně úchvatný (kdo jel v Lancii Delte Integralle, ví, o čem mluvím...). Asi opět začnu šetřit, prodám Golfa a koupím si tuhle italskou slečnu plnou vášně... Golfík je jistě dobrej, ale je to pořád jen chladný Němec, bez citu, bez emocí...

Standa
4. března • 20:46

AR 156 je moje asi 17. auto a první italský vůz. Předvádí vše, čím je Alfa proslavená - přesné řízení, perfektní řazení, na silnici jako přibitá (i při dešti). Když kýchnu, tak je na obrátkoměru 6500 ot/min. Zvuk motoru je vzrušující, sedadlo řidiče je neuvěřitelně dobré u auta této třídy.. Za 83.000 km jsem byl ve značkovém servisu pouze s rozbitým předním sklem a výměnou oleje, soudruzi ve Fiatu prostě neudělali chybu. Pánové nezapomeňme, že common rail je vynalezen v Alfa Romeo Motori Maritimi. Přestat vyrábět malou a úžasnou 156 a velkou a komerčně neúspěšnou 166(7) a místo nich 159 bude zdařilý marketingový tah. Na stará kolena budu asi fanda.

VLAK
23. února • 18:09

Asi jsem nějak závislý na Itálii nebo co...:) Nesmíš se dívat na 2x bouranou 166tku, která má nalítáno 200tkm, tak je to na považenou a velký riziko...ale zase to platí pro všechy značky. Jak jsi říkal, Bravo bylo taky super auto. Jen škoda, že mi ho ukradli...AR je prostě takové Ferarri chudých. Ale na druhou stranu vyčnívá z konfekce BMW/Audi/MB...Pokud dodrží plány a bude více motorů/modelů, bude to super.

VLAK
23. února • 8:32

Jsem majitelem jiz čtvrté AR a nemůžu si stěžovat (AR164, AR 146, AR 156, AR Spider). Často také jezdím VW a Škoda. Podle mne se to nedá srovnávat - když máte smůlu, tak s tím nic nenaděláte (u jakékoliv značky). Kdo chce sterilní auto, ať si koupí němce. Kdo se chce za volantem smát, ať koupí AR. Tam je zaručen požitek z jízdy. Když se směje majitel VW/Š tak to může být jedině tím,jak mu to málo žere...

Hitman
24. února • 8:48

Ty jsi asi nikdy neridil a ani nevlastnil BMW ze rikas neco o zazitku z jizdy co ?

dall
24. února • 9:53

Tak teď jsi mě nastartoval  Měl jsem 525 TDS ve výborném stavu a na "blbou" 33 1.7 16V o šest let starší to nemělo ani náhodou, přesto že ten baf měl o dost větší a širší pneu.Chce to nějakou Alfou se nejdřív svézt a pak mluvit...

NovoCZ
23. února • 13:10

Vlaku, i když si zatvrzelý Alfař, máš na věc rozumný pohled. Mně se Alfa moc líbí, vážně jsem uvažoval nad 166-kou, ale stačil pohled na ceny ojetin a vyhodit z okna tolik peněz (brutální ztráta hodnoty) se mi prostě nechtělo. Zjišťuju na sobě, že už začínám zklidňovat jízdu, tak jsem šel do Superba, fakt pohodlné, ale jak píšeš sterilní auto. Manželka strašmě chtěla 156-ku, ale nakonec se poptala pár kolegů a kamarádek co ji mají, (ona není moc na sportovní ježdění) a nakonec sama přišla že ji nechce (ty reference na spolehlivost nebyly nic moc), že chce spolehlivé auto a byla z toho Octávia - ano, sterilní ale naprosto spolehlivé auto (už má 225t km) a stačí ji, nechce nové. Superba jsem dal nakonec pryč a teď řeším, co koupit, 166-ka s novým čumákem je ještě hezčí než ta stará, ale zase to asi nevyhraje ...

Petr Broža
23. února • 15:25

Je až s podivem, jak málo ztrácí škodovky hodnotu. Kamarád v létě koupil 1.6 GLX (ABS, ještě stará palubka), rv. 98, najeto cca 80 kkm za 180 tisíc. Já koupil před dvěma lety 1.8T SLX rv. 2000 (+ climatronic, tempomat a el. střešní okno) za 260 kKč a nedávno mi za něj v bazaru nabízeli 235 kKč  Ale neprodal jsem - zatím.

dall
23. února • 16:07

Já bych to tak neviděl, otec loni koncem roku prodával Octávku 1.6 GLXi rok 12/1997 najeto 60.000 výborný stav za 219.000,-  já sem prodával Bravu 1998 1.6 SX, najeto 120.000 slušný stav za 115.000,-  ale pořizovačka Octávky byla 520.000,- Bravy 430.000,- při stejné výbavě, Octávka měla navíc zadní el. okna, Brava metalízu. Takže ty auta ztratily hodnotu naprosto stejně a nemyslím si, že by se některé z aut prodalo za nějakou špatnou cenu, ať už do plusu, nebo do mínusu.

NovoCZ
23. února • 16:43

Dalle, mně šlo spíš o pád ceny velkých Alf, to "sportovní srdce" těžce zakrvácí, když si zadáš na tipcars.com Alfu 166 (pokud naopak nechceš ojetou, to pak bude veselo). Jinak ten propad je spíš o procentech a pak je propad te Bravy drsnější. Mimochodem Brava a zejména Bravo byly krásné auta ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dall
23. února • 20:03

Jasně, v procentech je to jinak, já sem to ale schválně na procenta nebral, prostě jsem dal za Bravku o kilo míň, a při prodeji sem za ni o kilo míň taky dostal, vím že to nejsou přesné počty. Zrovna v sobotu jsem viděl v bazaru krásnou 166 2.4 JTD s navigací a kůží za nějakých 250k a srdce mi plesalo, uvidíme v létě, chtěl bych si udělat radost nějakým kabrioletem, měl sem jasno že to bude Barča, ale ceny Spideru se nebezpečně blíží

higor04
22. února • 20:50

Ako tu tak čítam názory niektorých, tak vedzte, že ste horší, než fanatický haťapkári! Goes aj Arbacher, na všetko vravíte JPP, chcete počuť moju reálnu skúsenosť?
Uznávam, že Alfy sú nadherné autá, hádam najkrajšie na svete. Áno, a vedia aj chytiť za srdce. Akurát to srdce puká, keď Alfa zasa stojí v servise, pretože nikto ju nevie dať do poriadku. Fakt nepoznám väčšiu radosť, keď ti v servise povedia, "pán X, prišli sme na problém, už je to v poriadku". A nepoznám väčšiu zúfalosť, hnev a sklamanie, keď o 10 minút voláš do servisu, že stojíš na diaľnici za mestom, lebo auto zdochlo a znova je asi zhorená riadiaca jednotka. Po pár mesiacoch si v servise pečený varený, po pár zdvorilostných fľaškách si tykáš s prijímacím technikom, s riaditeľom servisu, máš mobil na ľudí od importéra (importér pre Slovensko sídli v Prahe) a nič z toho. Zúfalstvo nad zúfalstvo, keď ti v servise medzi štyrmi očami povedia, že oni naozaj nevedia, kde je problém. Alebo prídeš do servisu pre auto opravené po malom ťukanci na parkovisku, a keď naňho s radosťou a s iskrou v očiach pozrieš, omyje ťa studený pot, pretože majstri lakýrnici netrafili tvoju farbu? A nevedia ju trafiť ani na X-tý pokus? Máš 100 chutí predajcovi, ktorý ťa nahovoril na príplatkovú perleťovú metalízu za 100tisíc Sk trocha utiahnuť kravatu viac, než sa nosí...
Áno, opakujem ešte raz, Alfa je nádherné auto, má srdce. Ale keďže je to auto, má slúžiť na dopravu. A nie na to, aby stálo v servise, a aby si si zadok vyvážal v náhradnom aute (Punte, lebo iné nie je k dispozícii), alebo aby sa na ňom učili mechanici. Mrzí ma to, Alfu som mal rád, ale sklamala ma. Ešte že bol leasing len na 3 roky, a už je preč - pod cenu, ale to nie je podstatné. Podstatné je to, že som sa v nej sklamal! Mal som predtým bazárovú Alfu a s nimi neboli také problémy, ako s tými ďaľšími dvoma novými...

Daniel
22. února • 23:56

Ono se staci podivat na zebricky TUV. U aut stari 1-3 roky je Alfa 156 presne na urovni prumery tridy, lepsi nez namatkou treba Audi A6, BMW 5, Opel Vectra ci Volvo S80. U vozu stari 4-5 let je Alfa 156 opet na urovni prumeru, lepsi nez BMW 5, Volkswagen Passat, Volvo S80, Audi S80 a Opel Vectra. Proste typicky smejd...

Ja spis tipuju, ze sis koupil nemecky krap a z Alfy mas proste mindrak. Znam spousty takovych jako jsi ty.

goes
23. února • 0:09

mily Danieli, nejdriv si zjisti o cem je TUV. ten je o nicem, vypovida, jak majitele aut pripravuji sve vozy na STK. Kdyz kouknes na ADAC, coz je statistika vyjezdu zlutych andelu, tak je situace zcela jina...

Petr
23. února • 1:46

Aha, takze Alfisti sve vozy peclive pripravuji, aby tou STK prosly, zatimco majitele nemeckych vozu na to kaslou, takze ty vysledky jsou spatne? Priste si radeji vem studeny obklad nez neco placnes. Mimochodem, nebylo to sice na me, ale ty statistiky ADAC by me zajimaly. Nebyl by odkaz?

goes
23. února • 8:55

odkaz by byl, ale netusim k cemu by byl nekomu, kdo o tom vi prd. TUV je statistika nemeckych STK, kolik velkych zavad najdou behem jejich STK. Takze neodrazi skutecny stav behem roku, neodrazi najete kilometry atd. Tudiz po porovnani TUV-ADAC je situace vyrazne jina. Spicka statistik je zhrbua stejne, ale konec + stred je uplne jinde...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.matuS
24. února • 20:41

vy ste este asi nikto nebol na STK, ze?
pretoze okrem nefungujucich ziaroviek sa na aute kontroluje aj jeho tesnost motora a prevodovky, vole riadenia, zavesov atd, stav tlmicov atd atd.

dall
23. února • 9:50

Jo, jo, je to tak , nechápu, proč je statistikám TUV věnována taková pozornost, jak v médiích, tak mezi lidmi. je to naprosto nevypovídající věc o kvalitách auta, je to jen o tom, jak se lidi o to které auto starají. Trochu váhy bych tomu přikládal, pokud by se také uváděli najeté kilometry, ale takhle je to k ničemu, lidi, přemýšlejte trochu... Mimochodem, existují tabulky, které si mezi sebou vyměňují výrobci nebo dovozci a tam je statistika, kolik za rok majitel investuje do svého auta v servise, jsou tam započítány záruční opravy, garančky, prostě vše, jestli si to dobže pamatuju, nejhůř na tom byl Hyundai s investicí cca 14.000,-/rok, průměr byl kolem 10.000,- Fiat s cca 8.500,- téměř na špici.

higor04
23. února • 0:04

Trafená hus zagágala. Popisoval som vlastné skúsenosti, ktoré som mal s Alfou. Ak neveríš, tvoj problém. Netvrdím, že je Alfa šmejd, zjavne si to zle prečítal a vôbec nepochopil. Išlo mi o to, aby niektorí fanatický Alfisti (ku ktorým som dlho patril aj ja), nevynášali Alfu do nebies ako auto, ktoré sa nikdy nepokazí. Bohužial, kazí sa, a kazí sa všetko.

Zhodou okolností jazdím teraz na voze nemeckej produkcie, starom pár mesiacov a zatiaľ som nemal žiaden problém. Ale nechcem to zakríknuť, aj Alfa bola bezproblémová prvé 3 mesiace a potom začala štrajkovať!

Daniel
22. února • 23:45

Ja myslim, ze jsi obycejny lhar. Muzes ty sve recicky necim podlozit? Nejakym dukazem?

higor04
23. února • 0:06

Čo chceš ako dôkaz? Stačia faktúry za opravu a reklamačné listy posielané doporučene importérovi?

Roman Řezníček
23. února • 10:52

Highor určitě není lhář a já mu věřím. Podle toho, co tu psal jsem pochopil, že problém byl opět v elektronice BOSCH (hlavně v řídící jednotce - to se jednalo o motor 1.8 TwinSpark, ne?), což je spolu s mizernou úrovní servisu nebolestivější místo Alfy. Třeba právě úroveň servisu je důvodem, proč bych se nad nákupem Alfy vážně zamyslel. Aler pokud máte známého úspěšného závodníka, tak vám bude u něho servisovaná Alfička chodit jak Švýcarský hodinky. Jsou to sice už mnohem komerčnější vozy než modely Giulietta, 75, 90 nebo Alfetta GT/GTV, ale stále mají ještě různá specifika. Servisování Alfic vyžaduje hromadu zkušeností a schopnost myslet jinak (omlouvám se firmě Apple Computer, ale stejně s AR uzavřeli kolaboraci, tak to sem vlastně patří). Navíc komunikace s Fiatem ČR je příšerná a já snad neznám horší zastoupení (třeba u BMW/Rover jsou teda jiný machři!). Je to jako všechno na světě, má to svý pro a proti. Spolehlivosti Japonců Fiat ještě asi nějakou dobu nedosáhne, na druhou Němce bych řekl, že již překonali.

Roman Řezníček
23. února • 10:57

Jo a dodatek: namíchat barvu od Herberts nějakým jednosložkovým hentím je prakticky nemožné. Seriózní servisy buď objednávají originální Herberts (což je drahé) nebo dělají celolak. Problém je ale v tom, že z rozpočtu opravy, který dá pojišťovna, se ani jedna z variant pořídit nedá, aniž by člověk nějak nepodváděl. a to zase smrdí kriminálem....

goes
22. února • 22:29

Vazeny Higore,
reknu to jinak. Reci typu JPP jsou reci, ktere zevseobecnuji veci ve stylu "fiat a alfa je smejd" neni. Je na tom stejne jako kazda jina znacka aut. Nelisi se v nicem. Ani kvalitou, ani poruchovosti. U kazde automobilky z linky sjizdi kusy, ktere se kazdi od prvniho dne. V mem okoli je takovych auto vice. Napr. nove Mondeo, ktere po 6ti mesicich nonstop servisovani bylo radeji vymeneno, temer to same s Fabii, cca 5 velkych zavad u noveho A8 6W12 atd. VZDY jsou takove kusy, ale nejde na zaklade techto kusu hodnotit automobilku jako celek. Ja mel taky vuz od jednoho koncernu, ktery se kazil porad a zcela bez prehaneni to auto tak 80% casu stalo a 20% jezdilo. Ale ani ted bych nerekl, ze dana znacka je smejd co se kazi. Je mi lito, ze se vam vase Alfa tolik kazila a vim o cem mluvite, ovsem tak jako znam nespokojene majitele Alf, tak znam kvantum majitelu Alf, kteri nemeli sebemensi problem. Bohuzel u Alfy a fiatu je jeden problem. Kdyz nekdo prijde s tim, ze ma poruchu na Alfe, tak se docka jedine reci stylu "no co bys jineho cekal, vzdyt alfy jsou nejporuchovejsi", kdezto, kdyz nekdo prijde s poruchou treba u Renaultu, tak nic, proste lidi reknou "to je smula" a tim to hasne. Tak jako se Skoda snazi vyvoalt dojem nad-auta, tak samo je masirovana populace o ne-kvalitach vozu z Italie, o tom, jaka je tam moralka atd. Blbosti. Tudiz ani vas pripad neni ukazatel toho, jak je Alfa nekvalitni. Sam pisete, ze jste mel predtim i starsi alfy a ty byly v pohode, tudiz proste pak byla smula..

higor04
22. února • 23:57

Jasné, myslím, že si rozumieme.
Ja som sa tiež smial popod fúzy, keď som počul narážky kolegov, že čo za šmejd si to idem kúpiť, že tomu a hentomu sa ten Fiat/Alfa stále kazí atď atď. Išlo ma rozhodiť od jedu, keď sa mi potom ironicky smiali do očí, že hahaha, veď my sme ti to vraveli, keď som prišiel buď na náhradnom voze, alebo nebodaj na ženinom aute.
Holt smola, smola na kvadrát. Nekupoval som skladové vozy, obe boli na objednávku, a dosť dlho som na ne aj čakal. Tiež nepochopím, prečo sa to muselo stať zrovna mne. Poznám kopec ľudí, ktorí nemajú problém, len lejú benzín/naftu a ostatné tekutiny...
Alfa určite nie je šmejd, skôr si myslím, že negatívnu reklamu jej robia servisy a "profesionáli", čo v nich robia. Aspoň u nás je to des a hrôza.

bris
22. února • 18:18

3.0 JTD davajici 250 koni a 550 NM, ufffff, tak co 3.6turbo nebo 3.0 JTD......

Petr Broža
22. února • 19:05

O možných motorech pro 159 jsem psal už dříve. Mimo 3.0 V6 JTD 250 k by se měla objevit i verze s 300 k  a TwinTurbem či 2.8 JTS 230 kW aj.

goes
22. února • 19:20

mam pocit, ze to projede velikosti kufru a jeho otvorem pro pristup do kufru a taky to projede protoze nebude mit mekcene plasty

ismo
22. února • 19:51

jo v SM jednoznačně prohraje s Ochcávkou

Petr Broža
22. února • 19:55

Ono je to dost o tom, jak jsou nastavena hodnotící kritéria. Pokud někdo (SM) srovnává dle takových kritérií Octavii s 159, musí 159 prohrát, protože je dražší a má menší zavazadlový prostor.
 
Pokud ale budeme srovnávat auta dle jízdních vlastností, komunikativnosti řízení, motorů atd., myslím, že Octavia nebude mít proti 159 šanci; i když jsem v tom autě ještě nejel...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
VLK
22. února • 20:19

Neblázněte, vždyť Octávia má nejlepší podvozek ve třídě.... A to se nebavím o nižší střední, ale o té nejvyšší. Drží jako na kolejích. To se nějakej makarón nemůlže vůbec rovnat s takovým strojem. Motory se 300 koňma, který ujedou 10 000 jsou na ho...To Octávka 2,0 TDI ujede 100000000 km bez opravy...

 
Tak teď vážně, už se na ty testy taky těším...
 
Jen tak mezi nama, zkuste si nakonfigurovat Golfa v naftě a Stilo v naftě ve slušné (stejné výbavě). Rozdíl +130 000 Kč ve prospěch Golfa...Kdo si to koupí je buď magor a nebo snob...Nic proti některým VW produktům...

Petr Broža
22. února • 20:41

Antipatie k Octavii vypěstovaly bohužel příliš pochvalné testy v některých médiích. Ač si to mnozí nechtějí přiznat, Octavie je velmi dobré auto na svou třídu, jízdní vlastnosti jsou skutečně dobré, kazí to ale poněkud méně komunikativní řízení. Stará Octávka sice neměla progresivní posilovač, ale odezva a zpětná vazba byla lepší než u nové.
 
K 159: na to auto se vážně moc těším, je to designová lahůdka a ze špionážních fotek interiéru se zdá, že oproti 156 pokročila hodně dopředu.

limach
23. února • 17:09

Ještě k těm testům Oktávek. V posledních dvou SM (trochu teď cestuji, tak zkouším číst i tento "nejférovější"  časopis) bylo dvoudílné porovnání O II s novým Focusem, Stilem a Vectrou. Pominu-li halasné opěvování velikosti kufru (běžné), měl jsem v průběhu testu stále pocit, že vítězem nemůže být nic jiného než Focus. Ouha - hádejte, kdo vyhrál? Když jsem se díval znovu zpět na jednotlivé disciplíny, tak o "objektivnosti" redaktorů SM už opravdu nepochybuji. A tak je to v tomto časopise stále dokola. Ale dost, odbočil jsem o tématu. Nádherný design Alfy 159 zatím raději nehodnotím. Chvíli ještě počkám, protože svůj soud nechci vynést neuváženě, abych správně vyjádřil co cítím při pohledu na tento automobilový skvost.

Petr Broža
23. února • 20:41

Svět Motorů má zkrátka nastavenou metodiku tak, že - pro někoho bohužel - vyhrává Octavia. Možná se Škoda zase nebude tak úplně blbá automobilka, když se strefila do noty mas (a redaktorů) a vyrábí auto, co se líbí...
 
Jinak ten test jsem četl, ve všech autech jsem jel a být to na mě, prohodím první dvě místa (s vaším pocitem souhlasím); tedy Focus a Octavii. Další dvě bych ponechal tak, jak to vyšlo v SM. 

Roman Řezníček
24. února • 8:23

Musím se svých bývalých spolukolegů zastat, protože se snaží, aby jejich žebříček hodnocení odpovídal co nejvíce požadavkům "normálního průměrného českého zákazníka". Samozřejmě můžeme vést několikahodinové diskuse o tom, kdo to vlastně je, protože každý máme své vlastní priority a požadavky, ale obchodní výsledky dávají určitý obrázek o preferencích reálných zákazníků. Časopisy podobného druhu si ani tak nekladou za cíl hodnotit konstrukční stránku věci, ale spíše tu praktickou. Pokud tě více zajímá technicky orientovaný časopis, doporučuji spíše italské Automobilismo, kde najdeš rozkresy konstrukčních celků, obrovskou spoustu naměřených hodnot (od hlučností přes boční zrychlení, ovládací síly na volant až po dynamické vlastnosti) a grafů. Na českém trhu však pro podobný časopis místo pravděpodobně není, neboť priority českých čtenářů jsou trochu někde jinde.

Petr Broža
24. února • 11:37

Ano, však to píšu: nastavit dobrou metodiku a kritéria hodnocení je těžké. SM to udělal tak, jak to udělal a podle této metodiky vyhrála Octavia. Nic víc v tom není třeba hledat.

Roman Řezníček
23. února • 0:04

Dovolil bych si s panem šéfredaktorem nesouhlasit. Osobně nepovažuji Octavii za dobré auto, ale za konstrukční paskvil. Kdyby mi něco takového přinesl student automobilové konstrukce na střední škole, nedostudoval by. Auto střední třdy na podlaze nákupní tašky s půltunovým metrovým zadním převisem a podvozkem z doby kamenné je podle mně ostuda nejvyšší kategorie. Z konstrukčního hlediska neznám horší auto a přidám-li zoufalé benzinové motory, je to opravdu to nejhorší, co znám (a jako bývalý konstruktér a redaktor AutoTIPu toho znám docela dost). Přesto je Octavia velmi kvalitně udělaná, je to jedno z nejméně poruchových aut co znám a má velmi málo konstrukčních problémů (vztaženo ke spolehlivosti), což v kombinaci s nepřekonatelným leasingem, výhodnou pojistkou a nejširší sítí servisů s většinou dílů skladem vyvažuje zločiny jejích "konstruktérů" a chápu, že pro hodně lidí je to jejich nejlepší volba.

K poruchovosti AR: v polovině osmdesátých let utrpěl FIAT obrovskou ztrátu pozic a musel vyklidit první místo v Evropské produkci právě díky kvalitativním ukazatelům. Zásluhu na tom měla velká spousta konstrukčních i provozních (zejména elektrických) závad a blesková koroze ruského plechu (dodávali ho ze SSSR v rámci bártru za výstavbu automobilky VAZ v Togliatti). To samé platí i o AR, která coby státní podnik stála v r. 1986 před krachem. Modely Alfasud nebo 33 byly neuvěřitelně poruchové, 75 a 90 byly servisně natolik složité, že problémům se majitelé prostě nemohli vyvarovat (příliš progresivní konstrukce složitá na servis). Od zhruba poloviny devadesátých let je tomu ale tak, že poruchovost automobilů made by Fiat je jedna z nejnižších. Jednak k tomu přispěly negativní zkušenosti se starými modely (za stejnou cenu byla AR 75 celá v elektrice s klimatizací, ale např. Audi 80 měla kličky na oknech, centrál neznali a šíbr se dělal dodatečnou dírou do střechy) a navíc se zásadně změnila struktura dodavatelů. Na současných modelech je jen jediný problém, a ten má jméno BOSCH. Debimetry (váhy vzduchu), řídící jednotky nebo lambdasondy nedokáže německý výrobce sladit s mnohem vyššími kvalitativními nároky Fiatu. Na tom má i podíl i jiná kvalitativní norma, ale to je nepodstatné. Jediný konstrukční problém na AR 156 (a to může být i zmiňovaný případ) byly u motorů 2.0 TwinSpark 16v/155 koní zadírající se pánve na druhém a třetím ložisku kliky. Tato závada je skutečně reálná a postihuje v Německu, Česku, Slovensku a Rakousku cca 39 % všech automobilů 2.0 TS. To je kritická hodnota, zajímavostí snad je nevysvětlitelný fakt, že v Maďarsku, Itálii, Francii nebo Švýcarsku se tyto problémy vyskytují v cca 12%, což je jen mírně zvýšené riziko (obecně průměrná hodnota se pohybuje kolem 9 %). Motor se však v této podobě již nevyrábí, byl nahrazen motorem JTS (Jet Thrust Stoichometric) s přímým vstřikem, který se do modelu 156 montuje již od roku 2000. U AR 145/146 nebo 147 se u motorů TwinSpark tento problém objevuje zřídka. Jinak např. Audi A6 je asi o 165 % poruchovější a žádné legendy o ní neslýchám, jenom jsem často svědkem, jak majitel přijede domů MHD. Zajímavé je, že u Audi mu to nevadí, ale když mu u Alfy praskla žárovka v brzdovém světle (což je statisticky podle TUV závažná závada; že auto nejede, TUV statistiku nezajímá), tak to považoval za důkaz poruchovosti Italských aut. Myslím, že to chce více osobních a skutečných zkušeností než nesmyslných mýtů.
Další kapitolou samou o sobě je chování koncernu Fiat k novinářům. Nejenže mi nikdy Fiat nic nedal (což se o ostatních rozhodně říci nedá), ale zapůjčuje auta, která mají kolikrát najeto přes 35.000 km, jsou opravovaná po haváriích a komunikace s novináři je přezíravá a ignorativní. Naproti tomu např. u VW se automobily předávají až po ujetí 1500 km a při max. 5.000 km jdou "do výsluhy". VW si např. v ČR najímá specializovanou PR agenturu pro styk s médii (AC&C), která má za úkol "zavázat" si novináře spoustou zajímavých akcí (krásné dívky, nejlepší hotely, a když se auto převalí přes střechu - no a co?). Proto i povrchní soudy mladých novinářů je dobré brát s rezervou....

Balis
11. března • 23:04

Musím souhlasit s pisatelem tohoto článku, byl jsem majitelem dvou Lancii "k"  ve 2.0 16v turbo jednou limusina a jednou kombi, dále 156 1.9JTD a nyní jezdím 166 2.4JTD a na všech odešli váhy vzduchu  značky BOSCH a trash ventily téhož výrobce. Jedinou větší závadu jsem měl na 166 kde měnily převodku řízení ale to šlo na garanci.

Hitman
24. února • 8:50

Skodovky jsou shit, ale berte to jen jako subjektivni nazor. Jsem asi jen zvyklej na neco jineho. Pro nekoho kdo presedne z Skoda 120L to muze byt raketoplan.

Petr Broža
23. února • 7:47

Skutečně se oba bavíme o stejném autě? "Auto střední třdy na podlaze nákupní tašky s půltunovým metrovým zadním převisem a podvozkem z doby kamenné je podle mně ostuda nejvyšší kategorie. Z konstrukčního hlediska neznám horší auto a přidám-li zoufalé benzinové motory, je to opravdu to nejhorší, co znám (a jako bývalý konstruktér a redaktor AutoTIPu toho znám docela dost)."
 
1) Octavia není auto střední třídy.
2) Podvozek rozhodně není z doby kamenné, ale patří k současnému standardu.

Roman Řezníček
23. února • 10:38

Ano, hovoříme, ale každý z jiného pohledu. Škatulkovat můžeme auta jak chceme a potom si zahrát hru "škatulata, škatulata hejbejte se!" Auto vnějších rozměrů Octavie rozhodně do nižší střední třídy nepatří, vždyť je větší než třeba právě AR 156 a ta tam patří? Není zde nějaký rozpor? Není to tak, že VW ji do nižší střední třídy řadí proto, že zase ve střední třídě by neuspěla? tedy, že je to paskvil? Podvozek, vykazující obrovskou podélnou nestabilitu už při rychlostech kolem 130 km/h mi opravdu připomíná počítačovou hru "CroMagRally" od PangeaSoft. A po naložení zavazdel do opravdu obrovského a variabilního zavazadlového prostoru se vůz stává neovladatelným, protože např. za deště či jinak zhoršených adhezních podmínek je schopen se "vyhoupat" mimo silnici. Já chápu, že plivat na Škodovku se v této zemi nedělá, vždyť je to největší inzerent a táhne téměř 13 % HDP, ale to si budeme teda raději pořád dokola lhát? Jsem rád, že tu Škodovku máme (víc takových továren!) a že ji získal právě VW, ale to ještě neznamená, že budu tvrdit, že černý čtverec je vlastně dokonalé červené kolečko.

NovoCZ
23. února • 12:56

Řezníčku, Tvoji nabubřelost a hloupost překoná jen Tvá vlastní nabubřelost a hloupost.
p. Broža: s takovýma lidma jako Řezníček se prostě nedá komunikovat, mají svou pravdu, které cílem je odlišit se, když to jinak v životě nedokáží.

Vietnamec
9. května • 21:21

Nevím co si pán NovoCz myslí ale po přečtení těch jeho textu a názoru mám pocit že právě on je ten kdo tu nejvíce řve a nedokáže si na věc podívat z více úhlů. Myslím si že pán Řezníček píše velmi objektivně a své názory dokladá velice efektivně (zkušenosti). Jakožto neutrální čtenář musím pana NovoCz připomenout aby si své texty a texty pana Řezníčka přečetl aspoň tolikrát kolikrát bude potřebovat aby v tom viděl objektivitu. (at least 50x, i recommend).
Jsem náhodný čtenář který o AR159 jeví velký zájem a totu stránku a jejím autorem vřele děkuji. 4 Novocz pane totu stránku nesleduji takže s velmi málou pravděpodobnosti si vaše narážky na moji osobu nepřečtu. Ale pokud Vám to udělá dobře pište si.

Vietnamec
9. května • 21:18

Nevím co si pán NovoCz myslí ale po přečtení těch jeho textu a názoru mám pocit že právě on je ten kdo tu nejvíce řve a nedokáže si na věc podívat z více úhlů. Myslím si že pán Řezníček píše velmi objektivně a své názory dokladá velice efektivně (zkušenosti). Jakožto neutrální čtenář musím pana NovoCz připomenout aby si své texty a texty pana Řezníčka přečetl aspoň tolikrát kolikrát bude potřebovat aby v tom viděl objektivitu. (at least 50x, i recommend).
Jsem náhodný čtenář který o AR159 jeví velký zájem a totu stránku a jejím autorem vřele děkuji. 4 Novocz pane totu stránku nesleduji takže s velmi málou pravděpodobnost si vaše narážky na moji osobu přečtu. Ale pokud Vám to udělá dobře pište si.

ribi
24. února • 11:30

Tak to tady tak čtu a mám pocit, že nabubřelý a přezíravý jseš tady akorát ty -NovoCZ. Konečně se tady totiž vyskytl člověk, který ví o čem mluví a je skutečně vidět, že debata je o tom, že ty o koze a pan Řezníček o voze. Je nasnadě již léta, že statistiky TUV nestojí de facto za nic, že VW group má mnohem lepší PR, než Fiat a umí novináře zaujmout a přesvědčit. A pokud jde o konstrukčnost Octavie vyjadřuji jen plný souhlas- je skutečně konstrukčně nezdařilá. To, že se prodává je z ní v ČR hit je dáno tím co p. Ř. jasně popsal. Možná právě proto se i naší řidiči octavií řadí mezi ty, co si myslí, že mají to nejlepší auto na světě a podle toho také na našich silnicích jezdí. Ostatně ten počet vyvalených octavií ve škarpách našich výborných silnic je více než dost. A nenapadaj mě prosím z ev. nabubřelosti - najezdím 50-60tis. km za rok.

NovoCZ
24. února • 21:31

Všechno je to jen o názoru, mně je jedno že někdo vystudoval konstrukci aut, já jsem na tom stejně s letadlama. Já jen vidím, že tady někdo plácá nehorázné kraviny, jako že se Oktávky prodávají jen proto, že mají dobrý PR, že jsou postavené na podvozku nákupní tašky (a to napsal exkonstrukter) a že je to konstrukční paskvil. Pro mně je důležitá ziskovost - Oktávka se prodává a dokonce dobře, je s ní celkem spokojenost (viz žebříčky z různých zemí), proto to asi konstrukční paskvil není, stejně jako to není žádný zázrak techniky. Pan Řezníček má problém, neslučitelý s novinařinou, kterou asi dělá - je zaujatý. A proto ho nemůžu brát vážně.

ribi
25. února • 10:49

samozřejmě, že vše je věc názoru, ale říci, že tě zajímá hlavně ziskovost je mnohem větším plácáním kravin.To, že oktavie je konstrukční "bastl" se vědělo od počátku, na to, že na malém rozvoru se udělá takhle velký kufr, na to nemusím být konstruktér, abych věděl, že to je blbost. A chtěl bych vidět ty prodeje, kdyby škodovka nebyla pod VW-:)- a to je o PR. Takže z minima vytěžili maximum možného. To není zaujatost, to je pravda a není na škodu se jí někdy podívat do očí.

Michal
23. února • 21:51

100% souhlasim s panem Reznickem,"Je to prostě věc pohledu a priorit".. Nevim proc ho osocujes jako "hloupeho a nabureleho cloveka"?! Spis se tak zdas jako ty... Me se zda jako clovek ktery tomuhle problemu opravdu rozumi...

Petr Broža
23. února • 11:35

Je to docela zvláštní, ale u žádné testované Octavie jsem podélnou nestabilitu nepozoroval, a to ani v rychlostech nad 180 km/h. U staré Octavie to bylo jiné, ta na standardních 15" kolech skutečně určitou nervozitu vykazuje - vím to, mám ji jako soukromé auto. Stejně tako byla u nové Octavie zlepšena ovladatelnost s plně naloženým zavazadlovým prostorem...
 
Alfa Romeo se do střední řadí hlavně díky motorům, základní ceně apod. Až bude mít Octavia základní motor 1.6 a jako vrchol šestiválec, pak se skutečně můžeme bavit o tom, že by pokukovala do střední třídy.  
 
Ono rozdělování do třdí je poněkud ošemetné, protože třeba AR156 se řadí do střední a Volvo S40 (které má zhruba stejnou délku a větší rozvor) do nižší střední. Ono záleží také na tom, kam to auto řadí výrobce. A Škoda skutečně uvádí, že Octavia patří do nižší střední.

Roman Řezníček
23. února • 16:30

Měl jsem původně na mysli spíše právě předchozí generaci Octavie, omlouvám se, novou tolik ještě neznám, ujel jsem s ní jen několik kilometrů. Sám ale píšete, že řazení Octavie do nižší střední třídy vychází tedy spíše od výrobce než od nějakého nezávislého zdroje. Tedy to jsem měl na mysli i já tím konstrukčním paskvilem. A co se týká motorů, tak třeba Dedra také patří do střední třídy a rozsah motorů byl obdobný jako u Octavie. Proto mne poněkud nadzvedlo to škatulkování (1. Octavia nepatří do střední třídy), vždycky jsem se tomu urputně bránil, neboť pochybuji, že zákazník si sedne a řekne si: "teď bych si mohl koupit nějaký auto nižší střední třídy..." ale NovoCZ to asi tak dělá...

NovoCZ
23. února • 16:52

Mně je úplně buřt, do které kategorie si kdo jaké auto zařadí, tohle škatulkování považuju za nesmysl. Když kupuju auto, mám na něj určité požadavky, velký kufr mezi ně patří, prosor na zadních sedadlech mně moc nezajímá ale musí mít zadní dveře, rozvinutou servisní síť (nejvíc jsem chtěl Saaba 9-5, ale na tom servisu to pohořelo). Je zvláštní názor, že je něco konstrukční paskvil, protože to auto někam někdo řadí.

Roman Řezníček
23. února • 17:09

Jsem rád, že jsme se od osobních urážek dostali k jádru problému. Tvoje nároky Škoda Octavia splňuje a jsi s ní spokojený. Nepotřebuješ prostor na zadních sedadlech, jízdní vlastnosti, řízení nebo trakce tě nezajímají. V pořádku. Tobě to auto vyhovuje, ale to ještě neznamená, že ho to dělá lepším. Mohlo mít delší rozvor, lepší kinematiku, lepší řízení a mohlo být ve všech parametrech lepší. Pokud to vezmu z hlediska automobilové konstrukce, tak je to paskvil - velký auto postavený na podlaze nákupní tašky se všema nevýhodama. Pokud to ale vezmu z hledika ekonomickýho, ušetřila Škodovka obrovské peníze za vývoj a technologii na výrobu podlahové plošiny, za vývoj a výrobu podvozkových dílů a ušetřil jsi především ty jako zákazník. Je to otázka pohledu a já jsem se od začátku snažil rozdělit pohled konstrukce od pohledu zákazníka. Protože šlo původně o představení auta konstrukčně fantastického - tedy AR 159 a eliminaci některých nesmyslných mýtů. Přesto se u nás prodá několikanásobně víc těch paskvilů, protože jsou i jiná hlediska (a často mnohem důležitější) než konstrukční. To ale nedělá Octavii lepší nebo Alfu horší. Je to prostě věc pohledu a priorit. Tak se nečerti, když říkám, že máš doma konstrukční paskvil. Není to osobní útok, je to subjektivní hodnocení z jednoho omezeného pohledu. Ty třeba zase nikdy nepochopíš, proč já jsem dal stejné peníze za 10 let starý auto raději, než bych tytéž peníze dal za novou Octavii.

NovoCZ
23. února • 22:58

Já jsem neříkal nic o trakci, jizdních vlastnostech a řízení. Ty jsou ale u O1 celkem v průměru, u O2 až na to řízení lepší průměr. Ale zarazilo mně něco jiného - máš to v hlavě trochu pomotané, Oktávka není postavená na platformě Lupa, Matize nebo Pandy. Ona je postavená na Golfu a to rozhodně nákupní taška není. To je osobní útok, plácáním nesmyslů úmyslně vyvoláváš podobné diskuse. V Tvém prvním příspěvku je cituji: "Kdyby mi něco takového přinesl student automobilové konstrukce na střední škole, nedostudoval by" - to je ta Tvoje nabubřelost - čímpak jsi, že máš tu drzost takovouhle větu ze sebe vypustit? Buď prosím konkrétní a nezakecej to, co tě opravňuje shazovat tvůrce tohoto celkem úspěšnoho auta?

Roman Řezníček
24. února • 8:03

To jsem již psal - vystudoval jsem konstrukci motorových vozidel. Pracoval jsem jako konstruktér v AZNP Kvasiny, ale vzhledem k tehdejšímu platu 1470,- Kč brutto jsem se profesi dále nevěnoval. Po revoluci jsem se věnoval sportovním a soutěžním automobilům, převážně zn. Alfa/Lancia. Jako technický redaktor vydavatelství Automedia a.s. jsem měl možnost vyzkoušet většinu vozidel na našem trhu. Octavii považuji za konstrukčně mimořádně nezdařilé auto a studenta, který by toto navrhl bych opravdu poslal ke všem čertům (stejně tak, jako bych byl v jeho roli smeten já svými pedagogy), protože určitá míra dnes již nepopulární "řemeslné cti" by mi nedovolila takovýto paskvil vůbec prezentovat. Na druhou stranu jsou zde ekonomické důvody, které Škodovku k tomuto kroku vedly; povedlo se postavit vůz, který je přístupný širokým masám, má skutečně obrovský a variabilní zavazadlový prostor, solidní naftové motory, perfektní zpracování, vysokou míru spolehlivosti a to vše za nízkou cenu a nejlepší leasingové služby, jaké u nás lze nabídnout. Jak je na prodejním úspěchu Octavie vidět, tyto aspekty jsou pro zákazníky mnohem důležitější, než ona konstrukční úroveň. Problém je v tom, že jsi stále nepochopil rozdíl mezi pojmy "konstrukčně špatné" a "uživatelsky výhodné". Prostě "jeden hovoří o voze, druhý o koze".

NovoCZ
25. února • 15:09

To je zvláštní - nevydává Automedia Svět Motorů? Ve kterém čísle tohoto časopisu jsi svůj článek o "technickém paskvilu" zvaném Škoda Octavia publikoval? Nebo jsi něco takového snad nikdy nenapsal?
Co se týče toho technického paskvilu, paskvil je něco, co je pokažené, nefunkční. To Otavia rozhodně není (ale já ji nepovažuju za zázrak techniky). Používáním takovýchto výrazů se dostáváš do role hysterické blondýny, rozhodně ale ne do role automobilového odborníka.
Při studiích jsem se s takovými "odborníky", kteří vyhazovali žáky za projekty, které přinesou úspěšnou věc za pomoci úsporného řešení setkával - k čemu takoví kantoři jsou dodnes nechápu ...
Jako automobilového novináře Tě nemůžu brát vážně, protože jsi prostě zaujatý, stejně jako neberu vážně redakci časopisu Automobil pro názory také naprosto zaujaté (i když přesně opačně než Ty). Naopak si velmi vážím např. pana Broži, který dělá svou práci tak jam má a auta hodnotí s chladnou hlavou. Kéž by takových bylo víc ...

Pete
25. února • 15:20

Jojo, Broža umí

Petr Broža
24. února • 11:35

Je fakt, že postavit takhle dlouhé auto jako je Octavia na tak malé rozvoru není z konstrukčního hlediska asi příliš dobré, ale Škoda holt jinou možnost neměla. Dostala krátkou platformu a úkol postavit na tom auto s velkým "kufrem". S tím lze určitě souhlasit.
 
K místu vzadu ve staré Octavii: není ho tam málo, ale pokud přede mnou sedí 190cm řidič, dozadu se holt těžko nasoukám. Třeba dnes: než abych je do Prahy vzadu v Octavii jako pátý cestující, zvolil jsem cestu daleko pohodlnějším autobusem

VLK
22. února • 21:56

Ano s tou démonizací souhlasím...Já bych nikdy netvrdil, že je to špatný auto, ale je mi zle, když všude slyším, že je to nejlepší auto...
A co se týká ty Alfy, poruchy a servis. Myslí-li si někdo, že jinde je to jiné tak se mílí. Ve všech značkových servisech dělají dnes mladí týpci, kteří se učí... Ti co už něco umí, tak dělají vedoucí (tudíž nedělají) a nebo jsou na soukromo. Iluzím zdar...
A asi je pravdou, že se na Alfách učili..., ale myslím, že to nebylo o nic horší než u jiných značek. Rada na závěr. když má někdo na auto za 1000 000 korun, není nic jednodužšího, než zajet s autem do servisu třeba do Vídně...
 
Ciao

PETR
22. února • 20:19

držím palce

Petr Broža
22. února • 19:32

Pokud nám Fiat ČR půjčí 159, tak už teď vím, že u mě to neprojede. Testoval jsem dvě Alfy 156 a pokaždé jsem byl unešen...  Jednou tuším 2.4 JTD (ještě před zvýšením výkonu) a 1.9 JTD MultiJet. Škoda, že nám Fiat ČR nechtěl půjčit GT 3.2 V6

Arbacher01
22. února • 17:52

to auto je opravdu nádherný a stím šestiválcem musí být úplně úžasné.Předpokládám že podvozek bude naladěn jinak než u zmiňovaných vozů a tak to bude ok.Povídačky o kvalitě italů mě opravdu unavuju a pokaždý se najde nějaká trubka která má souseda a ten má bla,bla,bla.vlastním itala,pár jich už v rodině bylo(mimo jiné) a žádnej problém.

limach
23. února • 16:56

Tak jim na to neodpovídej. Já už jsem po pár letech těchto papírových přestřelek s touto komunikací skončil. Vím čím jezdím a jsem na to pyšný. Jsou to jen provokatéři, kteří o Alfu nikdy ani nezavadili a jediné na co se zmohou je "systém jpp". A nakonec je dobře, že v Alfičkách nesedí právě takoví diletanti. Víme přece své.
P.S.: Na auto.cz se jich taky občas vyrojí a k debatě ke 159-ce už se tam taky našli. Šikovný kluk s nickem "magic" jim ale vždy ukáže, jací vlastně jsou. A to stačí.

stetik
22. února • 16:45

Tak tomu rikam auto co chytne za srdce !!!

Jony
22. února • 16:41

Zajimalo by me kam umisti predni RZ???
na AR156 to bylo dost efektni a tady z tech fotek moc chytry nejsem.

Milan
23. února • 15:04

dostane vyjímku, že stačí jen vzadu  protože by jen hyzdila

dall
22. února • 19:02

Každý správný votuner si ji udělá z fólie a nalepí na kapotu...

Pete
22. února • 16:08

Alfa 147 po faceliftu nic moc, ale 159 a Brera = super!!!! Hodně se mi líbí také GT a facelift 156/166. Mimochodem chápe někdo, proč má Alfa jak kupé GT, tak Breru?

goes
22. února • 17:18

GT a Brera je neco uplne jineho. GT je v podstate "plnohodnotne" coupe 2+2 na platforme 156, kdezto Brera je nastupce GTV, coz je sice taky 2+2, ale ta druha sicna je tak na golfove hole. Je vyrazne mensi a ma uplne jine zamereni. Jsou to sice oboje coupe, ale kazde s uplne jinym zamerenim...

Petr Broža
23. února • 15:34

No nevím, ale Brera i GT jsou téměř stejně dlouhé, ani rozvor není výrazně odlišný; obě hodnoty má Brera jen o pár cm menší. Těžko říct, jak je na tom vnitřní prostor, protože foto interiéru Brery ještě AR nezveřejnila...

icem4n
22. února • 15:27

Me se desing Alfy v poslednich letech moc libi, ale to je asi tak vsechno. Soused nedavno prodaval svoji 156, ktera ho nova stala skoro 800k kc. Ani se neptejte za kolik to prodal, Octavia by mela skoro dvakrat vyssi cenu. Auto to bylo moc hezke, uvnitr male, ale to neni dulezite. Mel uz asi ctvrtou Alfu (opravdu fanatickej Alfista) a tohle byla jak rika asi jeho posledni. Ani se mu nedivim, to auto bylo vic v servisu nez na silnici a cpal do toho priserny penize. Dilenske zpracovani bylo 10 let za nemeckou konkurenci. Takze kdyz to srhnu, jen peknej design nestaci. Maximalne tomu kdo najezdi malo kilomentru, ptz vetsina problemu prisla nad 50tis km. Takze ojete Alfe bych se vyhnul velkym obloukem nebo si tim vykopete vlastni hrob

mike.156
23. února • 16:48

Já mám Alfu která má nalítáno 260 tis. km a v žádném hrobě nejsem. Jak je to možné, asi záleží na tom člověku. Teda byl  jsem v servisu měnili mi spojku po 255.000 km.

Michal
23. února • 21:31

Já mám ojetou 156ku rok a jsem spokojeny (tuk tuk:) nerekl bych ze je vic poruchova nez ostatni 4-5 let stare auta.

coolio
22. února • 20:31

Jestli to byl jeden z prvních kousků, tak tomu věřím. Nejlepší je podle mne kupovat (pokud to už musí být nové) auto někdy po faceliftu, nebo ke konci život modelu. Mouchy by na něm měly být vychytané a slevy už většinou stojí zato. Někdy přemýšlím, jestli je dnes lepší kupovat pořád nové a nové. Ta auta co byla dřív, se mi zdají míň komplikovaná, klimatizaci to mělo taky, tak proč nové auto?

PETR
22. února • 18:33

Pošli mě vin kod a já si zjistím jestli mluvíš pravdu,jestli jo tak to je asi na pováženou,protože ten tvuj soused je si pěkný vemeno,nevím co se mu mohlo tak pokazit,jestli ty do toho neštoural,a zapoměls napsat jaké jsou ceny ND,že jsou poloviční jak na octávku-blekoto.

dall
22. února • 15:58

kecáš...

icem4n
22. února • 16:21

Bohuzel pravda, jeden z prvnich kousku AR 156 na nasem trhu.

goes
22. února • 15:48

ano, opet dalsi prispevek JPP a diky lidem jako jsi ty vznikaji totalne nepodlozene famy. jsi de lecit..

icem4n
22. února • 16:24

Zkus si to precist jeste jednou, ale podle toho co pises tak mas asi i problemy se ctenim. Proti Alfe vubec nic nemam, jen pisu zkusenosti. Je mozny, ze to byl vadny kousek, ale je to (resp. byla) jedina 156 v mem okoli.

bris
22. února • 11:08

to je bomba, docetl jsem se ze bude 4x4 s vykonem pres 400 koni - 3,6turbo!
jdu do ni!

Petr Broža
22. února • 15:20

Přesně tak, verze GTA by měla mít motor 3.6 V6 TwinTurbo 294 kW/400 k.

Rokba
22. února • 11:02

Tak takto si představuju Automobil. Doufám, že bude i GTA :)) tedy ne že bych mohl doufat byť jen ve svezení se v ní, jen čistě z lásky hadovi a kříži.
BTW: majitelé německých nebo poloněmeckých vozů, zdržte se tentokrát komentářů o kvalitě, jde o aristokrata. Díky.

H
22. února • 9:32

Tahle Alfa už nebude mít vlastní podvozek? To je docela škoda. Možná ta společná platforma neni špatná, to nemůžu posoudit, ale z hlediska image je to podle mě úpadek. Jinak docela fajn, i když víc se mi stejně líbila původní 156 před faceliftem...

Petr
23. února • 0:10

Ono to s tou spolecnou platformou je dosti zkreslene tvrzeni. AR 159 je postavena na upravene platforme Epsilon koncernu GM. Standardni Epsilon platforma byla shledana jako nevyhovujici a Alfa Romeo spolu se Saabem ji upravili pro sve potreby. Saab ovsem od pouziti teto upravene platformy upustil, takze AR 159 je jedinym vozem na platforme, na ktere je.

goes
22. února • 10:19

platforma a podovzek je kurnik rozdil. Nejpatrnejsi rozdil v autech se stejnou PLATFORMOU je asi mezi Fiat Tempra a AR155, clovek by neveril, ze je to stejna platforma :)

H
22. února • 11:07

Máš pravdu, ale jak AR155 dopadla? Myslim že to nebyl komerčně moc úspěšnej model. A asi to nebylo tim, že by to auto bylo špatný. AR156 měla úspěch díky designu ale i díky fungl nové technice včetně podvozku. Už to nebyl jen převlečenej Fiat. Tim nechci říct, že by Fiat byl špatnej! Jsem velkej fanda Fiatu, ale Alfa by se měla podle mě víc technicky odlišit. I tak doufám že technici u AR vědí co dělají a že nová 159 ve všem předčí svojí předchudkyni! (nebo předchůdkyně, slyšel jsem, že nahradí i 166).Moc bych jí to přál.

vedeni
22. února • 9:29

Proc 159? To nechapu...

Haya
22. února • 8:17

pokud si pohlídají kvalitu, tak O.K.

Pete
22. února • 16:08

Kvality bych se nebál, nebude se kazit víc než jakýkoliv jiný auto

goes
22. února • 8:23

kvalita je dobra uz vicero let..


- stejne mi to moc jako fotka nepripada

NovoCZ
22. února • 22:23

No mně se moc kvalita koncernu Fiat nezdá, stačí projít chaty. A AR není nic jiného, než derivát Fiatu, beru-li to logikou odpůrců koncernu VW

Doporučujeme

Články odjinud