Alfa Romeo 159: sport-sedan

Nová Alfa Romeo 159 brzy nahradí dosluhující model 156. Na ženevském autosalonu se představí nejprve jako sedan, a to se šesticí motorů. Oproti 156 narostla novinka o 22 cm, rozvor se zvětšil na velmi slušných 2,7 m. (první fotografie a informace)
Alfa Romeo 159: sport-sedan

Nové Alfě Romeo 159 jsme na AutoRevue.cz věnovali už mnoho prostoru. Automobilka dnes udělala konec spekulacím a zveřejnila první informace a fotografie nového sedanu, který bude vedle kupé Brera debutovat na ženevském autosalonu. Novinka už na první pohled připomíná právě Breru, má takřka stejnou masku – to jsme ostatně očekávali. Díky dřívějšímu faceliftu modelu 156 nevypadá novinka tak odlišně a nově jako právě faceliftovaná 156, ale to je jen dobře. Design byl pouze vylepšen a doladěn. Zcela nový ale bude interiér, jehož fotografie jsme zveřejnili ve starším „špionážním“ článku.

Pořádná porce růstového hormonu

Oproti předchozímu modelu je 159 o dost větší, mezi generacemi je rozdíl 22 cm: délka auta je 4 660 mm, šířka 1 828 mm a výška 1 417 mm (Alfa 156 měla rozměry 4,44 x 1,74 x 1,43 m), zvětšil se také rozvor o více než 10 cm na 2,7 m. Je to stejně jako má třeba Opel Vectra, Cadillac BLS nebo Saab 9-3; s nimi Alfa 159 totiž sdílí platformu. Dobré jízdní vlastnosti slibuje nezávislé zavěšení zadních kol. V základní bezpečnostní výbavě nebude chybět ABS+EBD, ASR, MSR, HBA (brzdový asistent) a stabilizační systém, zde pod názvem VDC. Při nehodě pomůže osm airbagů, mezi kterými nechybí ani kolenní airbag.

Zpočátku šest motorů

Na trhu bude vůz zpočátku dostupný se třemi benzínovými motory s přímým vstřikem paliva JTS: 1.9 118 kW, 2.2 136 kW a 3.2 V6 191 kW. Nafťáky budou zastupovat klasické motory JTD, a to 1.9 88 kW, 1.9 110 kW a pětiválec 2.4 147 kW. Naftové motory splňují emisní normy Euro 4 a mají ve standardu bezaditivní filtr pevných částic. Všechny motory mají standardně šestistupňovou převodovku, za příplatek bude automat nebo sekvenční Selespee, obojí se šesti kvalty. K motorům přibudou časem i další, např. třílitrový naftový šestiválec či 400koňový benzíňák 3.6 V6 TwinTurbo s točivým momentem přes 600 Nm pro verzi GTA.

Přehled motorů:

  • 1.9 JTS 118 kW/160 k, 190 Nm/4 500 ot.
  • 2.2 JTS 136 kW/185 k, 230 Nm/4 500 ot.
  • 3.2 V6 JTS 191 kW/260 k, 322 Nm/4 500 ot.
  • 1.9 JTD 88 kW/120 k při 4 000 ot., 280 Nm/2 000 ot. (UniJet 8V)
  • 1.9 JTD 110 kW/150 k při 4 000 ot., 320 Nm/2 000 ot. (MultiJet 16V)
  • 2.4 JTD 147 kW/200 k při 4 000 ot., 400 Nm/2 000 ot. (MultiJet 20V)

Stálý pohon všech kol

Nejvýkonnější verze budou obouvat pneumatiky 235/45 R18. Pro vybrané motorizace bude Alfa nabízet permanentní pohon všech kol, který bude pocházet ze současné Alfy Crosswagon. Využívá tří diferenciálů (včetně samosvorného centrálního diferenciálu typu Torsen C) k přenosu točivého momentu na obě nápravy. Výkon je dle situace různě přerozdělován mezi nápravy: samosvorný diferenciál Torsen C dokáže při zrychlení dokáže nasměrovat až 80 % točivého momentu na zadní kola, čímž předchází případnému přetáčení. Na druhé straně, pokud čidla zaznamenají nebezpečí přetáčivosti, dokáže centrální diferenciál omezit přenos na pouhých 40 %, a tak zajistit lepší boční záběr zadních kol. Za normálních trakčních podmínek směřuje 43 % točivého momentu na přední kola a 57 % na zadní.

Vě výbavě nebudou kromě výše uvedených bezpečnostních prvků chybět také tempomat, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzor, satelitní navigace, hlasové ovládání, zabudované mobilní handsfree, dvou nebo třízónová automatická klimatizace, CD přehrávač s MP3 a changerem na deset CD, Bose Sound System, sedadla s elektrickým nastavením apod. Samozřejmě ne vše bude ve standardu, za mnohé drobnosti si budete muset připlatit.

Alfu Romeo 159 můžeme na trhu očekávat v létě tohoto roku. 

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Špionážní foto interiéru

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků